הסתדרו בשורה! כל מה שצריך לדעת כטירון בצה"ל . באדיבות דובר צה"ל

הסתדרו בשורה! כל מה שצריך לדעת כטירון בצה"ל

השלב הראשון בגיוס לצה"ל הוא הטירונות. בטירונות תלמדו כיצד נכון להתנהל בצבא ומה משמעות השירות בצה"ל. בואו לבדוק מה אתם צריכים לדעת על הטירונות מפי מפקדי מערך מגל, אלו שמעבירים לכם את הטירונות

הטירונות היא השלב הראשון של חייל וחיילת המתגייסים לצה"ל, זהו המפגש הראשון שלכם עם הצבא. מפקדי מערך מגל, הם המפקדים הראשונים שכל טירון פוגש, הם אלה שילמדו אתכם כיצד נכון להתנהל בצבא ומה משמעות השירות בצה"ל. במיוחד בשבילכם, מפקדי מערך מגל ריכזו כל מה שאתם צריכים על הטירונות!

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

מהי הטירונות?

הטירונות היא תקופת החניכה הראשון של כל חייל בצה"ל. מטרתה להכשיר אתכם להיות חייל - אתם תלמדו כל מה שצריך לדעת על שרשרת הפיקוד, חוקי צה"ל, ההתנהגות הצבאית ועוד. בסיום הטירונות בהחלט תצאו חיילים למופת! 

מה עושים בטירונות? 

בניגוד למה שרבים חושבים, לא כל מה שתעשו בזמן הטירונות יכולל כושר גופני. בזמן הטירונות תלמדו מורשת קרב, לתפעל ולתחזק נשק, תלמדו להגיש עזרה ראשונה ואיך לתנהל בכל מיני מצבים. כמו כן, תלמדו הגנה עצמית וביטחון שדה. בנוסף, אם חשבתם שסיום י"ב אומר שסיימתם עם המבחנים לזמן הקרוב, תאלצו לחשוב מחדש. במסגרת הטירונות תעברו סדרה של שיעורים מעשיים ועיוניים שבסופם תבחנו עליהם.

© דובר צה"ל

סוגי טירונות

  • טירונות 01 - טירונות המיועדת לחיילים עורפיים ונמשכת כשבועיים. במהלך הטירונות תלמדו שימוש בסיסי בנשק, עזרה ראשונה, הגנה עצמית, תעשו כושר גופני ותלמדו דברים חינוכיים. 
  • טירונות 02 - טירונות המיועדת לחיילים המתגייסים לתפקידי מודיעין, קשרי חוץ ודוברות, רשמות משפטיות, טכנאים, רכזי מתגייסים ועוד. הטירונות מתקיימת באחד מבסיסי הטירונות הבאים: בט"ר (בסיס טירונים) ניצנים, מחנה 80, הבה"דים השונים בקריית ההדרכה ובסיס מפרשית של חיל המודיעין. הטירונות אורכת בין שלושה לארבעה שבועות, במסגרתה תעברו תכנים הכוללים שיעורים על ערכים והכרת הארץ, ירי בנשק, שדאות, הכרת רוח צה"ל, שבועת אמונים לצה"ל ועוד.
© דובר צה"ל
  • טירונות 03 - אורכת בין שמונה לעשרה שבועות ללוחמים בשטח או לתומכי לחימה המשרתים בחזית כמו פרמדיקים, חובשים ועוד. הטירונות דומה ברובה לטירונות 02, אך במסגרתה תעברו גם הכשרות מתקדמות ותתמקצעו בכישורים שנדרשים ללוחמים. 
  • טירונות 05 - טירונות המיועדת ללוחמי חי"ר (חיל רגלי). הטירונות אורכת בין ארבעה לחמישה חודשים ומכשירה לוחמים בחיל הרגלים ובחיל ההנדסה. במסגרתה, תתמקדו בעיקר באימונים שיכשירו אתכם ללוחמה ותתמקצעו בתחומים הנדרשים כדי להסתדר בשטח. 
  • טירונות 07 - אל הטירונות הזו תגיעו לאחר טירונות 05 והיא נחשבת לאימון המתקדם יותר ללוחמי חי"ר והנדסה. היא נמשכת בין שלושה לארבעה חודשים. טירונות זו מסכמת את ההכשרה שלכם להיות לוחמים ותתרגלו הרבה תרגילים במסגרת כיתה, מחלקה ופלוגה. ההתמקצעות העיקרית תהיה בשטחים בנויים ויהיו הרבה תרגילי שטח.
© דובר צה"ל

בזמן ולאחר הטירונות

לאורך הטירונות ניתן לפנות למפקד בכל בעיה וכמובן לקבל מעטפת שלמה שכוללת מענה לוגיסטי, מזון, תנאי שירות וחינוך. לאחר סיום הטירונות תמשיכו בהתאם למסלול התפקיד אליו אתם צפויים להשתבץ להכשרה נוספת בקורס או להצבה בתפקיד החדש.

בהצלחה!

תגובות