תפקידי ההדרכה שאתם פשוט חייבים להכיר!. צילום: דובר צה"ל

תפקידי ההדרכה שאתם פשוט חייבים להכיר!

אין ספק שבצה"ל שלל תפקידים, אבל תפקידי ההדרכה תופסים חלק חשוב ביותר, והם גם נחשקים ביותר. במיוחד לכל המתלבטים, שלקראת הגיוס, הנה כמה תפקידי הדרכה שווים במיוחד שחובה להכיר!

אז לא מזמן סיימתם בית ספר (סוף סןף!), ודווקא כאן, תפקדי ההדרכה נכנסים במקום הנכון, והבונוס : רובם אינם דורשים מיון קדם צבאי. אז אם יש לכם התלבטויות לקראת הגיוס או שאתם סתם סקרנים לשמוע על תפקידי הדרכה זאת הכתבה בשבילכם. 

עוד בערוץ על מדים של פרוגי

מדריכת חיר

אם אתם מתחברים לספורט ויודעים להיות קשוחים מדרכי חיר הוא ה-תפקיד בשבילכם התפקיד כולל הכשרות מקצועיות ללוחמים בחיילות כמו גולני גבעתי כפיר נחל וצנחנים. בנוסף אתם תלמדו את החיילים איך להשתמש באמצעי לחימה שונים, תצפית , צליפה ועוד.  הכשרות שיכולות להיות מאוד מעניינות ומאתגרות, ללא ספק תפקיד מאוד נחשב.

© דובר צהל

מפקדי נוער

אם אתם חברותיים מאוד, ואולי מתגעגעים ורוצים קצת לחזור לאווירת התיכון, מפקדי נוער או בשמם השני מפקדי גדנע זה התפקיד עבורכם. אלו מדריכים שמכינים בני נוער לצבא ומראים להם לראשונה איך נראת המסגרת. במהלך הגדנע אתם תעבירו לנוער שיעורי נשק, ניווטים, מסעות, מורשת קרב וכמובן  את הנושא החברתי שכולל ערכים ומורשת . תפקיד מספק שמחייב הרבה מעבר להדרכה ואהבת הארץ.

רכזי חויה

רכזי חוויה שרשי התיבות שלו הוא חינוך וידיעת הארץ. אין ספק שמדובר בתפקיד מאוד מהנה ממש כמו שנשמע. אומנם מדובר בריכוז אבל בתפקיד תמצאו גם הרבה סוגים של הדרכה. תפקידכם הוא לדאוג לתוכנית החינוך ביחידה. זהו תפקיד בו אתם לומדים על הארץ  ומעבירים את הידע ליחידה בתחומי שונים. הרכזים מקיימים גם סיורים מאוד מהנים שגורמים לכולם להתגבש סביב נושא תרבות והשייכות.

מדריכת שר אל

מדריכת שר אל הוא תפקדי בהחלט מלהיב ומעניין. תפקיד שבו מדריכים מלווים מתנדבים שמגיעים מחוץ לארץ לתקופת זמן של שלושה שבועות, בתפקיד,  עוברים איתם את כל השלבים עד לגיוס  ומכינים גם תוכנית בה המטרה היא לחזק את הקשר שלהם לישראל. התפקיד דורש ידע במדינת ישראל ובהיסטוריה שלה וידיעה של שתי שפות לפחות, ניסיון בהדרכה ואהבה גדולה לכך.

תגובות