ארגון הנוער הגאה מוחה: "אין תקציב כפי שהובטח לנו". צילום מסך מפייסבוק

ארגון הנוער הגאה מוחה: "אין תקציב כפי שהובטח לנו"

מאות בני נוער מארגון הנוער הגאה - "איגי" הפגינו אתמול (ה') בגן מאיר שבתל אביב עקב תקציב הארגון שלא הוכפל כפי שהובטח מפי שר החינוך נפתלי בנט, אלא קוצץ בלא פחות מ-200 אלף שקלים. כל הפרטים

לאחר הרצח הנורא של שירה בנקי בת ה-16 במצעד הגאווה בירושלים, שר החינוך נפתלי בנט הבטיח כי תקציב ארגון הנוער הגאה "איגי" יוכפל מ-950 אלף השקלים שניתנו לארגון בשנת 2015, אך ממש בשלישי האחרון הסתבר אחרת: לא רק שהתקציב לא הוכפל כפי שהובטח, אלא קוצץ בקרוב ל-20% וירד כעת ל-750,000 שקלים.

 הקיצוץ בתקציב יאלץ את הארגון לסגור קרוב לשליש מסניפיו, וכן לצמצם את פעילות הארגון ברחבי הארץ כולה. ארגון הנוער הגאה לא עבר על המהלך בשתיקה, ואתמול (ה') התייצבו מאות בני נוער מטעם ארגון הנוער הגאה בשעה 19:00 בערב בגן מאיר שבתל אביב, והפגינו כנגד המהלך. הנה מעט ממה שהלך שם -

 

במהלך ההפגנה נאמו בין היתר חניכים ומדריכים, וכן גם אביגייל גבעון - אחת ממובילות מחאת הנוער במצעד הגאוה בשנה האחרונה, רחלי בן צור רכזת הארגון, וזיזו - מדריך הקבוצות הערביות באיגי שאמר כי "איגי לא תחכה לרצח נוסף בשביל העלאה תקציבית, איגי תפעל בכל מחיר" 

מי שהפתיעה בביקורה ובנאומה על הבמה הייתה חברת הכנסת יעל גרמן שנכחה באירוע: "אני כאן כדי לתמוך באיגי, ארגון מציל חיים. הקיצוץ בתקציב של ארגון הנוער הגאה לא יכול לעבור בשתיקה. אני מזמינה אותך, שר החינוך נפתלי בנט, להיפגש עם בנות ובני הנוער הנפלאים האלה, תכיר אותם ותדאג לתקציב - כדי שתהיה פעילות לא רק בתל אביב אלא גם בדימונה ובקריית שמונה". 

את האירוע חתם גל פימה, בן שירות מאיגי שסיפר על ההצטרפות לארגון כחניך והבחירה לחזור כבן שנת שירות, והסביר בנוסף כי הקיצוצים של משרד החינוך יפגעו בשליש מקבוצות איגי הפועלות בארץ, וכן יפגעו גם סניפים רבים באזורי הפריפריה בארץ, שפעולת הארגון שם חשובה להם מאד. בנוסף לכך, יפגע גם חזון איגי עצמו: "הקיצוצים פוגעים ביכולת שלנו לחלום על עתיד הארגון. לא ניתן לבנט לסגור אותנו, לא ניתן לבנט לפגוע בנו. אנחנו כאן כדי להשאר, אנחנו כאן כדי לעשות שינוי."

מארגון הנוער הגאה נמסר בתגובה: "לאחר ההבטחה של בנט ושיחות עם הלשכה, המשכנו להרחיב את הפעילות בכל הארץ ובעיקר בפריפריה בידיעה שהתקציב יוכפל. שלשום התבשרנו כי זה רחוק מאוד מהמציאות ובעצם התקציב קוצץ למרות ההתרחבות שלנו. אם הגרעון בתקציב לא ייסגר נאלץ לקצץ פעילות. זה עניין של הצלת חיים".

 

 

תגובות