החשובה ביותר: "לא סתם הכי זוכרים את האהבה הראשונה". צילום: Shutterstock

החשובה ביותר: "לא סתם הכי זוכרים את האהבה הראשונה"

"אני מאמינה כי החיים מכוונים אותנו לטוב ביותר ולא תמיד זה קל; האהבה הראשונה תמיד תהווה עבורכם את המדד למה שהכי נכון לכם. אין לאן ליפול, יש רק לאן לצמוח" • יעל פיליפוביץ בטור אישי מרגש על חשיבותה הרבה האהבה הראשונה

לא סתם אנחנו תמיד הכי זוכרים את האהבה הראשונה: הפרפרים בבטן, הריגוש, ההתלהבות, הנשיקה הראשונה... זו תחושה מוזרה, לא מוכרת. משהו שונה קורה בחיינו, דבר חדש. אמנם תמיד מרגש להיכנס למערכת יחסים חדשה עם בן זוג חדש, אבל כשזו הפעם הראשונה שלנו - אנו חווים וחוקרים את "עולם האהבה". זה טרי, ראשוני והכי יפה בעולם. גם כשידוע לי שהיא לא תמיד נשארת לנצח, אני עדיין חושבת שהיא החשובה ביותר, כי יש לה השפעה ענקית על חיי הזוגיות שלנו בין אם זה בעבר, בהווה או בעתיד. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

לכל כיוון שאני מסתכלת, אני יכולה רק לראות את ההשפעה הגדולה שיש לאהבה הראשונה עלינו. אף אחד לא יכול לקחת את המקום שלה, מקום מכובד ביותר. אם באמת מצאנו את האחד וזה אכן נשאר לנצח, אין ספק שהאהבה הראשונה שלנו היא החשובה ביותר - מצאנו את החצי שלנו בניסיון הראשון! אבל ברוב הפעמים, זה לא פועל כך. אנשים חווים עוד מספר מערכות יחסים מעבר לזוגיות הראשונה שהייתה להם. גם אם היא הסתיימה בצורה הכי טובה בעולם, או בצורה הכי מזעזעת - עדיין, היא תמיד תהיה הכי חשובה, אפילו בלי לשים לב.

"אף אחד לא יכול לקחת את המקום המכובד של האהבה הראשונה" © צילום: Fotolia

אם קרה ונפרדתם, אתם שבורים, פגועים או אולי אפילו מאושרים, לא משנה איך הזוגיות הראשונה נגמרה - זה תמיד ילווה אתכם. אם מערכת היחסים נגמרה בצורה יפה ומכובדת, אתם ודאי תחפשו בבן או בבת הזוג הבאים שיהיו אפילו במעט דומים למי שהייתם איתם, תחפשו את אותו הדמיון שמשך אתכם אז והפך להיות חלק מהטעם שלכם. אם המערכת יחסים נגמרה בצורה נוראית, נחפש משהו שונה, ננסה לשפר, לתקן וללמוד מהטעויות שלנו וזה ללא ספק מבורך. 

אני חושבת שאת האהבה הראשונה, גם אם לא בחרתם בקפידה, זה לא באמת משנה: אני מאמינה כי החיים מכוונים אותנו לטוב ביותר ולא תמיד זה קל. לכן, בכל דרך שהיא, האהבה הזו תמיד תהווה לכם את המדד למה שנכון ביותר עבורכם. אין לאן ליפול, יש רק לאן לצמוח. 

"גם אם לא בחרתם אותה בקפידה, זה לא באמת משנה" © צילום: fotolia

כמו כן, צריך לדעת לקחת דברים בפרופורציות - גם אם זה לא הולך כפי שתכננו, צריך לזכור שהכל לטובה. אמנם תמיד נזכור את הרגעים הכי טובים שלנו עם בני הזוג, הרגעים הפרטיים והאינטימיים שהיו שייכים רק לכם באותה תקופה; אבל מה שהיה היה ואותה תקופה מדהימה עדיין קיימת - אבל בעבר. לכן, צריך לדעת להמשיך הלאה, כי לא תמיד האהבה הטהורה הזו נשארת ומעטות הפעמים שבהן הזוגיות עם החבר/ה הראשונ/ה הופכת לנצח נצחים.

האהבה הראשונה ללא ספק משפיעה עלינו ובעיקר על העתיד שלנו, אבל הדבר הטוב ביותר הוא לא לחשוב לאן כל דבר יוביל ופשוט לחיות את הרגע. זכרו תמיד שבסוף הכל מסתדר ולכל דבר יש סיבה. אני בטוחה שבסופו של דבר כולם מוצאים את האחד שלהם ואם לא - כנראה שזה עוד לא הסוף.

תגובות