חיילים, שפרו הופעתכם: כל קודי הלבוש והיופי בצה"ל . באדיבות דובר צה"ל

חיילים, שפרו הופעתכם: כל קודי הלבוש והיופי בצה"ל

בין אם אתן חיילות חדשות או חיילים ותיקים, ריענון החוקים והכללים זה תמיד חשוב. בעקבות מאורעות השבוע האחרון החלטנו לרכז עבורכם את כל נהלי הדיגום בצה"ל, מהראש ועד הנעליים

ריענון החוקים והכללים, במיוחד במסגרת הצבאית, זה תמיד חשוב. לאחר מאורעות השבוע האחרון, בהם חיילת שיתפה את החוקים הנוקשים כלפי החיילות בבסיסה בנוגע ללבושן, החלטנו לרכז לחיילים ולחיילות שבנינו את כל נהלי הדיגום של צה"ל. ואחרי שתקראו, אל תגידו שלא ידעתם!

עוד בערוץ על המדים:

ידיים על הראש

כשזה נוגע לנהלי שיער, החיים של החיילים הרבה יותר קלים. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לדאוג לשיער קצר באורך אחיד, ושהזקן תמיד יהיה מגולח. לעומת זאת חיילות, לכן יש יותר עבודה. אם אתן אוהבות גוונים בשיער, יכולים להיות על שערכן עד שני גוונים בצבעים טבעיים בלבד, שמשתלבים ביחד. את השיער יש לאסוף בגומיות שחורות או חומות עד העורף או הקודקוד. על הקליפסים תצטרכו לוותר ולהסתפק בסיכת "הבננה" שתלמדו לאהוב. ואם אתם יותר אנשים של ראסטות, גם הן מחוץ לתחום.

© דובר צה"ל

רק בלבן או זית

מתחת למדים אתם יכולים ללבוש גופיות, חולצות קצרות או ארוכות רק בצבעי לבן או ירוק זית. בימים חמים, ניתן לקפל את המדים עד מעל קו המרפק, שימו לב ששרוולי החולצה לא יציצו...  בימי חורף קרים, ניתן ללבוש את המעיל או הסוודר הצבאי ביחד עם צעיף וכפפות בצבעי שחור או ירוק זית, שולי הצעיף צריכים להיות מוכנסים לתוך המעיל. את הכומתה אסור לחבר עם סיכה, למעט סיכת החיל. את הדסקית האישית אתם חייבים לענוד תמיד מתחת לחולצת המדים.

© דובר צה"ל

תכשיטים בסגנון צבאי

אם אתם רוצים לשים שרשרת תצטרכו להתאים אותה לתנאים הבאים: קוטר של שלושה סניטמטרים והתליון בגודל של חצי שקל (לנו זה נשמע כמו תכשיט שיהיה מסובך למצוא...). לחיילות מותר ללכת עם שתי טבעות עדינות, אך עליהן להיות באותה היד, אפילו מותר על אותה האצבע! וחיילים, אל תחשבו ששכחנו אתכם. לכם מותר ללכת רק עם טבעת נישואים. בנוגע ללק, הצבעים המותרים הם: ורוד בהיר, לבן פנינה, צבע גוף ולק שקוף ביאצבעות הידיים והרגליים. (מיותר לציין, שזה מותר רק לבנות, נכון?)

נעליים מצוחצות

רק חיילות יכולות ללכת עם סנדלים ללא עקב. אסור ללכת עם גרביים וסנדלים יחד. אם יש לכן נעליים נמוכות, הגרביים צריכים להיות נמוכים ובצבעי שחור או לבן. חיילים הנעים עם נעליים גבוהות, צריכים ללכת עם גרביים גבוהות בצבעי אפור או שחור, ועם גומיות מעל קו הנעל. ודבר חשוב נוסף - הנעליים תמיד צריכות להיות נקיות! 

© דובר צה"ל

נהלי הדת

ניתן לשים כל כיפה למעט כיפה עם כיתוב. מטפחות יכולות לשים רק נשים נשואות, גרושות או אלמנות המקיימות אורח חיים דתי. המטפחת צריכה להיות בצבעי ירוק זית, אפור, שחור או כחול כהה. רק חיילות המקיימות אורח חיים דתי יכולות ללבוש חצאית, שאורכה יהיה עד מתחת לברך.

 

 

     

 

תגובות