"חשוב שמשרד החינוך ייקח אחריות על החיים שלנו". צילום: אלון אלבכרי

"חשוב שמשרד החינוך ייקח אחריות על החיים שלנו"

גיל 16, הגיל שכולנו מחכים לו, לא רק בגיל הסוויט סיקסטין, אלא גם בגלל שסוף סוף אפשר להתחיל ללמוד ולהוציא רשיון נהיגה. כתבנו, מתן כרמי, חושב שלצד ערכים בית הספר צריך ללמד אותנו גם לטסט

16 עשרה וחצי, הגיל המיוחל של כל נער הגיע ואיתו גם ההכנות לקראת רישיון הנהיגה הכל כך חשוב. אבל לצערם של הרבה נערים ונערות, רישיון הנהיגה הכל כך חשוב הזה, יהיה בגדר חלום.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

ברוב הפעמים הסיבה היא כספית, בכל זאת מדובר בהוצאה לא זולה. כל שיעור נהיגה עולה בממוצע 150 שקלים, כאשר לפני שתלמיד ניגש לטסט עליו לעבור לפחות 28 שיעורים. נוסף לכך, גם מחיר הטסט עצמו לא זול, ועלול להגיע למחיר של עד 500 שקלים. במידה והתלמיד נכשל הוא נאלץ לעשות שיעורים לרענון שעולים עוד כסף, שלא נדבר על תשלום אגרת הטסט שוב. 

לא מזמן גם התקיימה שביתת הטסטרים במהלכה שבתו כל בוחני הנהיגה בארץ דבר שגרם לביטול טסטים רבים ובזבוז כסף רב מצד התלמידים. בנוסף, לא פעם בני נוער "מבלים" את כל אחר הצהריים שלהם בעבודה בשביל לחסוך את הכסף לרישיון הנכסף. לרוב כמובן העבודה באה על חשבון הלימודים אחר הצהריים: למידה למבחנים והכנת שיעורי בית. 

לדעתי, מערכת החינוך שהיא "החממה" של הנוער בארץ צריכה לקחת אחריות ולהגיע ליוזמה חדשה עם מכון הרישוי למהלך של לימודי נהיגה במסגרת בית הספר, ובפעם הראשונה לשם שינוי ישתמשו בתקציבים לדברים הכרחיים לבני הנוער בארץ.

אין ספק שבמציאות הקיימת, של מאות תאונות דרכים בשנה, יש צורך במסגרת כזאת. כמו שמשרד החינוך מחנך אותנו לערכים וללמידה נכונה למה שהוא לא יחנך אותנו לנהיגה בטוחה על הכביש? אנחנו נמצאים במדינה שאחת הבעיות הקשות שלה היא התאונות בכבישים ואלפי נערות ונערים נפצעים ונהרגים מידי שנה בתאונות דרכים. לכן, לא יזיקו שיעורים יותר נכונים וארוכים בנושא שיהיו מעניינים ומשמעותיים וישפיעו על החיים של כולנו.

כל תלמיד כיתה י"א מתברך בעוד שעה במערכת של שיעור תעבורה, שיעור שאמור להכין למבחן התיאוריה. אך האם לא כדאי שמשרד החינוך ירחיק לכת ויכין אותנו גם לטסט באמצעות שיעורי נהיגה? כך נוכל לקבל טיפים טובים יותר איך לשמור על עצמינו בדרכים ונמנע בזבוז כסף רב של התלמידים.

לכן, חשוב שמשרד החינוך יקח אחריות על החיים שלנו ויחנך אותנו בנוסף ללימודים וערכים גם לנהיגה נכונה ובטוחה על הכביש. 

תגובות