העיניים של המדינה: החיילות שלא עוצמות עיניים לרגע. באדיבות דובר צה"ל

העיניים של המדינה: החיילות שלא עוצמות עיניים לרגע

אין אחד שלא אוהב לעצום את העיניים לרגע ולקחת פסק זמן מהכל. אך לחיילות שהתגייסו לא מזמן, לתפקיד בקריות איסוף יבשתי, אסור לעצום את העיניים. החיילות האלו משמשות כעיניים של המדינה בלבנון, והן יושבות כל יום מסביב לשעון ומגנות עלינו

בזמן שאתם יושבים וקוראים את הכתבה, מבלים עם חברים או סתם יושבים רגל על רגל בבית אחרי בית הספר, עשרות חיילות שהתגייסו לא מזמן, יושבות יום-יום מסביב לשעון ומשמשות כעיינים של מדינת ישראל בלבנון.
החיילות האלו הינן הבקא"סיות (בקריות איסוף יבשתי) של גדוד האיסוף הצפוני "869".

עוד בערוץ על מדים:

הבקא"סיות (בקריות איסוף יבשתי) הינן חיילות אשר עברו הכשרה נוספת וייחודית פרט להכשרת התצפיתנית, על מערכת טכנולוגית מתקדמת הנקראת מר"ס (מערכת רב סנסורית). המערכת מורכבת ממצלמה ומכ"ם (ראדר), אשר מתמקדים בכל זיהוי חשוד שנקלט במערכת באופן אוטומטי, ומשדרים את הזיהוי בשידור ישיר למסך שמולו יושבת הבקא"סית, שעוקבת אחר השינויים בתמונה ומדווחת על כל זיהוי חשוד שעולה.
 
© דובר צה"ל

לאורך כל גבול לבנון פרוסות הבקא"סיות של גדוד 869 אשר מתצפתות על הגבול כל יום ולאורך כל השבוע. הן לא נקראות העיניים שלנו בלבנון סתם, הבקא"סיות משמשות כשכבת ההגנה הראשונית של מדינת ישראל, ונדרשות לפעול בצורה חדה ומקצועית על מנת למנוע ולסכל פגיעה בביטחון התושבים. על הבנות שנבחרות לתפקיד הבקא"סית מונחת אחריות עצומה לשמירה על בטחון התושבים וסיכול כל ניסיון לפגיעה בחיי אדם, והן משרתות באחד התפקידים המשמעותיים ביותר הפתוחים בפני הבנות ובכלל בצבא. 

© דובר צה"ל

מספרת לנו על התפקיד שחר, בקא"סית בגדוד 869, "לפני שהתגייסתי רציתי כל מיני תפקידים, ואת התפקיד הנוכחי אפילו לא העלתי בראשי, אך חיפשתי תפקיד בו אהיה משמעותית ואתרום בו. אפילו שההתחלה הייתה קשה, ככל שהזמן עבר הבנתי שהתפקיד הוא מדהים ומשמעותי וכל הסטיגמות עליו אינן נכונות בכלל, ואני שמחה שהגעתי לשרת בו וממליצה לכל המלש"ביות (ל.כ מועמדות לשירות בטחוני) שנמצאות לפני גיוס לבחור בתפקיד הזה".

תגובות