תתרמו ותיתרמו: האם כדאי לעשות שנת שירות?. קרדיט: Sutterstock

תתרמו ותיתרמו: האם כדאי לעשות שנת שירות?

תכף אנחנו מסיימים 12 שנות לימוד, ומגיעים לצבא לשרת את המדינה ולתרום כל אחד בתחום אליו ישתבץ. בני נוער רבים מחליטים לדחות את גיוסם הצבאי, וללכת לתרום שנה מחייהם למען בני נוער, מבוגרים וקהילות שונות. נשמע לכם מעניין? מבולבלים ולא יודעים מאיפה להתחיל? כל ההסבר המלא על שנות שירות!

אם אתם מסוג האנשים שמעורבות חברתית מדברת אליהם, והמילים התנדבות ונתינה פוגשות אתכם ביום יום, כנראה ששנת שירות היא אופציה מעולה עבורכם. שנת שירות היא שנה של התנדבות, שנייה לפני שמתגייסים. המתנדבים, דוחים את שירותם הצבאי בשנה אחת, שבה יתרמו, בדרכים שונות לקהילות מגוונות. זוהי שנה מלאה בפעילויות, חוויות מעניינות, התבגרות והתנסות בתחומים שונים.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי

למה לעשות שנת שירות?

בני נוער רבים שהתנדבו מספרים כי השנה הזו השפיעה על חייהם בצורה מיוחדת, הם צברו חוויות שלא היו צוברים במקומות אחרים. והרגישו שבאמת עשו משהו גדול עבור החברה. בנוסף, מתי כבר ייצא לגור עם עוד שישה- חמישה עשר בני נוער באותה קומונה? לנהל אותה, לתחזק או להכין אוכל עבור כולם? אין ספק שהחוויה של שנת השירות היא חוויה מעצימה, מיוחדת ומחזקת עבור כל אחד חולשות שונות. אחריי השנת שירות, תיהיו בטוחים שתגיעו מוכנים הרבה יותר מבחינת נפשית ומנטלית לשירות הצבאי. אין ספק שיתרונות שנת השירות הם רבים, ולכן שווה לנסות להתקבל אליה!

אחדות
 © Fotolia

אז מאיפה מתחילים?

בארץ יש יותר ממאה מקומות בהם אפשר לעשות שנת שירות- פנימיות, תנועות נוער, החברה להגנת הטבע, עמותות, גרעינים שונים ועוד! בשנה זו אתם תורמים באינטנסיביות למען החברה בארץ, לילדים בסיכון, קשישים, בעלי מוגבלויות ואפילו בחקלאות.אם זה נשמע לכם מעניין, הגיע הזמן להירשם לכנסים, ולמיונים לשנת הישרות. תחילה, יש לבדוק אילו מקומות בארץ (או אפילו בחו"ל) מציעים שנות שירות, קראו על השנות שירות השונות, באיזה מקום בארץ, באיזו קהילה, נסו לדבר עם שינשים לשעבר, ובגדול חפשו כמה שיותר פרטים על אותה שנת שירות. לרוב, אתם אלה שתרשמו את עצמכם לשנת השירות, בנוסף יש גם הרבה מוסדות שעוזרים בתהליך ההרשמה ויכולים לקשר אתכם לשנות שירות שונות. ההרשמה לשנות שירות מסתיימת בפבואר, כך שזה בדיוק הזמן המתאים להתחיל להירשם.

לאחר שבדקתם איפה תירצו לעשות שנת שירות, כנסו לאתר והירשמו אליו, על מנת לקבל מיון. בדרך כלל ההרשמה כוללת - שאלון קצר בו תספרו על עצמכם, ועל רצונכם להתנדב. חשוב לא להירשם רק למקום אחד בו תרצו לעשות שנת שירות, פתחו לעצמכם כמה שיותר אופציות, כך שאם לא תתקבלו למקום שרציתם, תוכלו להתמיין לעוד מקומות מעניינים.

במידה ונמצאתם מתאימים, המקום אליו נרשמתם יצור אתכם קשר, ויזמין אתכם לזימון. מעכשיו, תהליך המיון משתנה מגוף לגוף, אבל בדרך כלל נכלל בתוכו ראיון אישי, סמינרים שונים (אשר יכולים להיות מספר ימים), ביקור במקום, ימי הערכה ועוד. התקבלתם לשנת שירות? ברכותיי! עליכם למלא טופס דח"ש (דחיית שירות), והגוף בו תתנדבו אמור להעביר את הבקשה לצבא, וגיוסכם יידחה עד לסיום שנת השירות.

 

תגובות