לא לבד: כך תספרו לבן הזוג על מחלה שמשפיעה על החיים. צילום: fotolia

לא לבד: כך תספרו לבן הזוג על מחלה שמשפיעה על החיים

גיבורת הסרט "נשיקה בחצות" חוששת לחשוף בפני הקראש שלה את מצבה הבריאותי. המצב המורכב הזה קורה, מה לעשות, גם בחיים האמיתיים וחשוב לדעת איך להתמודד איתו

בשיתוף עם הסרט נשיקה בחצות

הבאז סביב הסרט "נשיקה בחצות" די ברור, הרי מי לא רוצה לראות סיפור אהבה רומנטי ודביק בין פטריק שוורצנגר לבין בלה ת'ורן? בטח שלא אנחנו! אבל בכל זאת, אין ספק שהעלילה היא קצת יותר מורכבת מסתם עוד סיפור אהבה: קייטי פרייס בת ה-17 נאלצה לבלות את כל חייה אך ורק בתחומי ביתה בשל רגישות בריאותית נדירה לאור השמש. רק כאשר יורד אור היום והלילה מתחיל, יוצאת קייטי החוצה לנגן בתחנת הרכבת הסמוכה לביתה. באחת מגיחותיה הליליות היא פוגשת בצ'רלי, בחור שהעריצה בסתר זה זמן רב. השניים מתאהבים אך קייטי חוששת מלחשוף בפניו את מצבה הבריאותי.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

המצב המורכב הזה קורה, מה לעשות, גם בחיים האמיתיים וחשוב לדעת איך להתמודד איתו. לכן, דיברנו עם חגית ורד- מטפלת זוגית, מדריכת הורים ויועצת חינוכית בשביל שתסביר לנו איך בדיוק לחשוף בפני בן הזוג מחלה שמשפיעה על החיים.

מערכת יחסים וזוגיות בריאה מתבססת על תקשורת טובה © fotolia

ורד מדגישה בראש ובראשונה שמערכת יחסים וזוגיות בריאה מתבססת על תקשורת טובה, על שותפות רגשית ועל כנות. מהי תקשורת? "תקשורת היא לשתף מישהו בהרגשה שלי, לספר לו מה אני מרגישה כלפיו או בכלל מול סיטואציות בחיים, לא דרך תלונות, ביקורת או שיפוטיות, אני מדברת על עצמי ועל הרגשות שלי, זו תקשורת במיטבה".

היום בעידן האינטרנט, קורה לא פעם שאנחנו מכירים מישהו היכרות מאוד קצרה, לפעמים ראינו אותו במסיבה או בבילוי עם חברים משותפים, מהר מאוד יש איזה ניצוץ ומתחילים לדבר בטלפון, משם נפגשים ונפגשים שוב, עד שזה מתחיל להיות רציני. בתחילת הקשר אנחנו בדרך כלל חושפים את הצדדים היותר פוטוגנים והשטחיים שלנו וזה גם מומלץ, כדי לא להעמיס מהר מדי על בן הזוג את כל הצרות שלכם.

kkk
בתחילת הקשר אנחנו בדרך כלל חושפים את הצדדים היותר פוטוגנים © fotolia

ולמרות זאת, סוד הוא מוקש במערכת היחסים. מצד אחד זה לגיטימי לשמור עליו לפחות בהתחלה, כי חשוב שתשמרו על עצמכם ולא תחשפו דברים אישיים ואינטימיים בפני אנשים שאתם לא בוטחים בהם במאה אחוז. הבטחון הזה נוצר כשיש אירועים אחרים ששיתפתם את בן הזוג, שטחיים יותר, והם התקבלו.

ברגע שיש את הנתונים הבסיסיים האלו של כבוד, הקשבה, תשומת לב ואמון אז הגיע הזמן לשתף את בן הזוג בסוד. ראשית, חשוב להתייעץ עם הורים או עם אדם בוגר שסומכים עליו כדי לשאול אם זה מתאים. יש דברים שלא מתאים לספר וחשוב שתתייעצו עם מישהו שאתם בוטחים בו. אם המליצו לכם לספר, תשבו לשיחה עם בן הזוג ותסבירו לו שיש לכם משהו חשוב לספר לו, שאתם אוהבים אותו וסומכים עליו ועכשיו אתם כבר בשלים לשתף. חשוב לא להגיע ממקום נחות אלא עם בטחון, הרי חיכיתם בשביל לראות שאפשר לסמוך על מי שעומד מולכם ואחרי שהצליח לרכוש את האמון והאהבה שלכם אתם סומכים עליו שהמידע שהוא עומד לשמוע יתקבל בהבנה.

אם בן הזוג נראה קצת מהוסס, תבינו וגם תגידו לו שאם מבינים שזה מפתיע, תגידו לו שהוא מוזמן לחשוב על זה, אולי יצוצו לו מחשבות או שאלות, תנו לו את הזמן שלו ותבהירו לו שמה שהוא יחליט זה בסדר, פשוט היה לכם חשוב להגיד כי הרגשתם שאתם סומכים עליו ורוצים לשתף אותו.

צריך לקחת בחשבון שלא בטוח שזה יתקבל בהבנה. יש כאלה שמסוגלים להכיל יותר ויש כאלה שפחות, יש כאלה שיבינו למה שמרתם על סוד ויש כאלה שיכעסו אבל הכי חשוב לא לקחת קשה, לא להשאר עם זה לבד ולהיות עצובים ומכונסים. אם בן הזוג בחר לא לקבל את המידע הזה, זה לא אומר שאחרים יבחרו לא לקבל אותו גם וזה ממש לא אומר שנדונתם לחיי בדידות. לא תמיד חייבים זוגיות ואם אין - זה לא אומר שאתם לא שווים כלום.



תגובות