משנים סטטוס: לוחמי המעברים מוכרים כלוחמים לכל דבר. צילום: באדיבות דובר צה"ל

משנים סטטוס: לוחמי המעברים מוכרים כלוחמים לכל דבר

בשנה האחרונה חיל המשטרה הצבאית עבר שינויים רבים במטרה לייחד את המערך הלוחם בחיל. בשבוע שעבר, השינויים הגיעו לשיאם ולוחמי המעברים קיבלו תג חדש והוכרו כלוחמים לכל דבר

שינויים רבים עברו על חיל המשטרה הצבאית של צה"ל בשנה האחרונה. כחלק מהשינויים הוגדרו גדודי המעברים "ארז" ו"תעוז" כלוחמים לכל דבר, מערך המעברים קיבלו תג חדש והשינויים עוד רבים. כל אלו נעשו במטרה לייחד את המערך הלוחם בחיל, לחזק את חוסן הלוחמים ולהוקיר את תרומתם הרבה לביטחון המדינה.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

בשנה האחרונה נעשתה בחיל המשטרה המבצעית של צה״ל עבודת מטה רחבה, שמטרתה לייחד את המערך הלוחם בחיל. מבין תוצאותיה הוכרו גדודי המעברים ״ארז״ ו״תעוז״ כלוחמים, זאת כדי לחזק את חוסן הלוחמים והוקרת תרומתם הרבה והמהותית לביטחון אזרחי המדינה ותושביה.

בחתימת התהליך הרחב שנעשה, הוחלט על איחוד תגי הגדודים לתג אחד אשר יאפיין את מערך המעברים. התג הוענק שבוע שעבר (יום ג'), בטקס חגיגי בקריית ההדרכה, בראשות מפקד חיל המשטרה הצבאית, תת אלוף רן כוכב, מפקדי הגדודים והלוחמים.

התג החדש
התג החדש © דובר צה"ל

התג המאוחד כולל חרב המסמלת את הגדרת הגדודים כלוחמים, חמש להבות המסמלות את ערכי החיל - טוהר הלב, הנשק, היד, הלב, העין והמעשה. העין מסמלת את עבודת הבידוק הבטחוני והידיים מסמלות את עבודתם הרגישה תוך שמירה על טוהר הנשק וכבוד האדם לאוכלוסייה העוברת במעברים.

לוחמי המעברים בחיל המשטרה הצבאית מבצעים את הבידוק הביטחוני של אלו המבקשים להיכנס לשטח מדינת ישראל במעברים לאורך קו התפר, באזור יהודה ושומרון ואזור עוטף ירושלים. הם מהווים קו הגנה לתושבי מדינת ישראל מאחר והם מסכלים פיגועים והברחות של אמצעי לחימה, תופסים שוהים בלתי חוקיים וסחורות בלתי מורשות.

סגן אלעד שועה, הוא סגן מפקד פלוגת להב בגדוד תעוז, לוחמי המעברים באזור יהודה ושומרון, משתף אותנו כי "לוחמי המעברים נמצאים בחיכוך יום-יומי עם האוכלוסייה העוברת במעברים. תפקידנו לבצע בידוק מקצועי וחד לצד שמירה על מרקם החיים של האוכלוסייה. ההכרה בלוחמי מעברים כלוחמים מעצימה את תחושת ההערכה שהם חשים, מאחר והתושבים מבינים את חשיבות התפקיד. כשאזרח עובר במעבר מכבים ואומר ללוחם 'תודה שאתה נמצא פה ושומר עלינו', זוהי תחושת סיפוק שקשה לתאר".

© דובר צה"ל

שועה גם מספר לנו על הטקס, "טקס הענקה של התג המאוחד הוא חלק מהמיתוג המחודש של מערך לוחמי המעברים. אנחנו נמשיך לפעול על מנת להגן על תושבי מדינת ישראל בכל יום ובכל תנאי מזג האוויר".

בתחילת השנה, לוחמי המעברים הוכרו כלוחמים מה שאומר שהמשכורת שלהם השתפרה, כעת הם מקבלים הטבות של לוחמים ותעודת לוחם. מעבר לזה נפתח קורס מ"כים (מפקדי כיתה) ייעודי ללוחמי המעברים. הטקס שהתקיים ביום ג' שעבר הוא שיא השינוי.

״סמלים הינם סמלים, הם מביאים עימם מובנים רבים. החל מהיום יענדו לוחמי גדודי המעברים, ארז ותעוז, תג חדש וביחד הם מהווים את מערך המעברים במשטרה המבצעית של צה״ל, הכולל בתוכו מפקדים ולוחמים.״ מנאומו של תת אלוף רן כוכב, מפקד המשטרה הצבאית, בטקס. 

 

הכתבה נכתבה בשיתוף עם דובר צה"ל 



תגובות