לפני הגיוס: רעיונות לטיול בארץ לפני שעולים על מדים. צילום: Helena Lopes/pexels

לפני הגיוס: רעיונות לטיול בארץ לפני שעולים על מדים

רגע לפני הגיוס, צעירים בישראל מקבלים הזדמנות נהדרת לטייל באזור הכנרת, על גדות הירקון או כמובן בהרי אילת. מחפשים רעיונות בשביל לעלות על מדים מרוצים ומסופקים? הנה 3 הצעות למסלולי טיול מיוחדים

גיל 18 מביא עבור בני נוער בישראל שורה ארוכה של חוויות חדשות. רגע אחרי שהם מסיימים את התיכון ואת הבגרויות, בנים ובנות צריכים למצוא את המסלול הצבאי שלהם ולהתרגל למדים. עם זאת, לרוב הנערים יש חופשה קצרה בין סיום הלימודים לבין הביקור הראשון בבקו"ם ואותה כדאי לנצל על מנת לטייל ברחבי הארץ.

עוד בערוץ על מדים:

טיול ברחבי הארץ יכול להתאים גם למי שאין לו ניסיון קודם והסוד הוא לבחור מסלול סולידי ונעים, לפי עונות השנה ותנאי מזג האוויר הצפויים. כמו כן, בני נוער עם רישיון לא צריכים את הרכב של ההורים כי עומדת בפניהם אופציה של השכרת רכב בישראל – בתנאי שהם יוצאים עם מלווה ועומדים בתנאי הרישיון. 

אז לאן מגיעים ואיפה הכי כדאי לטייל לפני שעולים על מדים? הנה כמה רעיונות:

טיול סובב כנרת

כל עצירה על כביש סובב כנרת היא הזדמנות יוצאת מגדר הרגיל לצאת לטיול רגלי קצר ולצבור חוויות שימשיכו עם המתגייסים הטריים הרבה אחרי שהם ישתחררו. זה לא רק אחד האזורים הכי יפים בארץ, אלא גם מקום שבו ניתן לשלב בין סוגים שונים של אטרקציות: החל מקיאקים בנהר הירדן, דרך הליכה רגלית במקטעים של שביל ישראל ועד בטן-גב באחד מחופי טבריה. 

טיול סובב כנרת מתאים בעיקר לעונות המעבר והוא פחות מומלץ לתקופת הקיץ. במידה ובוחרים לצאת אליו בחורף, יש לבחור היטב את מקומות הלינה וכמובן להקפיד על כללי הבטיחות בעת הנסיעה או ההליכה. 

טיול על גדות הירקון

היתרון של טיול על גדות הירקון הוא קרבה גיאוגרפית לכל מוקדי הבילוי והתעסוקה של אזור המרכז. בפועל, צעירים מכל רחבי הארץ אוהבים לטייל סביב הנחל שכולל בתוכו גם את רידינג ונמל תל אביב ויש כאלה שמוצאים אזורים לפיקניק או לינה בחיק הטבע.

במהלך טיול על גדות הירקון, ההמלצה היא למצוא חניון גדול עבור הרכב ולתת עדיפות למקום שבו יש אבטחה. לאחר מכן, ניתן להקדיש כמה שעות לטיול לפני שחוזרים הביתה או לתכנן מסלול ארוך יותר בהתאם לרמת הקושי המבוקשת. 

טיול בהרי אילת

אי אפשר לדבר על טיולים בארץ לפני גיוס בלי להזכיר את אילת. מצד שני, לא חייבים להסתפק בטיילת או בשמורת האלמוגים וכדאי להרחיב קצת את הרדיוס על מנת להגיע לפארק תמנע, להרי אדום ולשמורות הטבע שליד הקיבוצים.

מזג האוויר סביב אילת מושלם לטיולים כל השנה. אחרי הטיול, אפשר לחזור לבית מלון בעיר הנופש של ישראל ולהתפנק בחוף הים עד שתאריך הגיוס מגיע. 



תגובות