בלי סודות: "איך אומר לה שאני בעניין?". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "איך אומר לה שאני בעניין?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

 

למה אנחנו לא מצליחים?

בת 16 שואלת: "שלום, אני והחבר שלי יחד כבר המון זמן, והחלטנו לנסות לקיים יחסי מין. הכל נעשה בהסכמה הדדית, בתקשורת הכי פתוחה שאפשר, וכמובן שעם אמצעי מניעה. הבעיה היא שהוא לא מצליח לחדור, למרות שאני "מוכנה" פיזית. האם את יודעת מה הסיבה לכך? תודה."

תשובה: "שלום לך. לפעמים, ובייחוד בפעמים הראשונות, הנרתיק יכול להיות מאוד מכווץ, מה שמשפיע על היכולת של איבר המין הגברי לחדור לאיבר המין הנשי. הכיווץ יכול להיגרם בגלל מתח או לחץ, התרגשות גדולה, צפייה, חרדות - המון דברים שמתחוללים בראש שלך שיכולים להשפיע . בנוסף, יכול להיות שלחבר שלך אין כל ניסיון מיני, וגם הוא צריך להתנסות וללמוד, וזאת יכולה להיות חוויה נעימה מאוד עבור שניכם. קחו את הכל לאט, יש עוד הרבה סוגים של מגע מיני ללא חדירה שאתם יכולים ליהנות ממנו, תוכלי לקרוא על כך באתר שלנו.
נשמע שהקשר שלך ושל החבר שלך מקסים, ואני שמחה שיש ביניכם תקשורת טובה. העובדה שכבר התנסיתם במגע אינטימי לפני שקיבלתם החלטה לקיים יחסי מין בחדירה היא נהדרת. המשיכי להקשיב לגוף שלך. בהצלחה!"

© צילום: Getty Images

איך אעשה את הצעד הבא?

בן 13 שואל: "יש ילדה שמוצאת חן בעיניי. אנחנו תמיד מדברים וצוחקים יחד, משתפים אחד את השנייה בכל דבר, ויש בינינו קשר מוצלח של ידידות... אבל אני אוהב אותה ורוצה קשר מסוג אחר, מתקדם יותר, של זוגיות. הבעיה היא שאני לא יודע אם גם היא רוצה בקשר כזה, ואני גם לא יודע איך לעשות את הצעד הבא. אשמח לקבל עזרה בנושא."

תשובה: "שלום לך, מאד משמח לקרוא על הקשר הטוב שלכם. אם כרגע הקשר הוא ברמה הידידותית - של צחוקים ושיתוף - אפשר לנסות לעשות צעדים שמאפיינים קשר רומנטי ולראות איך היא מגיבה - למשל להזמין אותה לסרט, או סתם לצאת אחר הצהריים לבלות ביחד. בהנחה שהיא תסכים ותצאו לבלות ביחד - אפשר ליצור סיטואציה של שיחה בנושא, ואם תרגיש לא בנוח, אז נסה להתכתב איתה ולברר האם היא חושבת כמוך. בהצלחה!"

© צילום: Shutterstock

תופעות לוואי ואמצעי מניעה לשעת חירום

בת 18 שואלת: "רציתי לשאול, תוך כמה זמן אחרי שלוקחים נורלבו מרגישים תופעות לוואי? חוץ מכאבי בטן ביום למחרת לא היה לי כלום, אך עם זאת אני מרגישה כמו לפני מחזור, כלומר רגישות יתר ואכילה מוגברת, האם זה קורה בגלל הכדור?"

תשובה: "שלום לך, נורלבו מכיל כמות מאד גדולה של הורמונים, ולכן כל התופעות שאופייניות למחזור בהחלט יכולות להופיע בעקבות נטילת הכדור. כל אחת מגיבה בצורה שונה לכדור - אצל חלק הוא מקדים מאד את המחזור, ואצל חלק מעכב את המחזור. בכל מקרה, מומלץ מאד לעשות בדיקת הריון כשבועיים לאחר נטילת הכדור כדי לשלול הריון באופן סופי. אם תרגישי משהו חריג מעבר לרגיל - מומלץ להתייעץ עם רופא או מוקד אחיות בקופה שלך. כמובן מוזמנת להתייעץ איתנו תמיד. כל טוב"

תגובות