ניגשים ביחד: הכירו את שיעורי הפסיכומטרי לחיילים. צילום: יחסי ציבור

ניגשים ביחד: הכירו את שיעורי הפסיכומטרי לחיילים

מועדון "יותר" של "יחד למען החייל", אשר העניק שיעורי פסיכומטרי ללא תשלום לחיילים, ארגן את שיעור הפסיכומטרי הגדול בישראל לחיילים • הצצה לעולם הפסיכומטרי

מועדון "יותר", מועדון ההטבות והצרכנות לחיילי צה"ל של "יחד למען החייל", העניק בתקופה האחרונה הטבה חדשה לחיילים, במסגרתה הם יכלו להירשם לקורס הכנה מקוון למבחן הפסיכומטרי ללא תשלום. שבוע שעבר (יום ה'), החיילים זכו לעבור שיעור היכרות עם מבחן הפסיכומטרי, ואתם, מקבלים ביחד איתם הצצה לעולם הפסיכומטרי.

המועדון שמעניק באופן יום-יומי הטבות לחיילי צה"ל, סיפק לאחרונה הטבה חסרת תקדים בה אפשר לחיילים שיעור פסיכומטרי מקוון ללא תשלום, אותו העבירו צוות המדריכים של מכון "פסיכו", המספק קורס הכנה מקוון לפסיכומטרי.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

בעקבות הגל החיובי שההטבה הזאת יצרה, נרשמו לקורס כ-550 חיילים וחיילות ובזכות הביקוש הרב, הוחלט לקיים קורס פרונטלי לכל הנרשמים ללא עלות. מטרת מפגשים אלו היא ליצור היכרות ראשונית של הנרשמים עם המבחן - מטרתו, המבנה שלו וסוגי השאלות המופיעים בו, מהי "חשיבה פסיכומטרית" וכיצד ניתן לפתור בעזרתה את רוב השאלות במבחן תוך שניות ספורות וכמעט ללא חישוב.

© יח"צ "יחד למען החייל"

המפגש הראשון התקיים בשבוע שעבר בבית החייל בתל אביב, ובמהלכו, במשך חמש שעות, פתרו החיילים עשרות שאלות מתוך מבחני אמת, אשר נשלחו אליהם ישירות לטלפונים. את היום הזה העבירו אלעד שווייצר, בעלי מכון וצוות המדריכים במכון.

בחודשים הקרובים, יהנו החיילים מהטבות נוספות בנושא המבחן הפסיכומטרי, זאת כחלק משיתוף הפעולה של שני הגופים. אשר אזואלי, מנהל מועדון "יותר", מספר על בחירת המועדון להשקיע בלימודי הפסיכומטרי: "מבחן הפסיכומטרי נמצא בסדר חשיבות גבוה מאוד בקרב החיילים המשרתים, המתגייסים הצעירים והחיילים לקראת שחרור. אנו שמחים על ההיענות הרבה לקורס ומשוכנעים שהוא יסייע להם בחיים האזרחיים לרכישת השכלה גבוהה".

ניפוץ המיתוסים על הפסיכומטרי

הציון הוא יחסי

חישוב ציון הפסיכומטרי הוא חידה עבור רבים, ועם השנים התגבשו מיתוסים שונים ומשונים, אך רובם אינם מדויקים. זה נכון, הציון יחסי ונקבע בהשוואה לנבחנים אחרים, אבל לא בדיוק כמו שרבים חושבים. ראשית, את הציון המושלם 800 לא מקבל מי שעשה הכי פחות טעויות באותו מועד, אלא רק מי שפתר את כל השאלות נכון. שנית, הציון אינו נמדד ביחס למי שנבחן אתכם באותו מועד, אלא ביחס לכל מי שעשה פסיכומטרי אי פעם, ולכן אין חשיבות למועד בו תיגשו.

© יח"צ "יחד למען החייל"

אסור להסתמך על שרטוטים

בניגוד מוחלט למה שנהוג לחשוב, רוב השרטוטים בבחינה דווקא כן מדויקים (למעלה מ-80%), וניתן ואף רצוי להסתמך עליהם בפתרון השאלות. חלק גדול מהשאלות בגיאומטריה ניתנות לפתרון מהיר ללא כל חישוב, מתוך השרטוט בלבד. אמנם יש פה ושם שאלות בהן השרטוט אינו מדויק, אך ניתן ללמוד לזהות אותם בקלות.

קורס משפר בממוצע 100 נקודות

יש קורסים שטוענים לשיפור של 80 נקודות, ויש כאלה שטוענים לשיפור של 150 נקודות, אך האמת היא לא פחות ממדהימה, השיפור הממוצע של קורס פסיכומטרי בהשוואה ללימוד עצמי הוא בין אפס לשש נקודות בלבד! נתון זה נבדק במספר מחקרים שנערכו על ידי הגוף שמעביר את הבחינה והיחיד שבאמת יש לו את הנתונים האמיתיים של כל הנבחנים.

כלומר, הוא אובייקטיבי וחף משיקולים שיווקיים. בשנים האחרונות תלמידים מבינים יותר ויותר כי דרך ההכנה היעילה יותר היא דווקא לימוד עצמי בליווי מדריכים (אונליין, או בכמה שיעורים פרטיים פה ושם), והנתונים מראים גידול משמעותי בתלמידים שמעדיפים לימוד עצמי על פני קורסים.

המרכז הארצי מפרסם בכוונה בחינות קלות

בניגוד לדרך בה מנסים להציג אותו, המרכז הארצי הוא אובייקטיבי, ואין לו שום אינטרס להכשיל את הנבחנים. הטענה שהמבחנים שמפורסמים הם מבחנים "קלים" בכוונה, שמטרתם להטעות את התלמידים שקולה לטענה שמבחני הבגרות של שנים קודמות לא מייצגים. אלה המבחנים האמיתיים שהיו בכל מועד. 

© יח"צ "יחד למען החייל"

הפסיכומטרי הוא מבחן שלא אמורים להתכונן אליו

הפסיכומטרי הוא מבחן, וכמו כל מבחן אחר, אפשר וכדאי להתכונן אליו. גם המרכז הארצי לבחינות והערכה ממליץ באתר שלו להתכונן למבחן, ומציין כי דרך ההכנה היא עניין של טעם אישי.

מי שהצליח במתמטיקה בבגרות יצליח בכמותי בפסיכומטרי

באופן עקרוני, נכון לומר שתלמידים שחזקים יותר במתמטיקה יצליחו יותר בפרקי החשיבה הכמותית, אולם כמו שאומרים בפסיכומטרי, זה לא תנאי מספיק. יש הרבה תלמידים שהצליחו במתמטיקה בבגרות אך לא מצליחים באותה מידה בפסיכומטרי, מכיוון שהפסיכומטרי בודק דברים אחרים. הוא בודק יכולות חשיבה יותר מאשר יכולות חישוב.

מי שהצליח בבגרות רק כי הוא "חרש" ולמד את הטכניקות המתמטיות בעל פה, לא בהכרח יוכל ליישם אותן בפסיכומטרי. לפעמים דווקא תלמידים חלשים יותר במתמטיקה מצליחים לא רע, כי הם פותרים את השאלות באמצעות היגיון ולא באמצעות חישוב.

תגובות