גם בחג: החיילות שמגנות עלינו לאורך כל השנה, גם בחגים. באדיבות דובר צה"ל

גם בחג: החיילות שמגנות עלינו לאורך כל השנה, גם בחגים

רובנו מעבירים את חופשת הפסח עם החברים, המשפחה, במנוחה או למידה. אך ישנן חיילות, התצפיתניות, שמעבירות את חג הפסח בהגנה עלינו. אל דאגה, גם הן זכו לשבת בשולחן ליל סדר מושקע במיוחד!

בשיתוף עם דובר צהל

חופשת חג הפסח, היא מהחופשות הארוכות שבני הנוער מקבלים במהלך שנת הלימודים, אותה הם מעבירים בבילוי עם המשפחה והחברים, בלמידה, במנוחה או בטיולים. אך, בזמן שאנחנו מטיילים ונהנים, ישנן חיילות אשר גם בזמן חופשת חג הפסח, דואגת לשמור על הביטחון שלנו - והן התצפיתניות.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

חג הפסח שנחגג השבוע, הוא זמן מצוין להיפגש עם החברים והמשפחה, לצאת לטייל בארץ או בעולם, להשלים שיעורי בית או סתם לנוח בבית. אין אחד מאיתנו שלא מנצל את חופשת הפסח עד סופה. אבל האם שמעתם על החיילות שעוסקות כל השנה, גם במהלך חג הפסח, בשמירה על ביטחוננו? אם לא, הכירו את התצפיתניות שלנו.

© דובר צה"ל

תפקיד התצפיתניות הוא להגן ולשמור על גבולות המדינה, לסכל אירוע חדירה אל ארצנו, לאתר תנועות עוינות ולהכווין את כוחות הביטחון השוטף לטפל בנקודות בעייתיות. לא פעם, התצפיתניות הן אלו שמתארות פעולות אויב ומקפיצות את הכוחות הרלוונטיים למקום האירוע.

© דובר צה"ל

בזמן שישבתם סביב שולחן ליל הסדר וקראתם את ההגדה, התצפיתניות של צה"ל חגגו בין משמרת למשמרת בחדר המלחמה את חג הפסח, לצד ארוחה חגיגית ומיוחדת. החיילות ארגנו שולחן מלא במאכלים המסורתיים וקראו את ההגדה בין המשמרות. וכך, תוך כדי שכולנו היינו עסוקים בשירת שירי פסח וחיפוש האפיקומן, התצפיתניות שמרו על ביטחוננו.

© דובר צה"ל

עמית מצליח, סגנית מפקדת של פלוגת איסוף השומרון מספרת לנו כי ״העבודה מאוד אינטנסיבית ודורשת הרבה מסירות. התצפיתניות הן העקב בקרקע, שמכירות את הגזרה בצורה הטובה ביותר. הן הראשונות לדווח מה מתרחש בזמן אמת ולתת לכלל הכוחות תמונת מצב ותחושת בטחון, שיש מי שרואה ושומר עליהם. כמובן שגם בחג הערנות והדריכות שלנו גבוהות מתמיד".

 

תגובות