בלי סודות: "איך לשתף הורים בהחלטת קיום יחסי מין?". shutterstock

בלי סודות: "איך לשתף הורים בהחלטת קיום יחסי מין?"

וגם- האם אפשר לשמור על קשר ממושך עם החברה? ומה זה אורזמה ומין אוראלי? יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

בת 15: "רציתי לשאול מה זה אורגזמה ומזה מין אוראלי?"

תשובה: שלום לך, אורגזמה היא שיא ההנאה בפורקן מיני. זה בעצם מה שמכנים "גמירה "או "לגמור". ניתן לחוות אורגזמה במהלך אוננות או במגע מיני עם אדם נוסף. מין אוראלי זה מגע של הפה באיבר שלו או שלה לבין איבר מין. מה שבשפה אחרת אומרים "לרדת" או למצוץ.

© shutterstock

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

בת 16: "אני וחבר שלי כבר שלושה חודשים והכל טוב הכל יפה אבל שנינו רוצים לקיים יחסי מין ואני מרגישה שאני צריכה לספר לאמא שלי לפני. אבל אני מפחדת מאיך שהיא תקבל את זה. זה לא מהנושאים שאנחנו מדברות עליהם בדר"כ ואני כן רוצה לקיים יחסים. אני בת 16 עוד מעט 17, ואני מרגישה מוכנה, אבל אני פוחדת שבשבילה זה ירגיש מוקדם מידי ואני לא יודעת איך להתחיל לדבר איתה על זה כדי שיהיה לי טוב, מה לעשות?"

תשובה: שלום לך, אני שמחה לשמוע שאת מרגישה מוכנה לקיום יחסי מין ושאת וחברך מנהלים דיבור ישיר בנושא. את מרשימה אותי כנערה מאד בוגרת, נבונה ובעלת מודעות עצמית גבוהה .מדבריך אני לומדת שאת מרגישה קרובה אל אימך ושהיית רוצה לשתף אותה ברצונך ובהרגשתך בנושא של קיום יחסי מין אבל את חוששת מתגובה שלה, אולי שתראה אותך כצעירה מדי. את שואלת איך להתחיל לדבר איתה ואני חושבת שזה נהדר שאת מרגישה רצון לשתף בכך את אמך. מאחר וזה נושא שאינכן מדברות עליו בדר"כ ורובנו לא רגילות לשוחח עם אמא שלנו על קיום יחסי מין. הפחד שלך מאיך שתקבל את זה לגמרי מובן.

אני ממליצה לך שתתחילי בכך שתדברי איתה בכנות ובפתיחות. תאמרי לה שאת מרגישה קרובה אליה ושאת רוצה לדבר איתה בנושא שמביך אותך לדבר איתה עליו ושאת חוששת מתגובתה שתראה אותך עדיין כצעירה מדי. שתפי אותה בתחושותיך. אמרי לה שאת מרגישה בוגרת ואחראית ושאת בשלה לקיים יחסי מין עם חברך ומבקשת את תמיכתה ועזרתה בהדרכה בנושא. מה את אומרת? את מוזמנת להגיע אלינו, לדלת פתוחה הקרובה לביתך. נשמח להיפגש איתך פנים מול פנים ולתת לך ייעוץ מקצועי על ידי יועצת מוסמכת בנוגע לקיום יחסי מין בפעמים הראשונות ושימוש נכון באמצעי מניעה. הייעוץ הוא חינם וללא ידיעת ההורים. תדעי שאנחנו כאן בשבילך לכל דבר שתצטרכי. 

"מפחדת שאמא שלי לא תקבל את זה." © צילום מסך מהאינסטגרם

בן 14: "אני וחברה שלי כבר שנה ביחד ואני ממש אוהב אותה ולא רוצה שהמערכת יחסים שלנו תיגמר, אני פוחד שזה יהפוך להרגל של אהבה. מה אני אמור לעשות בכך אני רוצה אותה איתי לכול החיים ובמצב שבא לי להתחתן איתה? איך אפשר לשמור על הקשר שלנו?"

תשובה: שלום לך, אני שמחה לשמוע שיש לך חברה כבר שנה ושאתם אוהבים. אתה מוכן להסביר יותר ממה אתה פוחד? אני מבינה שאתה ממש אוהב אותה וכותב שאתה רוצה להיות איתה לכל החיים ואפילו להתחתן איתה. אמנם אתה נער צעיר ועדיין בתחילת דרכך, אבל הדרך שאתה מתאר את אהבתך אליה מראה שיש לך רגש מאד מאד חזק כלפיה, ואני חושבת שזה נהדר להרגיש רגש כל כך חזק ועוצמתי. אתה נער בר מזל. אתה שואל איך אפשר לשמור על הקשר. אשמח אם תכתוב מה אתם אוהבים לעשות ביחד ואיזו מערכת יחסים יש לכם. בכללי אני יכולה לייעץ לך, להיות קשוב אליה ולצרכים שלה, תראה לה שאכפת לך ממנה ושהיא חשובה לך, תראה לה שאתה מכבד אותה ואמור לה שהקשר שלכם חשוב לך. הבע את רגשותיך כלפיה ושאל אותה מה היא מרגישה כלפיך. תהיה כן ואמיתי איתה ותראה לה שהיא יכולה לסמוך עליך. גם היא צריכה להראות לך שאכפת לה ממך ושהיא אוהבת אותך. אני מקווה שעזרתי לך, תמשיך לשתף אותנו. אנחנו כאן בשבילך. 

"לא רוצה שמערכת היחסים שלנו תיגמר" © GettyImage

המשיבות הן יועצות מטעם עמותת "דלת פתוחה" - רשת מרכזי יעוץ למתבגרים ולצעירים בנושאים הקשורים למיניות בריאה. לייעוץ חינם בטלפון 03-5101511, או באתר  www.opendoor.org.il. במקרה הצורך ניתן לקבוע פגישה/בדיקת רופא/ה במרכזי הייעוץ ברחבי הארץ. סודיות מובטחת.

תגובות