19 שנים לפטירתו של הרבי הגדול. קברו של הרבי. צילום: לירן ויינשטיין

19 שנים לפטירתו של הרבי הגדול

מאות אלפים פקדו את קברו של הרבי מליובאוויטש ברובע קוינס שבניו יורק תשע עשרה שנים אחרי שהלך לעולמו. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע כי יעביר לחב"ד את כל הספרים הקדושים שברשות השלטון הרוסי

מאות אלפי אנשים פקדו את קברו של הרבי מליובאוויטש בבית הקברות "מונטיפיורי" שברובע קוינס בניו יורק. השבוע חל יום הפטירה ה-19 של הרב, ובכל העולם התקיימו כינוסים מיוחדים הנקראים בשפה החב"דית "פארבריינגען".

בכפר חב"ד בו שוכן העתק בית מדרשו המפורסם מניו יורק, הגיעו מאות אנשים דתיים וחילוניים כאחד, על מנת לשלוח בקשות אישיות לקברו שבניו יורק וכן התפללו בחדרו של הרבי בבית.

פטירתו של הרבי לפני כ-19 שנה, לאחר שלקה בשבץ מוחי בעת ביקורו בבית הקברות, שם טמון גם חותנו, הותירה את חסידיו ברחבי העולם בהלם, מכיוון שהם חשבו שהרבי יוליך אותם אל הגאולה וביאת משיח.

הרבי הנהיג עד לפטירתו את חסידות חב"ד ושלח מאות חסידים לשמש כשליחיו בכל רחבי העולם החל מהוואי שבמערב ועד לנפאל שבמזרח. הרבי מעולם לא ביקר בארץ ישראל וכן גם לא יצא לחופשה בכל ימי כהונתו כאדמו"ר חב"ד,הסיבה לאי יציאה לחופשה מכיוון שהרב לא רצה להשאיר בלא מענה את המבקשים את עזרתו.

כמו כן התבשרה השבוע חסידות חב"ד שאוצר הספרים החב"די השוכן במוסקבה ושייך לשלטונות הרוסיים יושבו לאגודת חסידות חב"ד העולמית ויועברו לספריית חב"ד.

"היום הספרים הללו חוזרים לעם היהודי, אני יודע כמה שנים וכמה מאבקים ניהלתם על מנת שסוף-סוף הספרים הללו יהיו בידיים שלכם,אנחנו נותנים לכם את הספרים מכל הלב" אמר נשיאה של רוסיה ולדימיר פוטין במסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה במוזיאון היהודי במוסקבה.

תגובות