לא עוד: נושמים עמוק ומפסיקים לפחד מהגיוס לצה"ל. צילום: באדיבות דובר צה"ל

לא עוד: נושמים עמוק ומפסיקים לפחד מהגיוס לצה"ל

גיוסי הקיץ כבר בשיאם, הלחץ לא נשאר מאחור וכמובן שהפחדים ממהרים להצטרף. הנה חמישה דברים שכל מלש"ב מפחד מהם לקראת הגיוס לצה"ל וזה בדיוק הזמן להפסיק לפחד מהם, מוכנים?

הגיוס לצה"ל הוא דבר מאוד מלחיץ, כניסה למקום לא ידוע עם שיגרת חיים שונה ממה שחווים במהלך בית הספר. חלק מההכנה לגיוס כוללת התמודדות עם לא מעט פחדים, חששות ובעיקר המון תהיות לגבי השירות בצה"ל. הנה חמישה פחדים שעוברים לכל מלש"ב בראש רגע לפני הגיוס לצה"ל והדרך להתמודד איתם, מוכנים?

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

יום הגיוס

יום הגיוס הוא הדבר הראשון שכל חייל בצה"ל פוגש, אין ספק שזה יום מלחיץ ומאוד לא ברור ורבים חוששים ממנו (ובצדק) אך זה הזמן שלכם להסדיר נשימה. נכון שזה יום לא ברור וזהו היום הראשון שלכם כחיילים בצבא ההגנה לישראל, אבל אין לכם שום סיבה לחשוש ממנו. תבואו רגועים, לא עייפים ובעיקר מוכנים לאחד הימים המשמעותיים בשירות הצבאי שלכם. שיהיה גיוס קל!

© דובר צה"ל

המעבר לסדיר

המעבר מהטירונות לסדיר הוא מעבר מאוד לא ברור, השינוי בין הטירונות לסדיר בולט במובנים רבים ואת זה אתם תבינו כבר ברגע הראשון! ככה שמיום זה אין לכם סיבה לחשוש, להפך זה אחד הימים היותר מובנים וטובים שתחוו בשירות הצבאי שלכם.

© דובר צה"ל

מפקדים

המחשבה על הדרג הפיקודי מצליחה להלחיץ את רוב המלש"בים. אז הנה הסבר קטן שאולי קצת ירגיע אתכם, בשלב הטירונות תהיו תחת כמה מפקדים. 1. מפקד/ת כיתה. 2. סמל/ת מחלקה. 3. מ"מ (קצין, מפקד/ת מחלקה). 4. מ"פ (קצין, מפקד/ת פלוגה) ולאחר מכן בסדיר זה ישתנה בהתאם לסוג השירות. הדרג הפיקודי יודע ומבין מה שהוא עושה וגם אם לפעמים זה יראה לכם שזה לא ככה, תצאו מנקודת הנחה שהם עושים כל שביכולתם כדי להכשיר אתכם ולהיות בשבילכם בתקופת הטירונות והסדיר.

© דובר צה"ל

משטרה צבאית

לחיילים יש נטייה לפחד מכל חיילי הכומתות הכחולות. אז לא כל חייל עם כומתה כחולה רוצה להביא לכם דו"ח על אי דיגום ולכן אין שום צורך לפחד או לברוח. בחיל המשטרה הצבאית יש מגוון רחב של תפקידים מעניינים וחשובים כמו בכל חיל אחר בצה"ל. זה בדיוק הזמן לשבור את מיתוס הכומתות הכחולות ולהפסיק לפחד.

© דובר צה"ל

מדים

זה אולי ישמע שטותי אבל מעטים המלש"בים שלא מייחסים חשיבות לנושא המדים וההופעה החיצונית. דבר ראשון - אל תחששו. בסופו של דבר תמצאו את המדים המתאימים לכם מבחינת מידה. כל החיילים נראים אותו הדבר וזה בדיוק אחת המטרות במדים, בתסרוקת, בצבע הלק ובהופעה הכוללת. אין לכם סיבה לחשוש, אתם תתרגלו ללוק ואפילו תאהבו אותו!

תגובות