לשבור את הקרח: המקומות שבהם לא תסבלו מהחום. צילום: Fotolia

לשבור את הקרח: המקומות שבהם לא תסבלו מהחום

מכירים את הסיטואציה, שבה אתם מחכים בקוצר רוח, כדי להגיע הביתה ולפתוח את המזגן? במקומות אחרים בעולם זה בדיוק ההפך! הם רק מחכים להדליק את החימום. אז איפה זה קורה?

 הקיץ היא לא רק העונה הכי חמה, אלא גם העונה הכי ארוכה, שמורגשת כאן, במדינתנו הקטנה. הקיץ פה לפעמים כל כך חם, עד שלפעמים אנחנו שוכחים שיש עונות אחרות. אבל, במקומות אחרים בעולם המצב בדיוק הפוך והקיץ כלל לא קיים בהם. קבלו חמישה מקומות שמרוב שהם קרים היינו מוכנים לוותר לפעמים על החופש הגדול, רק כדי לטוס אליהם ולהצטנן קצת.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אנטרקטיקה

נתחיל עם המובן מאליו - היבשת הקפואה בה נמצא הקוטב הדרומי היא המקום הקר ביותר בעולם ומכוסה בקרח בכל השנה. בגלל הסיבה הזו, אין בה כמעט תושבים, אבל רק למקרה שיהיה לכם ממש משעמם וחם באחד מימי החופש הגדול, תמיד דעו שיש שם מספר תחנות מחקר שאפשר לקפוץ אליהן כדי להצטנן.

 אלסקה

זו המדינה בעלת השטח הגדול ביותר בארצות הברית וגם ללא ספק המדינה הקרה ביותר בה. במשך רוב השנה מתמודדת המדינה עם חורף קשה וקפוא במיוחד. אבל אל תדאגו, בחודשים מאי-יולי ישנה תקופה חמה יותר במדינה. אך עדיין, הקיץ לא מגיע לגמרי, אלא רק לחלקים הנמוכים יותר של המדינה, בעוד שהחלקים הגבוהים עדיין מכוסים בשלג.

 האלפים השוויצרים

ברכס הרי האלפים, שמלבד שוויץ, נמצא גם בצרפת, גרמניה, אוסטריה ובמדינות נוספות, יש הרים רבים, כאשר הגבוהים שבהם מאופיינים בקור לאורך כל השנה ומכוסים בשלג תמיד. אך עם כל הכבוד לנוף כזה, אנחנו לא היינו מוכנים לסבול את הקור!

אינטרנשיונל פולס

חולמים על שלג? זהו היעד בשבילכם! השלג שם נערם עד לגובה של 170 ס"מ ובחורף הטמפרטורה שם יכולה לגיע למינוס 20 מעלות. אין ספק שלחרמון שלנו יש סיבה לקנא. אבל עד שלנו תהיה כמות גדולה של שלג, אולי נצליח להשאיל קצת משם...

 אוימיאקון

רחוק מכאן, אי שם ברוסיה, נמצא לו המקום המיושב הקר ביותר על פני כדור הארץ, אומיאקון. אך עבור כ-500 התושבים שמתגוררים בכפר מדובר בבית. הטמפרטורה הממוצעת בחורף עומדת שם על מינוס 45 מעלות. חשבתם שזה קר? בעבר היה שם הרבה יותר. ולמקרה שחשבתם שהקור הזה גורם לימי לימודים להתבטל, אנחנו כאן כדי לבאס אתכם ולספר לכם ששם זה לא קורה בקלות.

 

 

תגובות