YOLO: לחיות על פי המוטו ולנצל את היום.

YOLO: לחיות על פי המוטו ולנצל את היום

מדוע כשאנחנו טסים לח"ול לזמן קצר, עלינו לשלב הרבה אטרקציות ללו"ז הצפוף? כדי להספיק כמה שיותר בזמן השהות, כמובן. אז למה במהלך חיי השגרה אנו לא פועלים כך ולא מספיקים לעשות את מה שאנחנו אוהבים?

לאורך חיינו אנו מקבלים המון עצות ושומעים ביטויים שונים מאנשים קרובים שמוליכים אותנו לפעול על פי אורח חיים מסויים. בטח כבר יצא לכם לשמוע מאותם קרובים גם ביטויים כגון: "תהנה מהיום", "חיה את הרגע" וכדומה. אך, הידעתם שלכל הניסוחים הללו יש אב משותף? הלוא הוא ה"קרפה דיים" או בשמו המקובל כיום YOLO, שאנו כמובן יודעים מה הוא אומר אך אולי לא ממש את המשמעות מאחורי הביטוי.

© צילום מסך מטמבלר

"נצל את היום" הוא תרגום האמירה הלטינית "Carpe Diem" של המשורר הרומי הרטיוס כחלק מהשורה  "Carpe diem quam minimum credula postero" שמשמעו לנצל את היום ולסמוך כמה שפחות על העתיד, כי מי יודע מה יקרה לנו מחר. כיום, בעיקר אנחנו כבני נוער מכירים דווקא ביטוי אחר - את הביטוי YOLO. המושג הוא גלגול מודרני של ה"קרפה דיים", שבתרגום לעברית אומר "חיים רק פעם אחת". המוטו נהיה די פופלרי בינינו בשנים האחרונות בכלל הופיע לראשונה בשנת 1774 במחזה תקופתי. אז מדוע עלינו לקחת את רעיון ה"קרפה דיים" שמסמל זרימה חסרת דאגות ברצינות?

זה טוב להיות ספונטניים

לא טוב לעשות את אותם הדברים בכל יום. לכן, לא יזיק אם מדי פעם, תעשו משהו קצת משוגע ולא קונבנציונלי, שלא מתוך דבר שבשגרה ואולי אפילו קצת "לא אתם". אנחנו מבטיחים לכם שזו דרך מצוינת להרגיש בחיים.

תהנו, בבקשה

אימצתם אורך חיים חדש, אתם מתאמנים, סופרים קלוריה-קלוריה או בכלל חיים על דיאטה קפדנית. למען האמת, זה מגניב, ואנו תמיד נתמוך בכל האמור לעיל, אבל בבקשה, מדי פעם, תאכלו איזו עוגה ארורה.

אל תחכו ל"יום אחד"

כי הזמן שלנו מוגבל, אל תרשו לעצמכם לומר, "אני צריך לעשות את זה בהזדמנות" במקום זאת, אמרו: "אני עושה את זה. היום" אם יש משהו שאתם רוצים לעשות תעשו זאת!

© צילום מסך מטמבלר

תשתפו את העולם

אל תשאלו את עצמכם כל כך הרבה שאלות. השאלות הללו יוצרות הססנות כאשר אנו רוצים לעשות משהו וזה בטוח לא מה שהוריטיוס רצה שנהיה. אבל כשאתם אסירי תודה למישהו, שתפו אותו. כשאתם חושבים על מישהו, תגידו את זה. כשאתם רוצים משהו, תלכו על זה ובגדול. מה עוצר אתכם? המחר? הפחד של למה זה יכול לגרום? ובכן, אל תחשבו פעמיים. כל מה שאתם רוצים לעשות בצעו היום, את מחר תפנו לדברים חשובים נוספים!

© צילום מסך מטמבלר

 

 
תגובות