בלי סודות: "אני מתחרט על ההתנסות המינית שהייתה לי". צילום: shutterstock

בלי סודות: "אני מתחרט על ההתנסות המינית שהייתה לי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

חשש מהיריון

בת 16 שואלת: "שלום, אני וחבר שלי קיימנו יחסי מין עם קונדום, אני לפני מחזור ולאחר קיום היחסים שהוא גמר בתוך הקונדום. הוצאתי מיד את הקונדום והיה עליו מעט דם מבחוץ, אני חושבת שמהחיכוך החזק. האם יש סיכוי שאני בהריון למרות שאני חושבת שהזרע לא נגע בפתק הנרתיק/בתוך הנרתיק בכלל? גם כדי להוריד מהלחץ, קבעתי תור לרופא נשים, אבל אשמח לדעת".

תשובה: "שלום לך. טוב שאת פונה כי לפי מה שאת מתארת אי אפשר לדעת אם נוזל זרע נשאר בתוכך. בשלב זה מה שאת יכולה לעשות כדי להוריד את הסיכוי להריון לקחת גלולת היום שאחרי. פוסטינור אפשר לקחת עד 72 שעות מאז שזה קרה, ויש עכשיו גלולה נוספת שטובה לחמישה ימים מקיום היחסים ששמה אלה. עם מרשם אפשר לקבל אותה בחינם וללא מרשם צריך לשלם אבל זה מאד מאד כדאי. אין צורך בשלב זה שתלכי לרופא כי אין ביכולתו לעשות דבר. בדיקת הריון את יכולה לבצע בעצמך כעבור שבועיים. זו בדיקה שניתן לקנות בבית מרקחת ולבצע לבד (בדיקת שתן). אם מתאים לך, את יכולה להגיע לסניף של דלת פתוחה באזור מגוריך ולבצע בדיקת שתן בלווי יועצת בחינם ובסודיות. תבדקי באתר דלת פתוחה היכן הסניפים שלנו ומהן שעות הקבלה. אין צורך לקבוע תור. מאחלת לך כל טוב."

© shutterstock

מתחרט על ההתנסות המינית 

בן 15 שואל: "היי, אני הומוסקסואל בן 15 בארון, אני מדבר הרבה עם אנשים מהאינטרנט אבל אף פעם לא היה לי את האומץ להיפגש ולעשות משהו. אתמול אחרי הרבה זמן, הרגשתי שאני בשל ובפעם הראשונה נפגשתי עם בחור, בן 30 (כן, מבוגר ממני בהרבה). הוא היה נחמד, הוא לא כפה עליי כלום והתחשב בי. היינו שנינו עם בגדים ורק התחכחנו זה בזה. לא רציתי להמשיך ואפילו לא הסכמתי שנתנשק. אחרי שחזרתי הביתה הרגשתי רע מאוד, מן סלידה מעצמי. הרגשתי גועל שבכלל עשיתי דבר כזה ועוד בגיל צעיר עם בן אדם מבוגר ושבכלל הסכמתי שניפגש. עכשיו אחרי שהתנסיתי אני מבין שאני כנראה צריך להתבגר עוד קצת. אני פוחד בגלל שבזמן שהיינו ביחד לא הרגשתי שום גירוי מיני וגם אחר כך הרגשתי נורא על מה שעשיתי. אגב, האם זה נחשב שאני כבר לא בתול?"

תשובה: "שלום לך. אני שמחה שפנית אלינו. אני רואה בדברים שלך שאתה מרגיש אשם ומתבייש במה שקרה ואני רוצה שתדע שאין לך במה להתבייש ואין לך סיבה להרגיש אשם. לא עשית שום דבר שהוא לא בסדר. חשוב שתדע שהסקרנות שאתה מגלה זה משהו שהוא מאוד טבעי ונורמלי, במיוחד לנער בגילך. מותר לך לרצות לחקור ולגלות את המיניות שלך ומותר לך לרצות ולהתנסות בכל מיני מגעים מיניים. דרך הסקרנות, החופש והחקירה הזאת אתה מגלה מה מדויק עבורך ומה לא ואני שמחה שכתבת שהבנת שאתה צריך עוד קצת להתבגר לפני שאתה מתנסה במגעים דומים שוב.

© צילום: shutterstock

אני גם חושבת שאחת הסיבות שבגללן אתה מרגיש את התחושות הקשות האלו, הוא בגלל פער הגילאים ביניכם. יכול להיות שהרגשת שאתה והוא לא נמצאים באותו מקום במפגש המיני שהיה ביניכם, ויכול להיות שזה גרם לך להרגיש פחות בנוח ופחות בטוח וזאת גם הבנה חשובה להגיע אליה. אני שמחה לקרוא שהוא היה נחמד ולא כפה עלייך שום דבר, אבל אני עוד יותר שמחה וגאה בך על זה שלמרות פער הגילאים והניסיון, הקשבת לתחושת הבטן שלך והצבת גבולות ברורים ועמדת עליהם. אני חושבת שלמרות שאמרת שאתה צריך עוד להתבגר - אתה מאוד חזק כמו שאתה היום ואני מאחלת לך להמשיך ולהתחזק, להמשיך לחקור, להמשיך לדייק את עצמך ותמיד להיות קשוב לתחושות הבטן שלך. כמו כן, אני רוצה להמליץ לך לפנות לאיגי (ארגון נוער גאה) ולהתייעץ איתם בנושא. יש שם הרבה בנים שעברו בדיוק את מה שאתה עברת וחוו את אותן ההתלבטויות שאתה חווה ואני בטוחה שהם יוכלו לסייע לך ולתת לך עצות וטיפים מהניסיון האישי שלהם. בכל מקרה אנחנו תמיד כאן בשבילך. כל טוב".

האם הגלולה שארצה לקחת יעילה?

בת 16 שואלת: "יש לי חבר ושכבנו לפני מספר ימים בחצות והקונדום נקרע. אם אני אקח גלולת נורלבו כעבור 40 שעות מהרגע ששכבנו זה בסדר או שכבר לא יעזור?"

תשובה: "שלום לך, נורבלו/פוסטינור ניתן לקחת עד 72 שעות מקיום היחסים, ויש גלולה בשם אלה שניתן לקחת עד 120 שעות אחרי. את כל הגלולות ניתן לקנות בבית מרקחת ללא מרשם. חשוב לקחת כמה שיותר מוקדם - כי הסיכוי למנוע הריון עולה ככל שנוטלות סמוך למועד קיום יחסי המין. בעוד שבועיים מומלץ לעשות בדיקת הריון ביתית כדי לוודא באופן סופי שאין הריון. ממליצה לקרוא את העלון המצורף לגלולה כדי שתדעי מה התופעות הצפויות, ובכל מקרה מוזמנת להמשיך להתייעץ אתנו. כל טוב"



תגובות