כוכבת סדרת הנוער חוטפת תגובות על יציאת דמותה מהארון. צילום: חורחה נובומינסקי

כוכבת סדרת הנוער חוטפת תגובות על יציאת דמותה מהארון

כוכבת סדרת הנוער החדשה, בה דמות יצאה מהארון כלסבית, קיבלה תגובות מהורים נזעמים שהתקיפו אותה בטענה שזה לא ראוי לשידור עבור ילדים ונוער והחליטה לא לעבור על כך בשתיקה: "נפגעתי בשם הילדים ההומואים והלסביות שלכם שלעולם לא יוכלו להיות עצמם מולכם"

סדרת הילדים והנוער "מתויגים" עלתה ממש לאחרונה לחינוכית (ערוץ 23) ועוסקת בתופעת ה"שיימינג" שעוברים בני נוער בעולם של היום, ללא מסיכות. הסדרה עוקבת אחר חמישה בני נוער בכיתה י"ב, ביניהן אנה (אותה מגלמת שיר פופוביץ') נערה מקובלת, שמתאהבת בחברה הכי טובה שלה, ומתוודה בפניה על רגשותיה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

לאחר שקטע זה שודר וכן מספר קטעים מקדימים לפניו, השחקנית קיבלה תגובות רבות מהורים מודאגים שטענו שאין זה ראוי ויפה להראות דבר שכזה לקהל כל כך צעיר. זו אינה הפעם הראשונה שבסדרת ילדים ונוער מוצג קטע שכזה, לכן הייתה הרבה פליאה בדבר. הכוכבת פרסמה בחשבון הפייסבוק שלה היום (ה') פוסט המדבר על השיימינג שהיא בעצמה חוותה לאחר שהקטע שודר ובו כתבה: "נפגעתי בשם הילדים הסטרייטים שלכם שלוקחים כל מילה שלכם במלוא הרצינות... ואני נפגעתי גם בשם הילדים ההומואים והלסביות שלכם שבגלל הפחד שאתם מנחילים להם לעולם הם לא יוכלו להיות הם עצמם מולכם".

© צילום מסך מפייסבוק

ספרי לי קצת על התגובות שקיבלת בעקבות הקטעים ששודרו.

"לאחר הפרק שבו הדמות שגילמתי ממש יצאה מהארון בפני אותה חברה וסיפרתי לה שאני אוהבת אותה, הורים כתבו לי שזה לא ראוי להציג דמות כזו בסדרה. שזו בושה. שזה מחנך את הנוער בצורה לא תקינה".

וואו. מפתיע בעקבות העובדה שזו ממש לא הפעם הראשונה שזה קורה בטלוויזיה לנוער.

"אם יוצאים מעט מהטלוויזיה, אני חייבת להגיד קודם כל שלאחרונה שמתי לב שבחברה יש יותר פתיחות להומואים ולא ללסביות. יש משהו במדינת ישראל כרגע בתחושה שלי שמקבל אותם יותר מלסביות, לא ברור לי למה. אני אישית הייתי ממש בשוק כי הקטע נעשה ממש ב...'עדינות', נקרא לזה כך. לא אמרנו משהו יותר מדי חריף או בוטה, ונעשה בצורה ממש יפה, לכן הייתי בהלם".

הקטע המדובר. במאי: אבישי גולדשטיין. "מתויגים" - החינוכית
 

זה תפס אותך לא מוכנה?

"אגיד לך מה, אני אדם שקשה לתפוס אותו לא מוכן. עברתי הכל. אני באה מבית חרדי למשל, לכן אם הסדרה שלנו עוסקת בשיימינג - אמרו עליי בעבר את כל מה שאפשר להגיד. ולבוא מבית חרדי-דתי ולהחליט שאתה לא הולך בדרך הזו, ושאתה משנה את עצמך מהחברה שמקיפה אותך, אז לא הרגשתי לא מוכנה כמו שהרגשתי שאני חוזרת אחורה לעבר".

