טוב שכואב: מדוע שברון לב הוא גם דבר חיובי?. צילום: Fotolia

טוב שכואב: מדוע שברון לב הוא גם דבר חיובי?

מפחדים שישבר הלב? או שמא הוא כבר נשבר ואתם לא יודעים איך לצאת מזה? אל דאגה. מה שקורה לכם הוא לא רק שלילי, אלא גם טוב בהרבה היבטים

לעיתים, אהבה לא מוצלחת נגמרת בשברון לב, לאחד הצדדים או לשניהם. שברון לב הוא הצד השני של מטבע האהבה וצריך ללמוד לקבל אותו. נכון שזו תקופה קשה מלאה בבכי והמון גלידה, אבל חשוב לזכור שהיא לא בהכרח לרעתנו ויש בה גם המון צדדים טובים.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

שברון הלב ילמד אתכם היבטים שונים של אהבה

אמנם זו תקופה כואבת, אבל צריך לזכור שהיא לא באה על חשבון האהבה - אלא כתוספת. שברון הלב ילמד אתכם להסתכל על הדברים אחרת ולא לקחת את האהבה כדבר כל כך "מושלם" כמו שמציגים אותה בסרטים ובספרים. הוא יזכיר לכם שבאהבה יש גם דברים כואבים ולא הכל רק טוב ויפה. אתם תלמדו את כל הדברים הללו בזמן התקופה בה אתם מתמודדים עם שברון הלב, תתבגרו ותצאו לדרך החדשה כאשר אתם חכמים יותר.

תלמדו להכיר טוב יותר את עצמכם

מכירים את המשפט הזה שאומר שרק בזמנים רעים ניתן לגלות את החברים האמיתיים באמת? אותו הדבר תקף גם לעצמכם. אתם תלמדו איזה חלק מכם נעלם כשאתם עצובים, איזה חלק מכם תופס שליטה ואיזה חלק מופיע ונעלם לסירוגין. שברון לב הוא מצב בו אדם הוא לא אותו אדם כמו שהוא בזמנים רגילים ולכן הוא גם לא יתנהג אותו דבר. אתם לא צריכים להיות צופה חיצוני בשביל לשים לב לשינויים, הם יקפצו לכם לבד אל מול העיניים. תלמדו להכיר חלקים שונים בכם, חלקים נסתרים אשר לא מופיעים סתם ככה ביום-יום.

© צילום: Shutterstock

יהיה לכם יותר זמן לחשוב על הדברים

בדרך כלל, כשאנשים נמצאים במצב של שברון לב, הם חושבים רוב הזמן - על מערכת היחסים שהתפרקה, על החיים, על החברים. כנראה שאותו הדבר יקרה גם לכם באותה התקופה. בין כל הבכי והדמעות, יהיה לכם מספיק ואפילו יותר מידי זמן לחשוב על דברים שבאמת מציקים לכם ואנחנו בטוחים שתצאו עם המון מסקנות מאותה חשיבה.

תתחברו יותר לעצמכם

בהתאם לסעיפים הקודמים, ההכרה העצמית והזמן לחשוב על הדברים יגרמו לכם להתחבר יותר לעצמכם. אתם תבלו עם עצמכם הרבה זמן, שקועים במחשבות ותהיות, מגיעים למסקנות; והדבר יגרום לכם להעריך את עצמכם יותר, להבין את עצמכם טוב יותר וכתוצאה מכך גם להתחבר יותר לעצמכם. זה דבר נפלא, בהתחשב בעובדה שהנפש שלכם עברה טראומה. ההתחברות העצמית תעשה לכם טוב ותעזור לכם לצאת מהר יותר מהתקופה הקשה של שברון הלב.

© צילום: Shutterstock

תלמדו איך לעבור את התקופה הזו

זה אולי הסעיף הכי חשוב מכולם. שברון לב הוא לא מצב חד פעמי לרוב האנשים; ומירב הסיכויים שהוא יקרה עוד מספר פעמים לכל אחד ואחת מאיתנו, עד שנמצא את האחד או האחת. לכן, הדבר הכי חשוב שתצאו איתו משברון לב, הוא הידיעה איך מתגברים עליו. שברון לב זו תקופה קצובה, היא לא תימשך לנצח, אבל כשתיכנסו שוב לאותה סיטואציה כנראה שיהיה לכם קל יותר לצאת ממנה כי כבר עשיתם את זה בעבר. כל מיני טריקים קטנים שתלמדו במהלך הדרך ישארו איתכם ויעזרו לכם לעבור את התקופה בקלות יותר ועם הרגשה טובה יותר (עד כמה שאפשר).

 

 
תגובות