10 מצבים שזה בסדר לשקר לחברה הכי טובה שלך. צילום מסך מהפייסבוק

10 מצבים שזה בסדר לשקר לחברה הכי טובה שלך

מה ההבדל בין שקר לבן לשקר רגיל? ומתי זה בסדר לשקר? מחקר חדש טוען שרוב השקרים הלבנים נאמרים בידי נשים לנשים אחרות, אבל יש כמה דברים שפשוט צריך לשקר, כי לפעמים אמירת האמת מלווה בכאב. מה הם הדברים האלה?

היום על פי Psychology Today, יש שני סוגים של שקרים - שקרים שנובעים מטוב לב ושקרים שנובעים מאנוכיות, או במילים אחרות "שקר" ושקר לבן". אנשים שמשתמשים בשקרים הם "אלה אנשים שרוצים להיראות טובים יותר או כדי לחסוך מעצמם את המבוכה, העונש, אשמה, או כדי להימנע מלפגוע ברגשות שלהם", אומרת ד"ר בלה דהפאולו במחקר שלה - "שקרים לבנים הם אלה שנאמרו מתוך כוונה לגרום לאדם אחר להיראות טוב יותר, להרגיש טוב יותר, או כדי למנוע מהם ממבוכה". במילים פשוטות - אנחנו משקרים כדי להציל את עצמנו מלהיראות כמו אידיוטים, אבל אנחנו אומרים שקרים לבנים כדי להציל את החברים שלנו מלהרגיש כמו אידיוטים.

במחקר, שפורסם על ידי ד"ר דהפאולו, עולה כי שקרים לבנים מוחלפים בעיקר בין נשים, והאמת שזה די מפתיע. אנחנו כמובן לא יכולים לדבר בשם כל הנשים, אבל באופן אישי, צריך לבלות את רוב הימים שלנו בניסיון לא לפגוע ברגשות של אף אחד. רובנו כל כך ישירים בעת הצורך, אבל, בסוף היום, יש כמה דברים שפשוט צריך לשקר, כי לפעמים אמירת האמת לא שווה את הכאב שזה יגרום. מה הם הדברים האלה? תמשיכי לקרוא.

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

1. כשהיא מקבלת תספורת גרועה

לא אכפת לנו אם החברה שלך רק עכשיו חזרה מהמספרה עם תספורת שנראית כמו ראש דשא, את לא, אני חוזרים, את לא הולכת לספר לה שהשיער שלה נראה רע, כי מה היא אמורה בדיוק לעשות?

© צילום מסך מהאינסטגרם

2. כשהיא מסתפקת בבחור ממוצע

יש רגעים שבהם חברה שלך יוצאת עם מישהו שהופך אותה להיות עצבנית או סגורה, ובכללי, גורם לה יותר נזק מתועלת. זה הרגע שבו את צריכה להסתבך ולספר לה את האמת על מה שהוא גורם לה. אבל לפעמים, היא יוצאת עם בחור שלא ממש "ברמה שלה", אבל הוא מי שעושה אותה מאושרת. את יכולה להרגיש שהבחור הזה הוא לא מספיק טוב בשבילה, אבל כל עוד הוא טוב אליה, שמרי זאת לעצמך.

© shutterstock

3. כשהיא שואלת אם החצ'קון על הסנטר שלה הוא באמת "כל כך גרוע"

התפקיד שלך ברגע זה הוא לגרום לה להרגיש טוב יותר לגבי החצ'קונים ולשכנע אותה כי לא, זה לא כל כך נורא (היא יודעת שזה רע), אז אל תעשי את זה יותר גרוע.

© shutterstock

5. כשהיא שואלת מה את חושבת על תמונה שיצאת בה מכוער

אין דבר יותר מעצבן כשיוצאים מכוער בתמונה קבצותית ושאר החברים אומרים ש"ככה את תמיד נראת". אם חברה שלך אחת מהם, והיא נחושה להעלות את אותה תמונה, תני לה. מי יודע, אולי בפעם הבאה תהיו באותו המצב.

© צילום מסך מהפייסבוק

6. כשהיא שואלת אם מה שהיא לבשה בסדר כשאתן כבר בחוץ

היא לא יכולה ללכת הביתה להחליף בגדים. המעשה נעשה. אל תגרמי לה להרגיש רעה עם זה.

© צילום מסך מהאינסטגרם

7. כאשר את שומעת שמועה שעשויה להשפיע עליה

מה המהלך הבא שלך? שמרי את זה לעצמך. אל תהרסי אותה בגלל שמועה כזו שיכולה גם להיות כלל לא אמיתית. 

© shutterstock

8. כשאת משתתפת בדברים היצירתיים שלה

לא אכפת לנו אם יש רק אדם אחד בקהל, כדאי להתגלגל על הרצפה מרוב צחוק. את חברה שלה, היא צריכה את התמיכה שלך, אפילו אם זה אומר לזייף צחוק.

© צילום מסך מהיוטיוב

9. כשהיא עדיין לא התגברה על האקס

זה כבר שנה מאז שהוא נפרד ממנה והיא עדיין מוצאת את עצמה בוכה על זה פעם אחר פעם. היא יודעת שהמצב קשה, היא יודעת שזה עלוב, היא יודעת שהיא צריכה להתגבר על זה. אל תזכיר אותה.

© צילום מסך מהפייסבוק

10. כממש לא מתחשק לך להסתובב

נכון שזה שונה בין חברה לחברה, אבל לפעמים עדיף לתת איזה תירוץ, זה בדיוק מה שאת צריכה לעשות כדי לחוס על הרגשות שלה.

© shutterstock

מקורות: Psychology Todayblifaloo

תגובות