בלי סודות: "מפחדת שהצבא ישפיע על הקשר שלי". צילום: shutterstock

בלי סודות: "מפחדת שהצבא ישפיע על הקשר שלי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מפחדת שהצבא ישפיע על הקשר 

בת 18 שואלת: "אני ובן הזוג שלי שנה ביחד, והוא לוחם שיוצא פעם בשבועיים הביתה ולפעמים לוקח יום חופש. אנחנו מסתדרים ממש טוב, אוהבים ונאמנים. אני אמורה להתגייס ואני ממש רוצה להיות לוחמת כמוהו ומפחדת שהדבר יפגע בזוגיות שלנו. מה לעשות? האם יש פתרונות לצבא או בכלל?"

תשובה: "שלום לך, החשש שלך הוא חשש מאוד לגיטימי ואני חושבת שהרבה זוגות בגילאים שלכם חוששים שהצבא, המרחק והזמן יפגעו בזוגיות שלהם. יחד עם זאת, אם אתם אוהבים, נאמנים, מסתדרים טוב ומדברים בפתיחות ובכנות על הכל (כולל הפחדים והחששות) אז אין סיבה שהצבא יהיה הגורם שייפגע לכם בזוגיות. אני ממליצה לך לשוחח איתו על הנושא, לשתף אותו בחששות שלך ולראות כיצד אתם תומכים אחד בשנייה בזמנים כאלו של שינויים והתחדשות. אני מכירה הרבה זוגות שהצבא לא הרחיק ביניהם, אלא להיפך הוא קירב וחיזק ומצד שני אני מכירה זוגות שנפרדו בצבא אבל לא בגלל הצבא, אלא בגלל בעיות בזוגיות שיכולות לקרות גם אם הם לא היו חיילים. אני מאחלת לך הרבה בהצלחה בדרך שבחרת לעצמך ובזוגיות. כל טוב".

© צילום: shutterstock

חושש מגודל איבר המין

בן 15 שואל: "היי, אני בן 15, וחברה שלי בת 14 וחצי ואנחנו חושבים על לקיים יחסי מין. יש לי איבר מין בגודל 16 ס"מ ואני לא יודע אם יהיה לה נעים/ אם היא תרגיש אותו כי הוא נראה לי ממש קטן. אני לא יודע מה הגודל הממוצע ומה הגדלים המקובלים, ואין לי או לה ניסיון כלשהו כי שנינו בתולים".

תשובה: "שלום לך, אני שמחה שאתה וחברה שלך מדברים על קיום יחסי מין ואני שמחה שאתם מנהלים שיח פתוח בנושא. אני חושבת שלפני שמקיימים יחסי מין עם חדירה יש הרבה מגעים מיניים אחרים שאתם יכולים לעשות שיגרמו לכם להנאה ויעזרו לכם להרגיש יותר נינוחים ופתוחים סביב הנושא. בנוגע לחשש שלך בנוגע לגודל איבר המין שלך, ראשית הגודל שציינת הוא נורמלי לחלוטין. לכל אחד יש איבר מין בגודל אחר ולכן אין מקום להשוואה בנושא הזה. שנית, הגודל לא באמת משנה לנשים. הרי רוב הנשים לא גומרות מחדירה של איבר המין של הגבר ורובן גומרות מגירוי חיצוני של הדגדגן ולכן גודל איבר המין לא קובע כלום. ישנן הרבה נשים שיעדיפו להיות עם מישהו עם איבר מין יותר קטן בתנאי שהוא גבר מתחשב וכנה, ולא עם מישהו שיש לו איבר מין גדול אבל הוא חושב רק על עצמו. אני רוצה להמליץ לך לשוחח עם חברה שלך על הנושא, לשתף אותה בחששות שכתבת לי כאן ולדבר על זה. זה ממש יעזור לך ולה להרגיש יותר בטוחים ומוכנים. כמו כן, אם אתה תרצה לדעת אם לחברה שלך נעים אתה תהיה צריך לשאול אותה תוך כדי, ולבדוק ביחד מה כיף לכם ומה מסב לכם הנאה. זכור שתקשורת פתוחה וכנה זה המתכון למיניות בריאה וטובה".

© צילום: shutterstock

האם אני מוגנת מהיריון?

בת 18 שואלת: "היי, אני בחודש השני שלי לגלולות. בחפיסה השנייה שלי התחלתי את הגלולות, רק אחרי שסיימתי בחפיסה הקודמת את כל החפיסה כולל הלבנות. זאת אומרת שקיבלתי מחזור בגלולה הלבנה השלישית ולאחר מכן יום למחרת לקחתי את הרביעית, ורק אז התחלתי חפיסה חדשה. לאחר שישה ימים קיימתי יחסי מין ללא קונדום, האם אני מוגנת מהיריון?"

 תשובה: "שלום לך, בהנחה שהתמדת לקחת את כל הגלולות באופן עקבי ומסודר אז כן, את מוגנת מפני הריון ואין ממה לחשוש! כל טוב".

תגיות
תגובות