המבנה הכי גבוה בעולם: בניו יורק. ככה המבנה נראה לפני שנה. צילום: לירן ויינשטיין

המבנה הכי גבוה בעולם: בניו יורק

שתיים עשרה שנים אחרי שמגדלי התאומים נפלו במתקפת הטרור הנוראית, הוצבה האנטנה על גבי מגדל הסחר העולמי החדש המכונה "מגדל החירות". הכירו את המבנה הכי גבוה בעולם המערבי

שתיים עשרה שנים בדיוק חלפו מאז מתקפת הטרור הגדולה ביותר בהיסטוריה האנושית במהלכה התרחש אסון התאומים. בחודש מאי האחרון הוצבה האנטנה על גבי מגדל הסחר העולמי החדש המכונה גם "מגדל החירות" בעיר ניו יורק.

"אני חושב שזה יהווה מגדלור של תקווה לאנשים שיסתכלו על הרקיע של ניו יורק ויזכרו במה שקרה בעבר", אמר סגן יו"ר הנמלים האמריקני, סקוט ריצ'לר.

עם התקנת הצריח יגיע גובהו של המגדל לגובה של כ-541 מטר כ-1776 רגל, כנגד שנת העצמאות האמריקאית, כמו כן כ-288 נורות לד הוצבו על גבי הצריח. המגדל יתנוסס במקום הראשון ברשימת המגדלים הגבוהים בחצי הכדור המערבי. בכך הושלמה בנייתו של מרכז הסחר העולמי החדש באי מנהטן.

הבניין שהוקם, הוא כחלק מארבעת הבניינים שהוקמו במקום בו עמדו עד ספטמבר 2001 בנייני התאומים. המיזם לבניית הבניין הוא שיתוף פעולה של לארי סילברסטין, איש עסקים יהודי לבין רשויות הנמלים של הערים ניו יורק וניו ג'רזי.

השקת הבנייין הרשמית תתקיים בתחילת שנת 2014. אשתקד, יצא לי לפקוד את המקום וניתן לומר שהאמריקאים אכן השקיעו במיזם זיכרון מרשים במיוחד, כששני בורות ממקומים באותו המקום שבו עמדו על תילם מגדלי התאומים ומסביב להם חרוטים שמות הנספים באסון.

מרכז הסחר העולמי בשנה שעברה.
מרכז הסחר העולמי בשנה שעברה.
צילום: לירן ויינשטיין
תגובות