פופוביץ מוסיפה כי היא מאד נפגעה מהתגובות, ולכן היה לה חשוב לכתוב פוסט שמדבר על העניין: "זה היה לי חשוב כיוון שיש רגע בילדות שלי שאני מאד זוכרת. ראיתי את עופרה חזה שרה בטלוויזיה, שהיא דתייה, ואמרתי לעצמי, 'וואו, אלוהים אוהב אותה. היא דתייה ובכל זאת זמרת. וזה בסדר'. ואז היא נפטרה מאיידס, ונשבר לי הלב. אני חשבתי שהיא קיבלה עונש מאלוהים. עכשיו ברור שזה לא באמת היה זה, אבל כשאתה גדל בחינוך מסוים זה מיה שאתה גדל לחשוב. אתה חושב שהכל זה שכר ועונש. בעקבות זה אמרתי לעצמי שאם ככה אני לא יכולה להיות גם זמרת וגם שחקנית. ואז כשהסדרה עלתה והקטע שודר, חשבתי לעצמי שילדים רואים את הסדרה הזו, ורואים את ההורים שלהם מדברים כך, וחושבים שלדבר הזה אין קיום ואסור לו לקרות (יציאה מהארון). וזה נורא".

© אינסטגרם

יש משהו בעובדה שזה שודר דווקא ב"חינוכית" בעינייך, ולא ב"ערוץ הילדים" למשל, שגרם לזה לחטוף עוד יותר תגובות?

"אני חושבת שכן. אני חושבת שרוב ההורים שמים את הילדים שלהם דווקא מול 'החינוכית' כדי שלא ייחשפו לכל התכנים האלה. וזה בדיוק מה ששיגע אותי. הניסוח הזה שזה 'לא ראוי או חינוכי'. לא הבנתי איך אפשר להגיד על מישהו שאוהב מישהו או מישהי שאוהבת מישהי שזה לא חינוכי. כי זה הכי טבעי. ואם אני חוויתי את זה, ואני בסה"כ משחקת דמות, אז מה הילדים האלה חווים?".

פופוביץ מוסיפה ואומרת כי ילדים שנאמר להם כאלה דברים מהוריהם, הולכים לגדול כך: "אותם ילדים הולכים לגדול לעולם שהם אישית באים אליו מנקודת מבט גזענית. זה גורם להם אחר כך לבוא לבית הספר ולהגיד לחבר שלהם 'יא הומו'".

יש אלו תגובות שקיבלת שקיבלת לאחר פרסום הפוסט שריגשו אותך? אם התגובות היו חמות?

"קודם כל באמת התגובות היו מאד חמות ועוטפות. וכן היה מקרה אחד, לאו דווקא מהפוסט, בו ילדה בפנימייה בה צילמנו, פנימיית הדסים, כתבה לי שהיא מאד מחוברת למה שכתבתי ותודה רבה שאמרתי את מה שחשבה ושהיא שמחה מכך מאד. זה גיל מאד קשה ומבלבל, ולהיות במצב כזה שאתה מקבל מהסביבה המבוגרת בדיוק הפוך ממה שאתה צריך, זה נורא".

כתוצאה מרגשותייך ומה שאמרת, את מרגישה שליחות לבני הנוער בתפקיד הזה?

"לחלוטין. אני תמיד בתור ילדה חיפשתי מה יאשר את הקיום שלי בעולם. הייתי מאד 'עוף מוזר' שרוצה לשיר ולשחק בעולם שזה לא קורה בו. כשגילו שאני שרה ומשחקת המורים שלי עשו לי בלגן על כך, ובזכות העובדה שההורים שלי היו מדהימים ותומכים ואמרו לי שזה מה שאהיה כי כך אני רוצה, אז הרגשתי שיש אישור לקיום שלי. מאז כל תפקיד שעשיתי, במיוחד התפקיד הזה, מאד עניין אותי כי מדובר באנשים שמרגישים צורך באישור לקיום שלהם גם. שמישהו יגיד להם שהם בסדר ושהם מדהימים כמו שהם. הדמות שלי עושה את זה לחלוטין, היא כל הזמן לגמרי היא, וכדי להמשיך להיות היא היא הרגישה חייבת לצאת מהארון ולהתוודות. מה שמבאס זה שהחברה בסדרה אמרה לה לא, אבל עדיין היא עשתה את זה בשביל עצמה, כי רצתה להיות הכי מי שהיא".

 

תגובות