בלי סודות: "האם אוננות מסוכנת?". צילום: shutterstock

בלי סודות: "האם אוננות מסוכנת?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

חוששת מהיריון

בת 16 שואלת: "היי, אני אשמח להרגעה כי אני ממש בלחץ... אני וחבר שלי עושים כל אקט מיני עם בגדים, 4 שכבות לפחות. אבל לפני איזה חודש הרגשתי על המכנסיים שלי רטיבות ואני מפחדת שעבר משהו ממנו ושאני בהריון. בינתיים מאחר לי המחזור למרות שהוא לא סדיר כל כך. בבקשה תרגיעו אותי ותגידו מה לעשות?"

תשובה: "שלום לך, הזרע לא יכול לעבור דרך 4 שכבות בגדים (גם לא דרך שכבה אחת), כך שגם אם עברה רטיבות, אין סיכוי להריון. המחזר מאחר לך או בגלל שאינו סדיר או בגלל שאת בלחץ, אז את יכולה להירגע. אינך בהריון. כל טוב".

© צילום: shutterstock

 מודאג מגודל איבר המין

בן 17 שואל: "שלום, יש לי כמה שאלות: 1. גודל הפין שלי הוא תשעה ס"מ בלי זקפה ו-14 עם זקפה. האם זה גודל שהוא בסדר,? אני בן שבעה עשרה ורציתי לדעת אם זה בהתאם לגילי. השאלה השנייה שלי היא האם זה בסדר שאני צופה בסרטונים שנשים מאוננות או מתקלחות אך זה לא פורנו קשה? שאלתי השלישית היא, יש לי ג'ינסים שהם צמודים ואני לובש אותם, האם זה יכול לפגוע בפין שלי ושהוא לא יגדל?"

תשובה: "שלום לך, 14 סנטימטר בזקפה זה גודל נורמלי לחלוטין, לא רק לגילך אלא בכלל, בכל גיל. אתה מביע חשש שג'ינס צמוד יפריע לפין לגדול. ג'ינס צמוד אינו משפיע על גדילת הפין. לגבי הפורנו, מה שאתה עושה זה מאד רגיל ומאפיין בני נוער רבים אבל מאד לא מומלץ. אוננות מול פורנו גורמת עלולה לגרום לסוג של התמכרות לפורנו ואז קשה לאונן ו/או לקיים יחסי מין ללא פורנו. בנוסף, הפורנו משפיע על האופן בו אתה תופס איך נשים נראות ואיך נראה מין או מדע מיני ואתה עלול להתאכזב במפגש המיני האמיתי. עדיף, כמה שניתן, לאונן ללא פורנו, כשאתה מפעיל את הדמיון שלך ומפנטז על דברים שמגרים אותך".

© צילום: shutterstock

האם אוננות מסוכנת?

בת 16 שואלת: "אם בחורה מאוננת כל יום יותר מפעם אחת זה מסוכן ופוגע בפוריות שגדלים? מה הסיכונים לזה?"

תשובה: "שלום לך, זה לא מסוכן ולא פוגע בבריאות או בפוריות. אוננות הינה דבר טבעי ונורמלי שגורם לנו לפורקן מיני מהנה ואף גורם לנו שנכיר טוב יותר את גופנו, מה גורם לנו הנאה ובאיזו דרך. אל תחששי, אין כל סיכונים. כל טוב".

תגיות
תגובות