בלי סודות: "דחף מיני בגיל ההתבגרות זה נורמלי?". Fotolia

בלי סודות: "דחף מיני בגיל ההתבגרות זה נורמלי?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

איך להתחיל עם בנות?

בן 19 שואל: "היי, אני צריך לשתף במשהו שמציק לי וגורם לי להיות עצוב לפעמים: אין לי חברה עדיין ואני ממש רוצה. הבעיה שלי היא שקשה לי להתחיל איתן, משום שאני כרגע בצבא ולהרבה בנות פה יש חבר - זה מקשה עליי להתחיל עם בנות שמוצאות חן בעיניי. מה לעשות?"

תשובה: "שלום לך. אני שמחה שפנית אלינו. השאלות שאתה מעלה הן משמעותיות והן נפוצות מאוד בגילך ובאופן כללי. הרצון שלך לקשר הוא טבעי והגיוני והקושי ליזום גם הוא מובן. יחד עם זאת, לכל אדם הקצב שלו. העובדה שלהרבה מהבנות יש חבר, לא אומר שכולן סביבך תפוסות. לפעמים, לוקח זמן למצוא את זו שנכונה בשבילך, שאיתה תוכל להיות במערכת יחסים, שתוכלו לבלות יחד ולהיות שותפים. אבל, אין זה אומר שזה לא יקרה. דברים טובים לעיתים לוקחים זמן... תוכל לנסות ליזום בקצב שלך ברגע שתרגיש בנוח. מובן שכשאתה מציע, אתה לוקח סיכון שהבחורה תסרב (סיכון שאנחנו לוקחים ברוב ההחלטות בחיינו). אבל יש גם סיכוי שהיא תענה בחיוב וזה יכול להיות מאוד מרגש וכיף. במידה והיא תסרב, גם אם זה יהיה לא נעים, נסה להאמין שמשהו יותר טוב ויותר נכון מחכה לך. אנשים מסרבים מכל מיני סיבות שקשורות לעצמם ואין זה אומר שמשהו בך לא תקין. גם אתה בוחר במישהי מסוימת שמוצאת חן בעיניך ולא באחרות, כמובן שאין זה אומר שהאחרות לא בסדר – אלא רק שזו בחירתך. במידה ויש לך עוד שאלות אתה מוזמן לפנות ל"דלת פתוחה", מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות ולקבל ייעוץ נוסף".

© צילום: Fotolia

לחוש בדחף מיני בגיל ההתבגרות זה נורמלי?

בת 13 שואלת: "היי, אני צריכה עזרה. יש לי דחף מוזר מאוד ליחסי מין. אני כל הזמן חושבת על זה ואני ממש רוצה את זה. אין לי חבר כרגע ולא היה כבר הרבה זמן, מעבר לכך, אף פעם לא התנשקתי עם מישהו. זה נורמלי?"

תשובה: "שלום לך, אני שמחה שאת פונה אלינו ומעוניינת לחקור ולגלות את גופך ואת מה שגורם לך הנאה. נשים, כמו גברים, מרגישות דחף מיני. בגיל ההתבגרות, כפי שאת כנראה כבר יודעת, הגוף עובר שינויים משמעותיים. יש שינויים של הורמונים בגוף וזה משפיע, יחד עם שינויים חברתיים, רגשיים וקוגניטיביים שמשפיעים על התפיסות, הרצונות והבחירות שלנו. לכן אנחנו מרגישות תחושות כפי שאת מתארת. אנחנו נוטים לשמוע שלגברים יש את הדחף המיני הזה יותר מנשים, אבל זה לא המצב. כל אחת ואחד הם נפרדים ויש להם חשקים אחרים והם מתפתחים בזמן נכון להם. יש בנים או בנות שמגיל צעיר יש להם עוררות מינית גבוהה יותר ויש כאלה שלוקח להם יותר זמן. שני הדברים מאוד טבעיים ונורמלים ולכן גם מה שאת מתארת לגבי עצמך.

אני מזמינה אותך לחקור את הגוף שלך באמצעות מראה, להתיידד איתו ולהרגיש איתו בנוח. תחקרי את גופך גם באמצעות מגע עם אצבעות וליטופים. צאי למסע, גלי בעזרתך ובעזרת הידיים איפה נעים לך יותר ואיפה פחות. כי את ורק את יכולה לדעת איפה איך ומתי נעים לך.

