תלמיד הופלה על רקע גזעני בבית ספר בארצות הברית.

תלמיד הופלה על רקע גזעני בבית ספר בארצות הברית

בארצות הברית יש בית ספר בו גם המורים וגם התלמידים לא אוכלים בשר, אבל זה לא הכל: התלמידים קוראים למורים בשמם הפרטי ולא באים בתלבושת בית ספר. הייתם לומדים בתיכון כזה?

בית ספר סנט כריסטופר בהרטפורדשייר, ארצות הברית, הוקם בשנת 1915 כדי לחבר בין מגזרים, תרבויות ודתות. לפי המקרה הבא, כנראה שהוא לא כל כך מצליח להשיג את המטרה שלו. זוג הורים של תלמיד בתיכון, סירב לשלם את התשלום השנתי לבית הספר, בטענה שהמורים הפלו את בנם על רקע גזעני. יש לציין כי התשלום השנתי לבית הספר הוא 30,000 יורו, שהם בערך 145,000 שקלים לשנת לימודים אחת בלבד. בהחלט לא זול. 

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

המקרה נידון כרגע בבית המשפט, לאחר שבדיון פנימי של בית הספר וההורים הבעיה לא נפתרה. הנער והוריו טוענים שהמורה לחינוך גופני הפלה את בנם, גרם לו להיות מובך ליד חבריו וקולל בידי המורה מול בני כיתתו. בנוסף, טוענים ההורים שהמורים בבית הספר "עוזרים" לילדים להפוך לבריונים ובשל כך ילדם הוכה בידי תלמידים אחרים. עוד טענו ההורים כי הבריונים גובו על ידי בית הספר בצורה מלא וכל זה רק בשל גזעו של התלמיד, לטענתם.

בבית הספר מנגד טוענים, שהתגובת בית הספר לא הייתנה עקב גזעו של התלמיד אלא בגלל שאותו התלמיד הפר את כללי בית הספר, ולכן לא גובה על ידי הבית ספר. עוד אמרו כי תגובת המורה לספורט הייתה בגלל חוצפתו של התלמיד. אחת הסיבות למקרה ולתביעה המוזרה הזו, יכולה להיות הייחוד של בית הספר: בית הספר הוא בית ספר צמחוני. 

כן, קראתם נכון, בית הספר הוא צמחוני, כלומר בשטח בית הספר אסור למורים ולתלמידים לאכול בשר. אבל זה לא הכל: לבית הספר הזה לא באים עם חולצות בית ספר ופונים למורים בשמם הפרטי בלבד, דבר שלא נהוג בארצות הברית. אולי כל הגורמים האלו הם האחראיים להתנהגות התלמיד והמורים במקרה הזה. 

תגובות