ממשיכים הלאה? כך מתגברים על שברון לב. צילום: Fotolia

ממשיכים הלאה? כך מתגברים על שברון לב

פרידות הן דבר קשה מאוד, הן מפילות לקרשים ומשפיעות בכל תחומי החיים. יחד עם אובדן הזוגיות, מצב הרוח ירוד במיוחד וכל "הפסד" מרגיש כמו מכה נוספת וכואבת במיוחד. איך מתגברים נכון?

ככל שדואגים יותר לגבי הפרידה והמצב הנוכחי של הלב, ההחלמה תיהיה קשה יותר והגלגל יחזור על עצמו. כל מה שצריך כדי להתגבר על שברון הלב הוא נכונות לעבודה עצמית, נפשית ורגשית: הנה מספר שלבים שיעזרו לכם להמשיך הלאה ולהיות שמחים גם לאחר פרידה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

להיות מודעים לקושי

ישנם אינספור שירים, ספרים, סרטים וסדרות על פרידות ומערכות יחסים - לפי כך, ידוע שזמן זה הוא קשה. היו עדינים עם עצמכם והציגו חמלה לעצמכם בשגרת היום-יום שלכם. הדבר יעזור לכם להעביר את הכאב יותר מהר מאשר להיות קצרי רוח ולא סבלנים.

אפשר להתאבל - אך לא יותר מידי

"הצגת חמלה" כוללת להרשות לעצמכם להיות עצובים בגלל הפרידה שלכם, אבל לא כל היום שלכם אמור להיות מוקדש לאבל ועצבות. מתן תשומת לב יתרה למה שאיבדתם גורמת לכם להישאר שבורי לב, מדוכאים ועצובים במיוחד.

© צילום: Shutterstock

בקשת עזרה

התגברות על פרידה היא אחד הדברים הקשים שיש, לכן אין שום סיבה לעבור זאת לבד. בקשו עזרה מחברים טובים, מורה אהובה, אמא או אבא - אפילו גוגל יכול לעזור! לבנות מערכת אשר תומכת בכם ברגעים קשים הוא הישג שיעזור לכם להחלים בהקדם האפשרי ואף ילווה אתכם בהמשך.

לא לשקוע בעבר

לאחר הפרידה, המחשבות הבאות ודאי יטרפו את ראשכם: למה בידיוק מערכת היחסים נגמרה, מה הייתם יכולים לעשות אחרת והאשמת את האקס/ית בכל דבר שקרה. חשיבה על העבר משאירה אתכם שם. אינכם יכולים לשנות את העבר, המיטב שתוכלו לעשות הוא להפיק ממנו לקחים וללמוד ממנו.

ספורט

אחת השיטות הטובות ביותר להתמודדות עם לחץ ודיכאון הוא שגרת אימונים: אתם יכולים להתחיל בריצה וכפיפות בטן ולהמשיך אפילו לתרגילים של אתלטים מתחרים.

© צילום: Fotolia

שמרו על שינה רגילה

שינה היא אחד הדברים שנעלמים כשהלב נשבר - ככל שתקפידו על שעות שינה נורמליות ושגרתיות, כך תפחיתו את רמת החרדה והכאב.

יהיו ימים בהם כל מה שתרצו זה להישאר במיטה (עם גלידה) ולתת לשאר העולם להמשיך בלעדיכם - חשוב לזכור שהדבר ששואפים אליו בסוף היא ה"החלמה" והמשך תקופת התבגרות וחיים טובים. כך תקבלו את המוטיבציה להתמודד לעשות זאת כל יום מחדש.

תגובות