בלי רגשות אשם: באילו מקרים נכון להיפרד?. צילום: Shutterstock

בלי רגשות אשם: באילו מקרים נכון להיפרד?

יש מקרים ששווה לשבת כזוג, לדבר על הבעיות ולתקן את מה שצריך; ויש מקרים שפשוט לא כדאי ומה שכן רצוי הוא להפריד כוחות. איך יודעים? כל התשובות לפניכם

חווים רגשות אשם בגלל מחשבות על פרידה וחושבים אם זה הדבר הכי נכון לעשות? רוצים להיפרד מבני הזוג אבל לא יודעים אם הסיבה מוצדקת? לפניכם כל הקשיים במערכת יחסים שקשה עד בלתי אפשרי להתגבר עליהם ועל כן פרידה הינה הפיתרון הטוב ביותר.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מתי נכון להיפרד?

עוד צ'אנס אחד?

אם נתתם יותר מידי הזדמנויות לקשר, אך הוא עדיין לא עובד ואתם ממשיכים להתאכזב כל פעם מחדש – משמע כי אין לדברים סיכוי, אתם לעולם תישארו בלופ הזה. אם אתם רוצים קשר טוב ואמיתי, תמצאו לכם אחד כזה שלא תצטרכו לתת לו יותר מידי הזדמנויות. אתם מבזבזים את האנרגיה שלכם במקומות הלא נכונים...

איפה הרגשות?

אם אתם מרגישים שהקשר שלכם נורא שטחי והדברים היחידים שהוא מבוסס עליהם הם מגע, הרגשת נוחות והסתמכות על עבר - אנחנו חושבים שהדבר הנכון לעשות הוא להיפרד. קשר שאין לו בסיס רגשי, הוא לא קשר ששווה לתחזק. לא הייתם מעדיפים להיות עם מישהו שיש לכם איתו שיחות עומק, מישהו שמבין אתכם? אנחנו די בטוחים שכן.

פרידה, ריב
פרידה, ריב © צילום: Fotolia

סמכתי, ואיכזבת

בגידה באמון הוא דבר פוגע מאוד ולרוב בלתי נסלח; ומה שהכי כואב הוא שאדם שהיה כל כך קרוב אליכם פגע בכם כל כך קשה - למרות שהוא ידע שזה מה שהוא עושה ושזה יכאיב לכם. במקרה כזה, אל תישארו במערכת היחסים הזו עוד דקה אחת! זה רק יכאיב לכם יותר.

ים של דמעות

בני זוג אמורים לגרום לכם לחוש ברגשות חיוביים, לא להפך. אם אתם שמים לב שאתם בוכים יותר, מתוסכלים יותר וכועסים יותר מאז שאתם נמצאים בקשר הזה - כדאי לחתוך. כמובן שלא מדובר על פעם אחת או פעמיים, אנחנו מדברים על מקרה בו הדבר הוא מגמה. אם לא תעזבו עכשיו, התחושות השליליות יתגברו מפעם לפעם וזו בהחלט לא הרגשה נעימה.

אלימות? לא בקשר שלי

אלימות יכולה להתבטא גם מבחינה פיזית וגם מילולית, הם לא צריכים להרביץ לכם בשביל להיות אלימים כלפיכם - מספיק שיקללו אתכם או יעשו לכם שיימינג בשביל שתעזבו אותם לאלתר. אתם לא צריכים את הרוע הזה בחיים שלכם.

© צילום: Fotolia

לא משתנים בשביל אף אחד

אם הם כל הזמן מבקשים ממכם להשתנות - במראה החיצוני, בדיבור, באישיות – הם לא באמת אוהבים אתכם. אם מישהו מבקש ממכם להשתנות בצורה כל כך דרסטית, הוא לא באמת רוצה בטובתכם והוא כנראה לא באמת אוהב אתכם. אנחנו מניחים שלא הייתם רוצים לחיות לצד מישהו כזה.

אני לא אני

אפילו יותר נורא מהרצון לשנות אתכם: אם אתם כבר מבחינים שהם הופכים אתכם להיות אנשים שאתם לא (ולא במובן הטוב) – הדבר צריך להיות בשבילכם סימן אזהרה גדול. אם אתם מרגישים שאתם הופכים להיות אחרים ושונים בנוכחות בני הזוג, ייתכן שיש לשקול פרידה.

ומתי לא נכון להיפרד?

אופס, שכחתי

אם הם שכחו את יום ההולדת שלכם או את יום השנה שלכם כזוג - הכל בסדר, זה אנושי! לכולם יוצא לשכוח תאריכים חשובים לפעמים. זו לא סיבה מספיק טובה בשביל להיפרד מבני הזוג. אל תעשו את הטעות הזאת! תנו להם עוד צ'אנס.

© צילום: Fotolia

על מה נדבר?

הדבר אמנם בעייתי; אבל עדיין, זו לא סיבה מוצדקת לפרידה. אם אין לכם נושאים משותפים, אתם יכולים אולי להמציא כאלה בעצמכם, ליצור ביחד חוויות וזיכרונות משותפים, לבלות יחדיו וכך למצוא על מה לדבר. אם בגלל זה אתם שוקלים להיפרד, כדאי שתשקלו שוב...

לא מסכימים על דרך החיים והדעות!

יש משפט שאומר – "נסכים שלא להסכים", בזה צריכה להיגמר הסאגה שלכם. אם אתם ממש לא מסכימים עם דרך החיים או הדעות של בני הזוג שלכם, פשוט תסכימו שאתם לא מסכימים. לא צריך להיגרר למריבות ומלחמות מיותרות, בטח שלא לפרידה.

 

 
תגובות