הגיוס מתקרב? חמשת הדברים החשובים ביותר לפני הגיוס. באדיבות דובר צה"ל

הגיוס מתקרב? חמשת הדברים החשובים ביותר לפני הגיוס

עם תחילת חודש נובמבר מתחילה עונת גיוסים נוספת, וגם הפעם אנחנו לא משאירים אתכם תוהים מה אתם צריכים לעשות לפני הגיוס. מועדון יותר של "יחד למען החייל", הקרן למען בטחון ישראל והאגודה למען החייל ריכזנו עבורכם את חמשת הדברים החשובים ביותר לפני הגיוס. בהצלחה!

אחרי שעברנו את גיוסי יולי-אוגוסט הגיעו מהר, יש שיגידו מהר מאוד, גיוס נובמבר. בשיתוף עם מועדון יותר של "יחד למען החייל", קרן לב"י (למען בטחון ישראל) והאגודה למען החייל ריכזנו עבורכם את חמשת הדברים שהכי חשוב שתדעו לפני הגיוס. אז שיהיה גיוס קל ובהצלחה!

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

מה לקנות לפני גיוס

אז הינה התקרב הגיוס, אתם צריכים לקנות דברים אבל אתם לא ממש יודעים מה צריך. בגדים, מוצרים, תיקים -  מה הצבא מביא? מה לא? ואולי עדיף לקנות כבר הכל לבד? אז לפני שאתם רצים לקנות ולבזבז מאות שקליפ על בגדים ומוצרים כדאי לבדוק קודם מה מגיע מהצבא. הצבא שולח לכם קוד לטלפון בו יש סכום קניה בסך 287 שקליםבחנויות H&O והמשביר לצרכן. בנוסף, הימנעו מקניית מוצרים מיותרים, בדקו בחוברת שקיבלתם מה צריך להביא ותביאו מה שיש ברשימה. מומלץ לקנות בחנויות שיש בהן הנחנה לחיילים, לקראת עונות הגיוסים רשתות ציוד רבות יוצאות במבצעים שכדאי לנצל אותם, גם אם המוצרים לא בהכרח מהקולקציה החדשה.

© shutterstock

הנחות כבר לפני הגיוס

גם אם עוד לא התגייסתם אתם יכולים לקבל מבצעים ולהשתמש בהם, בדרך כלל כבר בגיל 17 וחצי. המבצעים מעניקים לכם הטבות שיעזרו בהתארגנות לפני הצבא, ביציאה לטיול או לנופש, באירוע תרבות ובקניות. חשוב שתדעו שאם כבר יש ברשותכם צו גיוס סופי, אתם יכולים לבקש את ההנחות והמבצעים, כל שעליכם לעשות זה לגשת לסניף הבנק שלכם, ולבקש כרטיס אשראי של מועדון יותר של "יחד למען החייל".

© יחד למען החייל

טיול לפני צבא

אם גם אתם חלמתם או עדיין חולמים, על טיול לפני הצבא כדאי שתדעו כמה דברים לפני. בדרך כלל, טיול לפני צבא שכיח יותר בגיוסים של נובמבר, שבהם יש יותר זמן. בגיוסים של יולי-אוגוסט הטיולים הם אחרי הצבא. אך בטיולים האלה לא נוסעים למקומות מאוד רחוקים. כמו כן, במהלך השירות הצבאי אתם יכולים לצאת לטיולים באישור צה"ל למקומות בארץ או בחו"ל. אם ברשותכם כרטיס של מועדון יותר, תוכלו לקבל הנחות על כרטיסי הטיסה והמלונות.

© shutterstock

תחבורה ציבורית

אם עד עכשיו שילמתם על כל נסיעה בתחבורה הציבורית, מהגיוס לא תצטרכו לשלם יותר. כשמדובר על תחבורה ציבורית, לפני הגיוס אתם לא זכאים לשום פטור מתשלום, אך ברגע שאתם עולים על מדים אתם פטורים מתשלום. חשוב שתזכרו ללבוש את המדים ולהיות עם תעודת החוגר כשאתם עולים על האוטובוס או הרכבת, כדי שלא תצטרכו לשלם. בנוסף, כיום תעודת החוגר (הכרטיס שמראה שאתם חיילים) משמשת כמו רב-קו ואתם צריכים להניח אותה במכשיר קריאת הכרטיסים כמו כולם.

© Fotolia

חשבון בנק

מי שכבר הספיק לעבוד בקיץ ולהרוויח כסף, כנראה כבר יש חשבון בנק. אך אם אין לכם, עם הגיוס, חובה לפתוח חשבון בנק כדי שיוכלו להעביר לכם את המשכורת הצבאית (ליום הגיוס יש להגיע עם פרטי החשבון). חשוב שתדעו שכל הבנקים פוטרים מעמלות על משיכת מזומן, הקפדת מזומן וניתן להזין פנקס צ'קים בחינם. כשאתם פותחים את החשבון, מומלץ לבדוק מספר בנקים ולבחור מבניהם איזה הכי מתאים, נוח, קרוב לבית ויש בו את ההטבות המתאימות והטובות ביותר.

© Fotolia
תגובות