הגיבורים של הגיבורים: ממשיך קדימה למרות הקשיים. באדיבות דובר צה"ל

הגיבורים של הגיבורים: ממשיך קדימה למרות הקשיים

הכירו את דוקטור סגן שאול גליקס, רופא בחטיבה שבע. גליקס צריך להיות מוכן בכל רגע לעזור לחיילנו ולכל מי שצריך את עזרתו. את זה, הוא לא היה מסוגל לעשות ללא גיבורו האישי - סבא שלו. בסדרת טורים, נציג לכם את הסיפורים של הגיבורים ואת הגיבורים שלהם. והפעם, הסיפור של גליקס

בימים אלו אנו מציינים את חג החנוכה, שאחד מסיפוריו מתאפיין בגבורה. דוקטור סגן שאול גליקס משרת כרופא בחטיבה שבע. תפיקודו דורש ממנו להיות תמיד בכוננות לצאת לעזור למי שזקוק לו. סבא שלו, הגיבור האישי שלו, לימד אותו שתמיד צריך לחתור קדימה, גם כשקשה. שיעור זה, שלמד מסביו, עוזר לו להמשיך לבצע את תפקידו בצורה הטובה ביותר. 

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

יש גיבורים רבים בעולם - אנשי ציבור, מצביאים דגולים, מנהיגים, פילנתרופים ועוד. עם זאת, לכל אדם יש גיבור פרטי משלו, או לפחות כך זה אצלי.

סבא שלי, אביה של אמי, הוא גיבור כזה בשבילי. סבא שלי נולד בליטא ב- 1923, הוא היה סקרן ואהב את הטבע בעיירה שבה גר. תלאות רבות עברו עליו ועל משפחתו בשואה: חציית נהר הגובל עם פולין, שהות בגטו ובריחה ממנו וכן הסתתרות ביערות ובבורות. תחילה בבור תפוחי אדמה ובהמשך בבורות ״קבע״.

 

סגן שאול גליקס וסביו
סגן שאול גליקס וסביו © דובר צה"ל

סבא, בנחישות, קור רוח, יצירתיות, יושר, תבונה ובאיתנות בלתי רגילה הצליח להוביל את משפחתו ולהילחם על מנת להינצל גם כשנתקלו בקשיים שאנשים רבים לא היו מסוגלים להתמודד עמם. האופי שלו הוא שסייע לו להציל את עצמו יחד עם אביו, אחותו ואחיו הקטן מלהירצח בשואה. את אמו, לצער כל המשפחה, הם איבדו.

מזה כשנה וחצי שאני משרת בתור הרופא הגדודי של גדוד שריון 77, השייך לחטיבה 7,  כרגע אנחנו נמצאים בגזרת רמת הגולן. מדובר בתפקיד מאתגר. אני נדרש להוביל את מחלקת הרפואה הגדודית, לתת טיפול רפואי טוב ככל הניתן לחיילי הגדוד ולנפגעי מלחמת האזרחים בסוריה. כמו כן, עליי תמיד להיות כשיר ומוכן בכל עת ליציאה למלחמה. התפקיד אילץ אותי לנצל את תכונותיי החזקות ולהתמודד עם חולשותיי.

© דובר צה"ל

לאורך הדרך, ובייחוד לאחר שיחות עם סבי, הדוגמה שהגיבור שלי הציב לי הייתה חד משמעית וברורה. המשמעות של ללכת בדרכו הייתה להמשיך לחתור קדימה ולהוביל להישגים, וזאת ללא תלות בקושי הניצב לפניי.

אני שמח וגאה שיצא לי להכיר ולהיות קרוב לגיבור כזה. אסיים בפניה אישית: תודה סבא, על הדוגמא שנתת לי.

תגובות