בלי סודות: "אני מאוהב במישהי ופוחד להגיד לה". צילום: shutterstock

בלי סודות: "אני מאוהב במישהי ופוחד להגיד לה"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

רוצה שיאהב אותי כמו שאני אוהבת אותו

בת 13 שואלת: "שלום, מתחילת השנה אני אוהבת ילד בכיתה שלי. הבעיה היא שהוא לא מרגיש ככה, ואני יודעת את זה. כל הכיתה שלי שמה לב שאני אוהבת אותו, וכולם יורדים עליי ובעיקר עליו בגלל זה, וממש לא נעים לי ממנו. אני ממש רוצה להתקדם קדימה בקשר שלנו, אבל אני לא יודעת איך לעשות את זה בלי להלחיץ או להציק לו. אני לא רוצה להכריח אותו להיות איתי, ואני באמת רוצה לגרום לו לאהוב אותי, אבל לא בכוח. מה לעשות?"

תשובה: "שלום לך, את כותבת שאת מאוהבת בנער בכיתתך וזה נפלא. את מציינת שהוא לא מרגיש כמוך. האם את יודעת בוודאות שאינו מרגיש כמוך? את בהחלט צודקת כשכתבת שלא ניתן לגרום למישהו לאהוב אותך או להיות איתך בכוח. חברות הינה הדדית ששני הצדדים מעוניינים בה. לגבי הכיתה, נערים ונערות בגיל הזה מרגשים לעיתים נבוכים מגילויי חיבה ואהבה ולא תמיד מוכנים להודות בהרגשותיהם. את ככל הנראה מאוד מודעת לרגשותייך ומספיק בטוחה לומר אותם בקול רם. מה שאני מציעה לך לעשות בשלב הזה הוא לעצור לרגע, הנער יודע כיצד את מרגישה כלפי ואמרת לו שיתפת אותו, הכדור הוא במגרש שלו. ייתכן והוא אינו פנוי לקשר שאת מעוניינת כרגע ולכן כדאי לשקול לקחת צעד אחורה ולתת לו את הזמן לבחון אם הוא מעוניין להיות בקשר איתך. בהצלחה".

© צילום: shutterstock

התאהבתי ופוחד להגיד לה איך אני מרגיש 

בן 14 שואל: "שלום, אני בן 14 והתאהבתי במישהי בגיל שלי אני לא רוצה יותר מידי לפרט עליה. אני מכיר אותה שנתיים, ובשנה הראשונה שלי בבית הספר בכיתה ז ראיתי אותה והיה לה חבר כמה חודשים והיא ממש לא התייחסה אליי. עם זאת, השנה נפגשנו והתחלנו לדבר על האקסית שלי ומאז התקרבנו בזמן האחרון והפכנו לסוג של ידידים כאלו.היא צוחקת מכל דבר שלי, וגם אמרתי שהיא הכי יפה והיא צחקה והסמיקה. הרבה חברים שלי אומרים שהיא אוהבת אותי, אני גם אוהב אותה מאד, היא יפה כל כך, אבל אני פוחד להתקרב אליה או להגיד לה איך אני מרגיש. איך אוכל לדבר איתה על זה?".

תשובה: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. אתחיל בכך שאומר לך שאני ממש מבינה לליבך ושזה באמת מאוד קשה להתגבר על הבושה ולמצוא את "המילים הנכונות" כדי להגיד למישהי איך אתה מרגיש. זה מצב שעלול להיות מביך ומפחיד. עם זאת, זו גם הדרך לקבל תשובה ברורה וזה יכול גם להיות משהו מאוד מרגש ומשמח. אני חושבת שהעצה הכי טובה שאני יכולה לתת לך היא שתתחבר לעצמך ותהיה פשוט אתה. אתה נהדר כפי שאתה! היא כבר צוחקת ומסמיקה מדברים שאתה אומר לה. אז מה דעתך לומר לה שוב כמה שהיא יפה בעיניך שהיא, שאתה אוהב אותה ותשאל אותה מה היא מרגישה כלפיך? אני חושבת שזו הדרך הכי נכונה ומתאימה כי אז אתה מקבל את התשובה באופן ישיר ובאופן אישי. אתה כמובן יכול להיעזר בחברים שישאלו בשבילך, או באמצעות הרשת, דרך סמס או ווטסאפ אבל אז, גם אחרים שותפים למה שקורה אצלך בפרטי. במקרה כזה, לא בטוח שתקבל מידע שהוא ברור. תחשוב, מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לך? שהיא תאמר לך "לא". אתה נער חזק ואמיץ ואני בטוחה שתוכל להתמודד עם תשובה שלילית. אז מה אתה אומר? בהצלחה וכל טוב".

© צילום מסך מיוטיוב

לא יודע איך להיפרד ממנה

בן 17 שואל: "שלום, יש לי חברה די הרבה זמן, ואני חושב שאני כבר לא אוהב אותה. אני לא רוצה לפגוע בה, מה אני צריך לעשות?"

תשובה: "שלום לך, אני מבינה את ההתחשבות שלך בחברתך ושאינך רוצה לפגוע בה כאשר תאמר לה שאינך אוהב אותה יותר. זה מצב שמצריך התמודדות. יש לי שאלה אליך: איך זה מרגיש לך להמשיך את הקשר עם החברה שלך כשאתה כבר לא אוהב אותה? אתה כבר במקום אחר. זה מרגיש לך טוב? אני חושבת שחשוב שתהיה כנה איתה ותשתף אותה ברגשותיך החדשים בדרך הכי אוהבת ורכה שאתה יכול. אני מאמינה שיהיה לה קשה לשמוע אבל גם קושי הוא חלק מחיינו. החיים הם מסע אישי שיש בו התמודדות עם מצבים נהדרים ונפלאים, כמו אהבה למשל, וגם מצבים לא כל כך נעימים כמו סופה של האהבה, וצריך ללמוד להתמודד גם עם מצבים קשים. אני מאמינה שיש לחברתך את הכוח להתמודד עם מה שתאמר לה. תחשוב: האם היא הייתה רוצה שתמשיך חברות איתה רק משום שאתה לא רוצה לפגוע בה? לך זה לא יהיה טוב בעיניי".

 

תגיות
תגובות