מילה שימושית: כך אומרים שלום בעולם. צילום: Fotolia

מילה שימושית: כך אומרים שלום בעולם

כולנו פותחים שיחה באמירת שלום ותאמינו או לא יש מגוון רחב ומגוון של דרכים לבצע זאת ולא רק הנפנוף או לחיצת היד המסורתית המוכרות לנו כאן בישראל

כאשר אנחנו פוגשים אדם מוכר אנו בדרך כלל מנופפים בידינו או לוחצים את ידו ולפעמים אף מחבקים או טופחים על שכמו אם מדובר במכר קרוב אך לא בכל מדינות העולם מנהגים אלו תופסים ואף יש מדינות בהם הדרך בה הם אומרים שלום אחד לשני יכולה להראות לנו מוזרה ביותר ממבט ראשון.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הקוטב הצפוני -

האסקימואים או בשמם האחר האינואיטים, תושבי הקוטב הצפוני, משתמשים בדרך מאוד מיוחדת כדי להגיד שלום אחד לשני: הם מחככים את אפיהם זה זה לאות שלום, מנהג זה כנראה נובע מהעובדה שבקוטב הצפוני קר ביותר וכל הגוף מכוסה בשכבות רבות כך שהחלק החשוף היחיד הוא הפנים וכך הם אומרים שלום זה לזה דרכו.

 

יפן-

ליפנים ישנם מנהגים מוזרים רבים כל כך כך שהמנהג דרכו הם אומרים שלום אחד לשני נחשב בין המנהגים הפחות מוזרים שלהם, הדרך בה הם אומרים שלום זה לזה היא  שבעוד אצלנו נהוג ללחוץ יד או לנופף בה לאות שלום אצל היפנים הנוהל הוא בדרך כלל לקוד זה לזה קידה כשהם פוגשים אחד בשני, מקווים שלא נתפס להם הגב בימים בהם הם צריכים לפגוש הרבה אנשים.

 


מדינות ארופאיות מסוימות-

מכירים את זה שבסרטים או סדרות שמדברים על העבר בתקופות מסוימות רואים את הגברים מנשקים את ידי הנשים לאות שלום? אז אכן מנהג זה היה נהוג בעבר אך כיום פס מן העולם במדינות רבות מלבד כמה מדינות מסוימות במרכז אירופה ובמיוחד באוסטריה, הונגריה, פולין, טורקיה, ורומניה.

תאילנד-

גם בתאילנד בדומה ליפן התושבים צברכים זה את זה לשלום באמצעות קידה אך שם הם עושים זאת בצורה מיוחדת: הם מצמידים את כפות ידיהם זו לזו בגובה החזה ומרכינים את הראש לקידה עד שהאף נוגע באגודלים, ולפעולה מיוחדת זו קוראים "וואי".

נשיקה על הלחי. צילום: Shutterstock
 

מקסיקו וצרפת-

בצרפת ובמקסיקו נשיקה על הלחי נחשבת ברכת שלום לגיטימית לגמרי, אך גם זאת לא בכל המקרים: במקסיקו מדובר רק בנשים המברכות זו את זו לשלום, ובצרפת מדובר במקרה בו שני האנשים מכירים טוב ואז נותנים זה לזה נשיקות על שתי הלחיים.

© צילום: Shutterstock
 



תגיות
תגובות