חלום שמתגשם: להתגייס עם חברים מהבית!. קרדיט: דובר צה"ל

חלום שמתגשם: להתגייס עם חברים מהבית!

בואו נודה באמת, אין אחד מאיתנו שלא חלם להתגייס עם הבסטי שלו, אז... הידעתם שבחיל השריון יש אפשרות להתגייס עם חברים מהבית?! כן כן שמעתם נכון! לקחנו לשיחה קצרה את המלש"בים ואת המפקדים שהתגייסו יחדיו שיענו לכם על כל השאלות!

כבר כמה שנים שבחיל השריון יש אפשרות להירשם ולהתגייס עם חברים מהבית. כן ממש כך, קבוצות חברים שמעוניינות להגיע לחיל - יכולות לעשות זאת בעוד שמובטח להם שהם יישארו יחד בפלוגות לאורך כל משך ההכשרה.

עוד בערוץ 'על מדים' של פרוגי 

לקראת הגיוס לחיל השריון, נוצר מפגש מפתיע ומרגש בין נדב ליברטי ואסא סופר, שני חברים ממכינה שמתגייסים היום יחדיו לחיל השריון, לבין איתי אילוז נדב פרידמן ונדב טאוב (כן, שלושה נדבים. קשה לעקוב). השלושה האלו כבר התגייסו יחד לפני כשנה, ועשו יחד את תקופת הטירונות, האימון המתקדם בטנקים הנקרא צמ״פ ואפילו עשו יחד את קורס מפקדי הטנקים התובעני. כיום, שלושתם התפצלו כמפקדי טנקים, אבל הם יוכלו לספר המון לנדב ואסא שמצטרפים בימים אלו לשורות חיל השריון.

״איך היה להתגייס יחד עם חבר מהמכינה?״

נדב פרידמן משיב: ״אין ספק שהדבר הכי טוב שקרה לי מאז שהתגייסתי הוא שעברתי הכל עם שני חברים כל כך טובים, שעברו איתי חוויות שונות גם קודם לכן. כשחוויתי קושי בהכשרה שאבתי מהם כוחות והם נתנו לי כוח להמשיך ולהצליח בכל מקום שהייתי בו. החוויה שאתם עומדים לעבור רק תעצים את החברות בינכם״.

© צילום עצמי

ליברטי שחושש קצת שואל, ״האם זה תמיד היה רק קל? העובדה שיש לכם אחד את השני? האם זה הרחיק מכם חברים אחרים?״ אך טאוב מרגיע אותו מיד ומסביר כי זה מעולם לא היווה בשבילם קושי, אלא רק עזרה ואינספור חוויות טובות. פרידמן מספר בהערצה על חבריו אשר העניקו לו עזרה רבה ״אתה מקבל פה את העזרה הכי גדולה שאתה יכול לקבל - חבר שיהיה איתך שם ברגעים הקשים. אני מעולם לא הרגשתי שזה הרחיק איש מאיתנו משאר החברה. ההיפך - הרבה פעמים חברים שונים ירצו להתקרב אליכם ולחברות החזקה בינכם - זה רק מקרב.״

"חבר שיהיה איתך שם ברגעים הקשים" © דובר צה"ל

אילוז מוסיף גם כי ״אם אתם מרגישים ׳המכיניסטים הצהובים׳ אל תתרגשו ואל תתנו לאווירה בין החיילים להוריד אתכם. אם תעשו דברים באמונה שלמה ובצניעות, בלי להתנשא, ירצו להיות חברים שלכם ולהיות בקרבתכם. תזכרו שעם הכח שלכם יחד אתם יכולים להרים את כל המחלקה".

ליברטי שואל: ״אנחנו יכולים להחליט באיזה מקצוע בטנק נשרת? תותחן, נהג או טען?״

איתי אילוז עונה: ״באופן כללי השיבוץ הוא אקראי לחלוטין, כל תפקידי הטנק משמעותיים וחשובים באותה המידה, כך שבאמת אין לכם ממה לחשוש. לאחרונה החלו לבצע בחינות מקדימות לשיבות במקצועות הטנק, אבל תהיו מוכנים לכל תרחיש ותבואו עם ראש פתוח.״

ליברטי תוהה, ״אם אבקש מוקדם לצאת לקמ״ט (קורס מפקדי טנקים), האם יש סיכוי גבוה יותר שאצא?״

ואילוז מסביר לו: ״חד משמעית אם תראו רצון, נחישות ותהיו מקצועיים כבר מההתחלה יש סיכוי גבוה שיוציאו אתכם. בשביל זה אתם צריכים להוכיח את עצמכם ולהמשיך להיות מצוינים, לא להוריד את הרגל מהגז. המסלול בחיל השריון די מהיר, כבר בסוף הטירונות אתם עוברים לצמ״פ (צוות, מחלקה, פלוגה = אימון מתקדם בטנקים) ואחריו כבר יוצאים לקורס פיקוד. הדרך לפיקוד די מהירה. כנ״ל לגבי קצונה. תמיד תראו את הנכונות שלכם אם יש לכם כזו. זאת למרות שיש לכם עוד כמה וכמה דברים לעבור בדרך עד שתגיעו לבחירה הזו״.

© דובר צה"ל

תהיתם לעצמכם אם רואים הבדלים בין חיילים שבאו כשהם חברים מהבית לבין חיילים אחרים? אן שהגבול מטשטש? תוהה ליברטי, אך אילוז משיב ומרגיע: ״הגבולות מטשטשים די מהר, המסגרת אינטנסיבית בטירוף. עוברים יחד את כל הקשיים במסלול, צחוקים ומעבירים את הרגעים הכי יפים בשירות. זה מחבר את כולם מאוד מהר. אתם תתחברו כל כך לאנשים שלא תבינו בהתחלה מה הקשר בניכם.״

תגובות