חשוב שתדעי! במדינת ישראל יש חוק לגבי איסור קיום יחסי מין בגיל שלך. בעצם, כל מי שהוא מתחת לגיל 14 אסור לו לפי החוק לקיים יחסי מין, גם אם הם בהסכמה. חשוב לשים לב כי קיום יחסי מין יכולים להיות חוויה כיפית ונפלאה, אבל בואו נודה על האמת - לפעמים היא גם קצת מפחידה, בעיקר כשעוד לא התנסינו בה וחשוב לחשוב על מספר דברים נוספים לפני:

1. האם את מכירה את בן הזוג מספיק טוב כדי לסמוך עליו/ה?
2. האם את יכולה לסמוך על בן הזוג לשמור עלי ולכבד אותי?
3. האם בן הזוג סבלני ומבין שאין סיבה למהר ורצוי לקחת את הזמן ואולי אפילו לעצור במידה וארצה את זה?

ממליצה לך לחשוב על שאלות אלו ולנסות להבין האם את מרגישה שזה הדבר הנכון? כאשר מדברים על מיניות, חשוב לחוות אותה באופן הדרגתי. חרמנות, בעיקר בגיל ההתבגרות לאו דווקא מבטאת את הצורך והרצון בסקס אלא יכול להיות מסופק בפנטזיות ואוננות. בנוסף יש עוד הרבה דברים להתנסות ולעשות לפני יחסי מין עם חדירה, ושווה להתקדם בקצב שיהיה מתאים ונכון ובהדרגתיות. חשוב לזכור, שאחד מהעקרונות  הכי חשובים כאשר חוקרים ומגלים את המיניות שלנו הוא ההסכמה החופשית. הסכמה חופשית היא הסכמה שנובעת מרצון הדדי, וניתנת באופן מפורש. זהו מצב שבו לא מופעל לחץ, מצב שבו אפשר להסכים אבל אפשר גם לסרב, בלי לחשוש שיקרה לך משהו רע. בנוסף, חשוב ללמוד על אמצעי המניעה השונים בהם משתמשים בזמן קיום יחסי המין. עמותת "דלת פתוחה" יכולה לסייע לך ולענות על כל שאלותייך".

© צילום: Fotolia

דימום כבד במהלך קיום יחסי מין

בת 17 שואלת: "היי. אתמול קיימתי יחסי מין (לא בפעם הראשונה) ובמהלך הסקס היה לי דימום די כבד וגם אחריו המשכתי לדמם, יש לו איבר גדול ולכן גם כאב לי. רציתי לשאול אם יש סיבה לחשש?"

תשובה: "שלום לך, אני שמחה שאת מרגישה בנוח לפנות אלינו. את מתארת סיטואציה שאכן יכולה לקרות. בעת חדירה לעתים נפצע דופן הנרתיק ונוצר דימום. אין סיבה לחשש, אך במידה והדימום אינו מפסיק ואף מתגבר, אמליץ שתלכי לרופא נשים שיבדוק אותך. 

חשוב לי להתייחס לכך שקיימתם יחסים על אף שכאב לך. הנרתיק הינו איבר גמיש וכאשר אנחנו מרגישות מגורות הנרתיק מתרחב ומפריש נוזל אשר מקל על החדירה. יחסי מין אמורים להסב עונג ואם בעת חדירה את חווה כאב, כנראה שאת אינך מגורה מספיק, או שאינך רוצה בכך או ממספר סיבות אחרות ושונות כמו לחץ, אי נוחות ועוד. חשוב שלא תתעלמי מהתחושות שהגוף משדר לך. זכרי שאת אדון לעצמך ואת יודעת הכי טוב מה נכון לך ומתי את באמת רוצה ובשלה לקיום יחסי מין. אם את מרגישה מוכנה לכך ועדיין אתם חווים קושי בחדירה, אולי המשמעות היא שיש צורך במשחק מקדים ארוך אשר יגביר את הגירוי. מגע אצבעות לדוגמא והחדרתן לאיבר מינך עשויים לסייע בגירוי והרפיית הגוף טרם קיום היחסים. קיים מגוון של דרכים נוספות לעורר האחד את השנייה וחשוב שתתקיים תקשורת טובה בינך לבן זוגך, אשר תאפשר לכם ללמוד מה מענג כל אחד מכם. בכל מקרה, אין סיבה לקיים יחסי מין שכואבים לך מכיוון שזה אמור להיות כיף ומהנה."

תגובות