בלי סודות: אני בטוח שהחברה שלי מסתירה ממני דברים. shutterstock

בלי סודות: אני בטוח שהחברה שלי מסתירה ממני דברים

איך להתמודד עם מישהו שדלוק עלייך? ואיך לדעת אם היא הראשונה שלך? יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

בת 13: "היי יש ילד שדלוק עלי, ואני לא דלוקה עליו. הוא כתב לי בווטסאפ שהוא קורא לי אהבת חייו, אבל אני לא נמשכת אליו ולא אוהבת אותו. כשאני מדברת איתו זה עושה לי בחילה. אמרתי לו שאני לא מוכנה לחבר, ושאני מעדיפה שנישאר ידידים, ועכשיו גילתי שהוא מאומץ וכואב לי עליו שדחיתי אותו כל כך הרבה פעמיים (למרות שסיפרו לי שכל חודש הוא מחליף חברה). יש עוד הרבה סיבות שאני לא נמשכת אליו ואני גם בקושי מכירה אותו. הוא נראה טוב ונחמד, ואפילו ניסיתי פעם אחת להיות חברה שלו ותוך 5 דקות הקאתי מהמחשבה שהוא חבר שלי - אז נפרדתי ממנו. אשמח לתשובה מהירה".

תשובה: שלום יקירה, נשמע שעשית בחירה נכונה. חשוב שתקשיבי לעצמך ולרגשות שלך ובמידה שיש מישהו שרוצה להיות חבר שלך , אבל הוא לא מוצא חן בעיניך - אין שום סיבה שתמשיכי לפתח אתו מערכת יחסים. זה בסדר להתחשב ברגשותיו ולא לפגוע בו, אבל העובדה שהוא מאומץ לא צריכה להילקח בחשבון בהחלטה שלך, אלא רק רגשותיך אליו ומידת ההימשכות שלך אליו. כפי שתיארת כאן, אין כל סיבה שתהיי חברה שלו. 

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

בן 18: "יש לי חברה כבר 9 חודשים ויש לה הרבה ידע וניסיון במין. בתחילת הקשר היא אמרה, שאם זה לא הייתי אני - היא הייתה עושה את זה רק בעוד שנה. שכבנו פעם ראשונה חודשיים אחרי תחילת הקשר. גילתי שהיא הסתירה דברים ממני ושיקרה הרבה פעמים. תמיד היא ביקשה סליחה והבטיחה שזה לא יקרה יותר. למשל היא אמרה שהיא לא מאוננת וגיליתי שבתחילת הקשר היא עשתה את זה. אני כמעט בטוח שהיא עדיין מאוננת, כי יש לשמיכה שלה ריח של מין. הבעיה היא שהיא משקרת לי ומסתירה ממני דברים. אין לי בעיה עם האוננות, אבל חשוב לי שתספר לי את האמת. לדעתי זה לגיטימי לאונן, גם אם אנחנו שוכבים 3 פעמים בשבוע. הייתה תקופה שרבנו המון בגלל שתמיד חשדתי שאני לא הראשון שלה, וזה מפריע לי כי אני רוצה להיות בטוח שהיא לא משקרת. איך אני יכול לדעת בוודאות שאני הראשון? שאלתי אותה והיא נשבעה ורבנו על זה מיליון פעם ועדין משהו בי לא מצליח להאמין לה. מה אני עושה כדי להיות בטוח שהיא לא משקרת לי? אני חושב שמישהו נגע בה".

תשובה: שלום לך, מהדברים שכתבת אני רואה שיתכן שיש לך בעיה של אמון בחברה שלך. כתבת שבגלל שקרו מקרים רבים בהם "תפסת" את חברה שלך משקרת בדברים שקשורים למיניות שלה, אתה כבר לא סומך עליה ומתקשה להאמין לה, גם כאשר אולי היא דוברת אמת. כעת, אתה רוצה לדעת כיצד אתה יכול להיות בטוח שהיא לא משקרת לך והתשובה לכך היא שאין דרך לדעת אם מישהו הוא דובר אמת, או לא. אני ממליצה שאם אתה בוחר להאמין לה, אז כדאי לך לסמוך עליה, לעשות זאת בלב שלם, לקבל את הדברים שהיא אומרת ולא להטיל בהם ספק.

