מסר חשוב: סרטים וסדרות שתומכים בפמיניזם וזוגיות בריאה. צילום: Shutterstock

מסר חשוב: סרטים וסדרות שתומכים בפמיניזם וזוגיות בריאה

קל מאוד למצוא סרטים וסדרות שמבחינת היוצרים שלהם שובינזם וסקסיזם הם ערכים עליונים. אך במקום לתת לסרטים ולסדרות הללו במה, בחרנו להבליט מספר תכנים שהקריטריונים שלהם לזוגיות טובה ונכונה תואמים את המציאות ואינם מציגים נשיות באופן שלילי

רגע לפני שניתן במה דווקא לסרטים ולסדרות שלגמרי דוגלים בהעלאת מעמד הנשים וניהול מערכות יחסים בריאות ותקינות - זכרו שרוב המאפיינים של זוגיות טובה ואוהבת נתונים לשיקול דעתם של כל אחד ואחת מכם, משמע שזה בסדר גמור לא להסכים עם כל המסרים החיוביים שיצוינו בהמשך.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

כמה רומנטי - ?Isn't It Romantic

הסרט "כמה רומנטי" עוסק באישה מלאה ששונאת סרטי קומדיה רומנטית ובאופן אירוני להפליא - עוברת לחיות בתוך סרט קומדיה רומנטית בכיכובה. בסרט זה, ישנם לא מעט מסרים חיוביים לגבי זוגיות, מעמד הנשים והיחס לנשים מלאות בחברה, אשר כוללים מסר שאין יותר חשוב ממנו - על מנת שתוכלו לאהוב אנשים אחרים, עליכם קודם כל לאהוב את עצמכם: את הגוף שלכם, הפנים, האופי וכדומה. הרי שאם לא תאהבו את עצמכם - כיצד בעצם תוכלו לגשת בביטחון לנער או נערה שאתם אוהבים ולנהל איתם זוגיות בריאה ואוהבת?

© צילום מסך מיוטיוב

התיאוריה של הכל - The Theory Of Everything

אחד הסרטים המשובחים ביותר בעשור האחרון, עוסק בחייו של סטיבן הוקינג - פיזיקאי ידוע שלקה במחלה נוירולוגית קשה, אשר למרות הקושי הרב הצליח לנהל אורח חיים נורמלי ככל הניתן, שכלל בין היתר זוגיות ואף הקמת משפחה. לפני שאתם רצים לראות את הסרט, זכרו לשים לב למסר אדיר ועוצמתי שמועבר בו: במהלך מערכות יחסים בכלל וזוגיות בפרט, עלינו לדעת מתי לשחרר. כלומר, לעיתים, למרות שבני הזוג אוהבים אחד את השנייה, אחד מהם איננו מאושר וחש שהזוגיות "מגבילה" אותו. במקרה כזה, למרות הקושי הרב, דרך הפעולה הנכונה היא להתחשב בטובתו של בן הזוג ולשקול להיפרד.

© צילום מסך מיוטיוב

וונדר וומן - Wonder Woman

מלבד העלילה המרתקת שלו והליהוק המדהים (מישהו אמר גל גדות וכריס פיין?), בסרט ישנם לא מעט מסרים לגבי מעמדן של הנשים בחברה ובמערכות יחסים, כמו העובדה שככל שנשים עצמאיות יותר ואינן תלויות בגברים, כך הן חזקות ועוצמתיות יותר ומסוגלות לעשות דברים מדהימים. עם זאת, על מנת לאפשר את העצמאות הזו, גם הגברים צריכים להילחם למענה על ידי ההבנה שאין טעם להחליש את הנשים בחייהם (במיוחד את בנות הזוג שלהם) מכיוון שככל שהן יהיו עוצמתיות וחזקות יותר - כך גם הם יהיו חופשיים, עצמאיים ובטוחים יותר.

© צילום: באדיבות גלובוס מקס

פוראבר

סדרת הדרמה הישראלית שהפכה לפופולרית ביותר בקרב בני הנוער בישראל, עוסקת בניסוי שהשתבש וגרם לזוג מבוגרים (לי בירן ואליאנה תדהר) להפוך לבני נוער מן השורה. במהלך הסרט, הזוג חווה עליות ומורדות הכוללות אף פרידה וריבים קשים, אך בסופו של דבר הם חוזרים להיות ביחד והופכים לזוג חזק ואוהב מתמיד. הדבר שמעביר מסר חשוב ביותר - זוגיות היא לא תמיד פשוטה כפי שאנו נוטים לחשוב, נהפוך הוא - לעיתים לא נדירות בכלל ישנם קשיים רבים ועליות ומורדות לא מעטות במערכת היחסים בינינו לבין בן או בת הזוג שלנו ולכן, לא בכל פעם שאנו חווים קושי בתור זוג יש להיפרד - אלא שלפעמים, כל מה שאנחנו צריכים זה להילחם אחד על השנייה בכדי להשיג זוגיות טובה ואוהבת.

© צילום: גיא צראף

זכרו להפעיל שיקול דעת בכל פעם שאתם רואים זוגיות בסרט. אל תתנו לשום מדיה חברתית, סרט או סדרה להשפיע לרעה על הקריטריונים שלכם לזוגיות טובה ואף פעם אל תשכחו שבסופו של דבר - אתם אלו שקובעים לעצמכם באיזו מערכת יחסים אתם מעוניינים ומה מבחינתכם מאפיין זוגיות טובה.  

 
תגובות