בונים עתיד: תכנית ההכשרה של צה"ל לבני נוער מסכמת שנה. צילום: באדיבות דובר צה"ל

בונים עתיד: תכנית ההכשרה של צה"ל לבני נוער מסכמת שנה

פרויקט השוחרות שמוביל חיל הטכנולוגיה והאחזקה במספר בתי ספר ברחבי הארץ, מעניק הזדמנות יקרה מפז לבני הנוער להגיע בסיום הלימודים לתפקיד משמעותי בחיל וגם לרכוש מקצוע לחיים. אתמול (יום ג') השתתפו התלמידים בתוכנית, באירוע סיכום שנה מיוחד

בשיתוף עם דובר צהל

ביום שלישי האחרון, התקיים אירוע סיכום שנה וטקס הענקת הצטיינות של תוכנית השוחרות של חיל הטכנולוגיה והאחזקה ב"פארק האתגרים" בחולון. ליום שהתקיים בראשות ראש מחלקת תוא"ם (תרגיל ואבחון בעזרת מחשב), אלוף משנה עופר כהן קלף, הגיעו כ-650 שוחרים, אשר נהנו ממגוון תחרויות ופעילויות ביניהן קרטינג, חץ וקשת, פיינטבול, לייזר טאג והופעת להקה צבאית.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

תוכנית השוחרות של חיל הטכנולוגיה והאחזקה פרוס על פני 16 בתי ספר ברחבי הארץ, מערד בדרום עד כרמיאל והקריות בצפון. התוכנית עוסקת בליווי של כיתות הלומדות מקצועות טכנולוגיים, אשר בעלות פוטנציאל לקבלת תואר טכנולוגי, ותלמידי הכיתה מיועדים להגיע לתפקידים משמעותיים בחיל בסיום הלימודים.

בהמשך, למגיעים לחיל תינתן האפשרות לקחת חלק בפרוייקט מקצוע לחיים, אשר מטרתו להכשיר חיילים מאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה הכולל את חיל הלוגיסטיקה, חיל הרפואה וחיל הטכנולוגיה והאחזקה, למקצועות נדרשים ברחבי המשק, תוך שילובם בחיי האזרחות.

© דובר צה"ל

מפקד מגמת הפעלת הקדם צבאית בחיל הטכנולוגיה והאחזקה, רב סרן רפאל קורנז מספר כי "במשק הישראלי ישנו מחסור של מאות הנדסאים וטכנאים. החיל מאפשר את הנגשת וחיזוק החינוך הטכנולוגי למדינת ישראל, למשק הישראלי ולצבא בפרט. אנו שמחים לקבל זאת השנה השמינית שוחרים בעלי השכלה מרשימה, מוטיבציה ענקית ועתיד מובטח אצלנו ולאחר מכן באזרחות".

ביום שלישי האחרון, התקיים אירוע סיכום השנה של תוכנית השוחרות. בו זכו התלמידים שלוקחים חלק בתוכנית - השוחרים, להנות מהפנינג ב"פארק האתגרים" בחולון שכלל קרטינג, חץ וקשת, פיינטבול, לייזר טאג והופעה של הלהקה הצבאית.

השוחר שליו, תלמיד בכיתה י' הלומד באורט גוטמן נתניה, סיפר לנו על חוויותיו מתוכנית השוחרות, "התוכנית בשבילי היא בניית העתיד. אני גם זוכה ללמוד, ואני גם מרוויח מקצוע לעתיד. אני אישית לומד חשמל. המפקדת שלי עושה תגבורים ותמיד פה בשביל כל מה שאני צריך. אני מאוד מרוצה מהתוכנית ושמח בבחירה שעשיתי".

© דובר צה"ל

בשנה האחרונה, החלו לראשונה שני פרוייקטים חדשים בתוכנית השוחרות: "קרן אור", אשר במסגרתו מתקיימות פעילויות עם ניצולי שואה, ו"שוחרי טבע", פרויקט שמתקיים בשיתוף עם "צבא ההגנה לטבע", בו התלמידים לומדים לדאוג לסביבתם ולטבע, עקרונות אשר החיל דוגל בהם.

מפקד המכללה הטכנולוגיסטית בחיל הטכנולוגיה והאחזקה, סגן אלוף רן דהן שיתף אותנו כי ״התוכנית הקדם צבאית נועדה לאפשר לכוח אדם איכותי לשרת במקצועות השונים בחיל. השוחרים זוכים להמשיך ללימודי עתודה טכנולוגית והנדסה ולשרת בשירות משמעותי בחיל ובזכותו גם יקבלו מקצוע לחיים. אני מוקיר את הזכות לעמוד בראש התוכנית המופלאה הזו ומאחל לכולם הצלחה רבה בהמשך".

 

 

תגובות