אהבה מעיניים של נערה: "אי אפשר לשלוט עליה". צילום: Fotolia

אהבה מעיניים של נערה: "אי אפשר לשלוט עליה"

"אהבה בשבילי היא חומרי הבנייה וגם כדור ההרס. היא בונה ביחד איתי בניין יציב, חזק ויפה; ומידי פעם מחליטה לשלוח בו כדור הרס שיסדוק אותו קצת או ימוטט את הבניין לגמרי" • אליס פיינשטיין משתפת את תחושותיה כלפי האהבה בטור אישי מיוחד ומרגש

קשה לכתוב בדיוק מה זו אהבה בשבילי. מדובר הרי בדבר גדול כל כך, איך אפשר להגדיר אותו בדיוק? איך אפשר להגיד מה הוא בשבילי, אם הוא עושה כל כך הרבה?

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בדרך כלל, כשאומרים את המילה "אהבה", ישירות חושבים על אהבה רומנטית - דבר שגוי בהחלט. האהבה יכולה להתבטא בכל מיני צורות, גדלים וסוגים: אהבה כלפי המשפחה, כלפי החברים, כלפי חיית המחמד או כלפי המקצוע האהוב בבית הספר. יש גם אהבה כלפי תחומים שונים: למוסיקה, לקריאת ספרים או לכתיבת שירה. אהבה היא כל חלק קטן שמרכיב את החיים שלנו, שאנחנו מוצאים בו אושר ומצפים לו.

"האהבה יכולה להתבטא בכל מיני צורות" © צילום: Shutterstock

כמובן שקיימת גם אהבה מסוג מיוחד, כלפי מישהו מיוחד. מישהו שהלב בחר להעניק את עצמו לאותו אדם. אצלי, ברגע שבחירת הלב נעשית, לפעמים אני אוזרת אומץ ומציעה לאותו אדם את הלב שלי, בידיים מושטות ובפחד נורא ואיום.

במקרים שיש לי מזל, אותו אדם מושיט את ידיו ואוסף את ליבי בעדינות, שלא ייפול ויישבר; ואז אני מרגישה בטוחה. הלב שלי מוגן והסיכון השתלם, בסופו של דבר. הלחץ בגוף יורד והחיים הופכים לורודים קצת יותר, עכשיו כשהאהבה קישרה ביני לבין בחיר ליבי. במקרים שיש לי קצת פחות מזל, הלב מוחזר לשולח - לפעמים בעדינות, לפעמים פחות. בכל מקרה, הלב לא מצליח לעזוב את הבית הקודם שלו, לא מצליח לפתוח במסלול חדש. זה כואב לו קצת, כי הוא ממש רצה.

לפעמים הנמען מקבל את הלב, מחליט להשאיר אותו לעצמו אבל לא נוהג בו בזהירות. הוא משחק איתו כאילו היה כדור כדורגל, מסתכן כל הזמן שייפול ויישבר. אני מנסה לגונן על הלב שלי, אבל לא תמיד יכולה כי הוא לא ברשותי אלא אצל מישהו אחר. לפעמים, הלב נופל ונשבר ואני הרוסה ומתמוטטת; ואותו אדם מיוחד לא מבין מה הוא עשה - הרי הוא בסך הכל שיחק עם הצעצוע שלו...

לפעמים, הלב נופל ונשבר ואני הרוסה ומתמוטטת
"לפעמים, הלב נופל ונשבר ואני הרוסה ומתמוטטת" © צילום: Fotolia

לב שבור הוא פצע לכל דבר - ופצעים מגלידים. אמנם נשארת צלקת, אבל הדם מפסיק לזלוג. אמנם נשאר זכרון, אבל הדמעות מפסיקות ליפול ואז, ממשיכים הלאה, נבנים מחדש ומוצאים מישהו חדש.

בסופו של דבר, אהבה בשבילי היא חומרי הבנייה וגם כדור ההרס. היא בונה ביחד איתי בניין יציב, חזק ויפה; ומידי פעם מחליטה לשלוח בו כדור הרס שיסדוק אותו קצת או ימוטט את הבניין לגמרי. אני חושבת שאי אפשר לשלוט על אהבה. היא עושה מה שהיא רוצה, אחרי הכל. הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות, הוא להחליט אם לספק לה את הכלים למעשי הקונדס שלה, או לשים לה גבולות. 

 
תגובות