ארה"ב: עלייה של 19% בתאונות של נוער. תאונות קטלניות. צילום המחשה בישראל: פייסבוק

ארה"ב: עלייה של 19% בתאונות של נוער

בארצות הברית מדווחים על עלייה של קרוב לעשרים אחוז במספר בני הנוער שנהרגו בחציון הראשון של 2012 בתאונות דרכים, לעומת מספר בני הנוער שנהרגו שנה קודם

בארצות הברית מנסים לגלות מה הוביל לעלייה מבהילה של 19% במספר בני הנוער שנהרגו בתאונות דרכים קטלניות במהלך החציון הראשון של שנת 2012, לעומת החציון הראשון של שנת 2011. 

על פי הנתונים שהוצגו, בני הנוער במדינות השונות שנבדקו בסטטיסטיקה, נהרגו בעיקר במהלך נהיגה ללא מלווה מבוגר ובגלל עבירות של נסיעה במהירות מופרזת בכבישים שאינם בנויים לכך. 

חוקרי בטיחות בדרכים בארצות הברית, רוטנים כעת על השיטה החובבנית לדבריהם, שמאפשרת להורים בקלות ראש להכין את ילדיהם לבחינת הנהיגה המעשית (הטסט): "יש הורים שעוצמים עיניים במהלך הליווי של ילדיהם והולכים לישון", אמר אחד החוקרים. 

כידוע, בארצות הברית ההורים יכולים לשמש בתור מורי הנהיגה שלא כמו בישראל, בה מחוייב התלמיד לקבל לפחות 28 שיעורים של ארבעים דקות ממורה נהיגה שהוכשר על ידי משרד התחבורה. 

לדברי החוקרים, ההורים אינם מלמדים את ילדיהם כיצד להתמודד עם מצבי לחץ בשעת הנהיגה, בדרך כלל לא לוקחים אותם לדרכים הראשיות שדורשות מיומנות נרכשת השונה ממיומנות של נהיגה בדרכים עירוניות.

תגובות