נושא נוסף שאני רואה שמפריע לך שחברה שלך עושה, או לא עושה, הוא אוננות. מדוע מפריע לך שחברה שלך מאוננת? אוננות היא דבר טבעי וטוב שיש לעודד ולא לנסות לעצור. אוננות היא דרך מצוינת שלנו להכיר את הגוף שלנו ולהיות מחוברים אליו. במידה שחברה שלך מאוננות, זה אומר שהיא מתחברת למיניות שלה ולומדת להיות קשובה לצרכיה. אין שום דבר פסול באוננות ואין שום דבר באוננות של חברה שלך שאומר משהו עלייך. היא לא מאוננת כי אתה לא מספק אותה או כי היא מרגישה חסך כלשהו. היא מאוננת כי זה משהו נעים שכיף לעשות! אם כך הדבר, מדוע תרצה למנוע מחברה שלך לעשות משהו שנעים לה? אני רוצה להציע לך, שאם חברה שלך חשובה לך ואתה אוהב ומכבד אותה, תתחיל להאמין לה. אם לא תאמין לה, תחקור אותה שוב ושוב, תכעס עליה ותקנא לה, הקשר שלכם לא יחזיק מעמד וככל הנראה תיפרדו. אני מציעה לך לשוחח עם חברה שלך, להגיד לה שאתה מתקשה לסמוך עליה ותנסו יחד לראות כיצד אתם פותרים את סוגיית האמון. 

"איך אני יכול לדעת בוודאות שאני הראשון?" © צילום מסך מאינסטגרם

בן 17: "האם אפשר להיכנס להריון דרך פי הטבעת?"

תשובה: שלום לך, על מנת שיהיה הריון, יש צורך בהפריה של הביצית של האישה ע"י הזרע של הגבר. הפריה כזאת מתרחשת במפגש בין זרע וביצית. כשמקיימים יחסי מין, הכוללים כניסה של הפין אל הנרתיק ובמהלכם יש שפיכה של נוזל זרע בתוך הנרתיק או בפתח הנרתיק, יש אפשרות למפגש זרע וביצית. לכן בעקרון אין אפשרות להיכנס להריון ביחסי מין אנאליים (הכנסה של פין אל פי הטבעת). אם יש שפיכה של נוזל זרע בפי הטבעת או בקרבת פי הטבעת, חלק מנוזל הזרע יכול לזרום לכיוון הנרתיק ואז יש סכנה להריון. מעבר לשאלת הכניסה להריון, חשוב לזכור כי בקיום מין אנאלי ניתן להידבק במחלות מין, או בזיהומים הקשורים לצואה, ולכן אני ממליצה בכל מקרה על שימוש בקונדום. 

בת 14: "איך אפשר לגרום לחזה שלי לגדול בקצב מהיר יותר בטבעי?"

תשובה: שלום לך יקירה, החזה של נשים צומח בהתאם לגנטיקה המשפחתית. אין אפשרות לעודד באופן טבעי את הצמיחה שלו. זה תלוי באימא שלך, בסבתא ובדודות שלך. אם להן יש חזה גדול או קטן, סביר להניח שגם לך יהיה חזה גדול או קטן. חשוב לזכור שגודל החזה שלך אינו מעיד על הנשיות שלך, או על כמה בנים ירצו ויתעניינו בך. את יפה בדיוק כמו שאת, וגופך ישתנה ככל הנראה כי את רק בת 14 ותהליך הגדילה שלך בעיצומו. קבלי את גופך כמו שהוא והמתיני בסבלנות.

את יפה בדיוק כמו שאת וגופך ישתנה © צילום מסך מהאינסטגרם

המשיבות הן יועצות מטעם עמותת "דלת פתוחה" - רשת מרכזי יעוץ למתבגרים ולצעירים בנושאים הקשורים למיניות בריאה. לייעוץ חינם בטלפון 03-5101511, או באתר  www.opendoor.org.il. במקרה הצורך ניתן לקבוע פגישה/בדיקת רופא/ה במרכזי הייעוץ ברחבי הארץ. סודיות מובטחת.

 

תגובות