דימוי עצמי חיובי: הדרך לחיים טובים יותר. adobestock (אילוסטרציה)

דימוי עצמי חיובי: הדרך לחיים טובים יותר

כתבה פרסומית

הדימוי העצמי שלנו הוא בעל חשיבות עצומה ובעל השפעה רבה על החיים שלנו כאינדיבידואליות וגם כנשים שהן חלק מהחברה ושמבינות את מקומן בה. לדימוי עצמי יש השפעה גדולה מאוד על כלל הפעולות ומערכות היחסים שלנו, עם מי אנחנו בוחרות להיות במערכת היחסים, איך אנחנו יוצאות ממערכת היחסים כשהיא כבר לא טובה לנו וכדומה. יהיה מדויק יותר להגדיר את הדימוי העצמי שלנו כמשקפיים שבאמצעותם אנו רואים את עצמנו ואת העולם. כמו בכל דבר בחיים, גם הדימוי העצמי שלנו נוטה לשינויים לאורך הזמן. ישנן תקופות טובות יותר שבהן אנו מרגישות טוב יותר עם עצמנו, ותקופות פחות טובות שבהן אנו מבקרות את עצמנו בחומרה או בוחרות להביט דווקא על חצי הכוס הריקה. במאמר זה נתמקד בדימוי עצמי חיובי ובתרומתו לחיים טובים יותר.

דימוי עצמי בריא

דימוי עצמי המוגדר כבריא, הוא דימוי עצמי שבו אנו יכולות להסתכל על עצמנו ולראות אותנו כפי שאנו באמת, הכוונה היא שאנו מסוגלות לזהות הן את החוזקות והתכונות החיוביות שלנו והן את החולשות שלנו, שיש להשקיע בהן עבודה נוספת כדי להתחזק. לדימוי עצמי בריא יש יתרונות רבים כאשר הוא משליך באופן אוטומטי על הבטחון העצמי שלנו, כך אנו יכולות להרגיש בטוחות בעצמנו, בדעותינו ובמחשבותינו ובאופן כללי להרגיש טוב מאוד לגבי עצמנו בחיי היומיום שלנו. 

כמו כן, הוא מסייע לנו לבנות מערכות יחסים טובות ונכונות לנו, הוא מאפשר לנו לשפר את הלמידה שלנו וגם מאפשר לקבל משובים מהסביבה, מבלי "להתפרק" או "להישבר" גם כשהמשובים אינם טובים, אלא מאפשר לנו להכניסם לפרופורציות ולהבין מה צריך לתקן ולשפר מבלי לחוש תחושת כישלון עצמי או שאנו "לא שוות".

יתרונות נוספים לדימוי עצמי בריא

כאשר יש לכן דימוי עצמי בריא, אתן למעשה יכולות לעמוד על עקרונותיכן, על הצרכים שלכן ואף על הדעות שלכן, באופן כזה שגם אם מולכן יש אדם שאינו מסכים איתן, אתן עדיין תישארו נאמנות לעקרונות שלכן, למחשבות שלכן ולדעות שלכן, ללא קשר למחשבותיו ודעותיו של האדם שמולכן. הכוונה היא שאינכן ניתנות להשפעה, אלא חזקות ויודעות בדיוק מי אתן ובמה אתן מאמינות, גם אם יש אנשים שלא מסכימים עם הדרך שבה אתו חושבות. סיטואציות נוספות שאתו עלולות להיפגש בהן ולשמן אתן זקוקות לדימוי עצמי בריא הן אם אתן רוצים לקבל העלאה בשכר ועליכן להתעקש על כך, או אם אתן רוצות יחס שווה לשאר העמיתים שלכן בעבודה.  

דימוי עצמי בריא מאפשר לכן להרגיש בטוחים בקבלת ההחלטות שלכן, ואף מעניק לכן עמידות מוגברת בפני אתגרים וכישלונות, שהם מנת חלקם של כולם. אנשים בעלי דימוי עצמי בריא מבינים שאלו רק מהמורות בדרך, אך ניתן לגבור עליהם ולהמשיך הלאה בראש מורם. 

יתרון נוסף שיש לדימוי עצמי בריא הוא שיפור היכולות שלכן לקיים מערכות יחסים טובות, חזקות ונכונות המושתתות על תקשורת וכנות, שהן המפתח לכל מערכת יחסים בריאה באשר היא.

האם דימוי עצמי בריא הוא כמו עודף ביטחון עצמי? 

התשובה היא לא. דימוי עצמי בריא צריך להיות מחובר ליסודות שלכן, מעוגן לקרקע, מציאותי והגיוני, אך הוא אינו מתבטא בעודף ביטחון עצמי, אלא רק בביטחון עצמי. דווקא אנשים אשר נוטים להיות יהירים, או נוהגים בעליונות כלפי אחרים, אינם בעלי דימוי עצמי בריא, אלא מנסים לחפות על דימוי עצמי נמוך. שכן מי שיש לו דימוי עצמי בריא, אין לו צורך להתעמר באחרים, להתנשא מעליהם ולחשוב שהוא טוב יותר מסביבתו, אלא בדיוק להיפך, הוא מתאים עצמו לסביבה הנכונה עבורו.