כל שירות הוא משמעותי: "התפקיד זה מה שעושים ממנו". צילום: Fotolia

כל שירות הוא משמעותי: "התפקיד זה מה שעושים ממנו"

החשש הכי גדול לפני הגיוס וביום הגיוס במיוחד, זה שהשירות הצבאי לא יהיה משמעותי. בין אם הגיוס שלכם עוד מספר ימים, עוד מספר חודשים או אפילו בעוד שנה ויותר, הטור האישי הבא הוא בשבילכם. שמרו על ראש פתוח וקראו איך כל שירות, וכל תפקיד הוא משמעותי בדרך המיוחדת שלו

מלשב"ים יקרים, ברוכים הבאים למערכת הצבאית, אמנם הגיוס שלכם הוא רק עוד מספר חודשים או אפילו שנה ויותר, אבל אתם כבר ללא ספק מתחילים בתהליך ההתבגרות, וכבר מתחילים לאט לאט להכיר ולהיות חלק מצבא ההגנה לישראל. אלו מכם שכבר עברו את הצו הראשון, יום המא"ה (הבנות) ואולי אפילו התחילו גיבושים ומיונים ליחידות השונות, כבר בטח הספיקו להכיר במעט את המערכת הצבאית, אך הנה משהו שאף אחד מכם עדיין לא מכיר.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

אז כמו שכבר הבנתם, הצבא עובד לפי נתונים (פרופיל רפואי, דפ"ר וקב"א) ועל פי הנתונים האלו ממיין אתכם ליחידות הצבאיות. כלומר, אם הפרופיל הרפואי, הדפ"ר והקב"א גבוהים במיוחד תהיו עתידים להשתייך ליחידות קרביות (בעיקר בנים, אך לא רק), אך אם לדוגמה הפרופיל הרפואי נמוך (והתפקיד יצטרך להיות חייל עורפי או תומך לחימה) ושאר הנתונים גבוהים יוכלו לשייך אתכם לתפקידי מודיעין, משטרה צבאית, תומכי לחימה ועוד. כל מלש"ב (מועמד לשירות בטחוני) עתיד להתמיין במהלך הלימודים לדברים שיתאימו לנתוניו, רצונותיו (לפעמים, תחומי התאטרון, דובר צה"ל, להקה הצבאית וכו') ולבסוף הצבא יחליט לאן לשלוח את המלש"ב. במהלך המיונים תוכלו לקבל כל מידע חשוב לתפקיד אליו אתם מתמיינים, ולבחור אם להמשיך את המיונים או להפסיק (דבר שגם הצבא יכול לעשות במקרים של חוסר התאמה לדעתו).

"כל תפקיד הוא חשוב" © fotolia

אז אחרי שסיימתם את כיתה י"ב, הגיע זמנכם לעלות על האוטובוס בבק"ום ובאופן רשמי להפוך לחיילים מן המניין. אז אלו מכם שהתמיינו לתפקידים וגם התקבלו אליהם, שאפו, אתם כנראה יודעים מה התפקיד אומר, עם מי תתגייסו (בעזרת קבוצות הווצאפ שנפתחות מידי יום לתארכי הגיוס ולתפקיד המסוים שלכם), לאן תגיעו וכמה זמן ימשך הקורס (אם קיים כזה). אלו מכם שהגיעו לתפקיד שלא רצו, מתגייסים לגיוס כללי או מאוכזבים מבחירת השיבוץ שלהם, זה בדיוק הזמן שלכם לנשום עמוק ולהיות פתוחים. הצבא פועל לפי צרכיו, לפי מה שלדעתו מתאים לכם, אתם כמובן יכולים להלחם על תפקיד שרוצים אך לצבא יש זכות לבחור בעבורכם, גם אם לכם זה קצת פחות מתאים.

בטח שמעתם את המשפט "כל תפקיד משמעותי", שאני די בטוחה שכולכם עכשיו צוחקים ואומרים שזה שטויות, אז זהו, זה ממש לא שטויות. כל תפקיד הוא תורם, כל תפקיד הוא משמעותי, כל תפקיד קיים כי צריכים אותו, כל תפקיד הוא חשוב. אז אולי אתה לא לוחם קרבי ואולי את לא משק"ית ת"ש (תנאי שירות) כמו שתמיד חלמת, אבל גם להיות פקל"שית (פקידת לשכה) או שוטר בשח"ם זה חשוב. 

"התפקיד זה מה שעושים ממנו" © fotolia

פעם מישהו אמר לי ש"התפקיד זה מה שעושים ממנו" והאמת, שהוא צודק בכל מילה, ככל שתחשבו שהתפקיד שלכם משמעותי ככה בדיוק הוא יהיה. תהיו אופטימים, תתגאו בעצמכם, תעשו כל מה שאתם יכולים כדי להפוך את התפקיד לטוב יותר, להפוך את השירות שלכם למעניין יותר, למאתגר, למלא בחוויות ובחברים לחיים. צה"ל זה חוויה, אפשר ללמוד שם על עצמנו יותר מבכל מקום אחר. זה בדיוק הזמן להתבגר, לתרום למדינה את כל מה שיש לנו ובעיקר להתגאות בצבא הכי מוסרי וחזק במזרח התיכון.

"תדעו שאתם עושים הכי הרבה" © Fotolia

אז נכון, אולי אתם לא בתפקיד חלומתיכם, ואולי אתם מרגישים שאתם לא ממצים את עצמכם ואת יכולתיכם נכון. תתנו לזה זמן, תתנו את כל כולכם, תדעו שאתם עושים הכי הרבה, בשביל המדינה הזו, בשביל עצמכם, בשביל שהשירות הצבאי שלכם יהפוך ולא במעט לטוב ומאתגר יותר. אז מה אם אתם יכולים יותר ואז מה אם זה תפקיד משביז או משעמם מידי, בכל דבר תפקיד אפשר למצוא עניין, אתגר ואפילו הגשמה עצמית. אז אני מקווה שהצלחתי להדליק לכם איזו נורה קטנה, שיהיה גיוס קל, מועיל, מהיר, מלא בחוויות ובהגשמה, זה הזמן שלכם לתרום. 

תגובות