בני הנוער מודים: "לא מספיק מודעים למחלות מין". צילום: ירון ברנר

בני הנוער מודים: "לא מספיק מודעים למחלות מין"

לקראת שבוע המודעות למחלות מין, הרכבנו פאנל מיוחד של בני נוער ששוחחו על ההתלבטויות והמחשבות לפני קיום היחסים כמו מי צריך לרכוש את אמצעי המניעה והאם השיקול הוא רק הריון לא מתוכנן או גם התגוננות מפני חשיפה למחלות? צפו

בשיתוף עם דורקס

רגע לפני שבוע המודעות למחלות מין, הרכבנו פאנל מיוחד של בני נוער (נועם ממן, ליאן הרשקוביץ, אליס גודלנברג, אוראל בן דוד) שעסק בשאלות החשובות הקשורות לקיום יחסי מין בגיל ההתבגרות ובעיקר בעובדה שההתעסקות באמצעי המניעה בקרב קיום היחסים אצל הנוער הוא לרוב לא משיקול של התגוננות ממחלות אלא יותר ההגנה והפחד מהריון לא רצוי.

 

"כשאני חושבת על קיום יחסים, אני לא חושבת ישר על מחלות מין, אלא יותר מלחיץ אותי נושא ההריון הלא מתוכנן", סיפרה לנו אליס. "אני חושב שצריך להעלות את זה בגלל שהיום הרבה בני נוער ובכלל הרבה אנשים נפגעים ממחלות מין", המשיך נועם ממן.

© צילום: fotolia

החבורה עסקה גם בשאלה ממי אמורה לבוא המודעות והשיחות בנושא - כאן התשובה לשאלה הייתה די חלוקה. "פחות יצא לי לדבר עם ההורים שלי על הקונדומים ועל כל העניין הזה", מודה אליס. "נראה לי צריך לבוא מהצד החינוכי של בית הספר, ואז זו באמת דמות נטרלית שאפשר לדבר איתה על הכל", טוען אוראל.

בשיתוף עם דורקס

תגובות