יום הספרות הבינלאומי: גאווה בספרות הישראלית. צילום: Getty Images

יום הספרות הבינלאומי: גאווה בספרות הישראלית

היום (ו') חל יום הספרות הבינלאומי, ובמיוחד בשבילכם אספנו את היצירות הספרותיות הגאות המוצלחות ביותר

מי אמר שהקהילה הגאה לא תופסת מקום בסיפורת הישראלית? תתפלאו, ישנם המון ספרים אשר עוסקים בלהטבא"ק, והם מצליחים ומוצלחים מאוד. הסיפורים הגאים הבאים, הם מעוררי השראה ומחשבה.

ארי ודנטה מגלים את סודות היקום \ בנג'מין אלירה סאיינז

מסופר על ארי ודנטה, שני נערים ממוצא מקסיקני, ששונים מאוד אחד מהשני. ארי, הוא נער מבולבל שכועס על החיים, אשר חי עם אמא מגוננת מדי ועם אבא מרוחק מאוד, שלא ברור לו למה; ואילו דנטה, הוא נער עם אופי שנון, שיש לו תפיסה ייחודית ואופטימית על החיים. הגורל מביא את השניים להיפגש בבריכה, ונראה שלא ממש יש להם על מה לדבר. אבל ככל ששני הנערים מבלים יותר זמן זה עם זה, נרקמת בין השניים חברות מיוחדת, עמוקה וחסרת מעצורים. דרך החברות הזו, ארי ודנטה יגלו דברים חשובים מאוד על עצמם, ואף ילמדו על הקשר בין האהבה לסודות היקום.

© הוצאת ידיעות אחרונות

סיימון מוצא את דרכו \ בקי אלברטלי

בספר מסופר על סיימון, נער כבן 16 בתוך הארון, שמעדיף להשאיר את הדרמה למחזמר של חוג התיאטרון בבית הספר. אולם, כאשר מייל מפליל נופל לידיים הלא נכונות, מתעורר החשש שהסוד שלו ייחשף לעיני כל, והוא יוצא מהארון בניגוד לרצונו.
סיימון נופל קורבן לסחיטה: אם לא יעזור למרטין, בן כיתתו, לגרום לידידה שלו להתאהב בו - כל בית הספר יגלה שסיימון הוא הומו. ויותר גרוע - פרטיותו של בלו, הנער עימו סיימון מתכתב, תיפגע גם היא.
סיימון מוכרח למצוא דרך לצאת אל העולם האמיתי בכוחות עצמו לפני שמישהו יוציא אותו לשם בכוח, והוא צריך לעשות זאת מבלי להרחיק מעצמו את חבריו, מבלי לסכן את עצמו ומבלי לפספס את ההזדמנות לאושר עם הבחור בו הוא מאוהב.

© הוצאת מטר

אני אוהב את תמיר \ אלי להר

מסופר על דני, נער בכיתה י' בסוף שנות השמונים, שמגלה כי הוא מאוהב. אמנם אסנת מחזרת אחריו ומנצלת כל הזדמנות על מנת להציע לו להיות החבר שלה, אבל ליבו של דני שייך לתמיר, החתיך של המחזור.
דני נמצא עמוק בתוך הארון ומפחד לחשוף את עצמו, בטח בפני תמיר הסטרייט, וגם הסביבה לא ממש עוזרת. לא הבית ולא היועצת החינוכית של בית הספר, שאליה הוא מנסה להגיע כדי לקבל ייעוץ, מסוגלים לתמוך בדני. הכל מסובך ולא פתור, כי להתבגר זה לא כזה פשוט.

© הוצאת ספרים מעריב

גאות \ ליאת גורן

לירון, נערה מתבגרת בת שלוש עשרה מתל אביב שעולה לחטיבת הביניים, שואפת להיות תלמידה ובת טובה, הולכת לצופים בקביעות, ומנסה לשרוד את גיל ההתבגרות בכמה שפחות סבל וכמה שיותר הנאה, כמו שאר בני הנוער. מגיל צעיר, לירון יודעת שהיא שונה: היא לא בהכרח חווה את העולם כפי שהאחרים חווים אותו. ספר סוחף, מעניין ומסקרן.

© הוצאת גוונים

אמא, יש לי משהו לספר לך \ דבורה לוז ושרה אבני

הספר מספר את סיפורם של הומואים ולסביות שיצאו מן הארון והוריהם. ספר מרגש ומיוחד זה משלב בין סיפורי הורים וילדים, שאספה דבורה לוז. בספר, נשאלות שאלות חשובות: מהי ההומוסקסואליות? מה מקורה? מה התהליך שעובר אדם המגלה על עצמו שהוא להטבא"ק? איך מרגישים ההורים, וכיצד אפשר לעזור להם ולהיעזר בהם? הספר הוא ספר של גילוי, מעורר השראה ועוזר להתמודד עם הבעיות הדומות לאלו של האנשים עליהם מסופר בו.

© הוצאת שופרא

סיפור ורוד \ אילנה זפרן

הספר מתאר את סיפור היציאה מהארון של המחברת, ואף אירועים שונים בהיסטוריה של קבלת הקהילה הגאה בחברה הישראלית. הספר הוא יצירת אמנות מקורית, שמשלבת סיפור אישי מרגש, משעשע וסוחף עם תיעוד פורץ דרך של פיסת ישראליות. בהחלט ספר ייחודי ששווה קריאה.

© הוצאת מפה

נעמת לי מאוד \ עמי גדליה

מסופר על טליה, נערה בת עשרה שנכנסת לעולם חדש וזר לה. עולם של אהבות, שמחות, כאב, בלבול, דעות קדומות, שנאות ופחדים, ומה לא. היא מתבגרת ומתפתחת על רקע התובנות החדשות שרכשה.
טליה הגיעה לחוג לטלוויזיה קהילתית חסרת ביטחון, מבולבלת ונבוכה, ומצאה שם ידיד נעים וחברה מיוחדת במינה. יחד עם דמות מיוחדת ומכוננת אשר מלווה אותה לאורך סיפורה הסוחף, היא מגלה בעצמה צד שלא היה מוכר לה, ממנו היא נבהלת. לאורך הספר, טליה תמצא את עצמה נמשכת לעולמות שלא מקובלים בסביבתה, ותגלה שהיא אוהבת, ושאהבתה אולי תידחה על-ידי הסובבים אותה.

© הוצאת ידיעות אחרונות

שתפו אותנו - איזה ספר כבר קראתם? איזה ספר אתם מעוניינים לקרוא?

תגובות