הדברים להם אנחנו מצפים מהמפקדים שלנו. צילום באדיבות דובר צהל

הדברים להם אנחנו מצפים מהמפקדים שלנו

במהלך שירותנו בצבא נלמד כי למפקדים שלנו יש השפעה רבה עלינו, אנחנו נדרשים להקשיב להם וללמוד מהם רבות. יחד עם זאת יש דברים שאנחנו מצפים שהמפקדים שלנו יעשו בכדי להקל עלינו, אספנו לכם חמש ציפיות מרכזיות שלנו מהמפקדים

המפקדים שלנו מלווים אותנו ואחראיים לרווחתנו. בכל זמן בשירות שלנו ניתקל בלא מעט סיטואציות שבהן נצטרך להשתמש בידע והניסיון שהם צברו. אמנם הם נדרשים להיצמד לחוקים הנוקשים של הצבא אך יש לא מעט סיטואציות שההצלחה שלנו תלויה גם בהם. חשוב לציין שרוב המפקדים עומדים בכל הציפיות שלנו ואנחנו מודים להם על כך כי זה לגמרי לא מובן מאליו! אספנו עבורכם רשימה של חמש ציפיות בסיסיות שהיינו רוצים שהמפקדים שלנו יממשו.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

דוגמה אישית

בעיקר בתקופת הטירונות רובנו מתקשים להתרגל לכל החוקים החדשים וחווים קשיים רבים מבחינה פיזית ונפשית. במקרים רבים הדבר שעוזר ברגעים הקשים ובהסתגלות הכללית לסביבה החדשה היא צפייה במפקדים. כשאנחנו עושים מטלות קשות למשל בתורניות מטבח ובעבודות רסר לפעמים התבוננות קצרה במפקד שנותן מעצמו ונרתם למשימה עוזרת לנו להרגיש כי אנחנו לא לבד במערכה. הדוגמה האישית של המפקדים שלנו גם עוזרת לנו להבין איך המערכת הצהלית מתנהלת ואת החוקים הרבים בה.

© באדיבות דובר צהל

הקשבה

בשלב כזה או אחר כולנו נחווה קושי מנטלי, כזה שהדרך היחידה לפתור אותו היא לדבר. פעמים רבות בטירונות תחושת הבדידות שנובעת מהמקום החדש והאנשים החדשים מתחזקת פי כמה וכמה בעת קושי. לכן אנחנו מצפים מהמפקדים שלנו שלמרות ההגבלות שדורשות מהם לשמור על דיסטנס וריחוק ממנו שיצליחו להיות קשובים לבעיות שלנו. שישתדלו לעזור ולהראות אכפתיות בסיסית ומינימלית כשהם רואים חייל שמתקשה, לפעמים שנייה אחת של התעניינות במצב יכולה לעשות הבדל גדול ולעזור למישהו להרגיש שלפחות הוא לא לבד והוא יכול להתמודד עם הקשיים.

מקצועיות

דבר נוסף שאנחנו מצפים מהמפקדים שלנו הוא שיקחו את התפקיד שלהם ברצינות. פעמים רבות כשמפקד מיואש מהתפקיד ומהשירות שלו הוא עושה את הכל בחוסר רצון ולא ממלא את התפקיד שלו בצורה טובה. דבר זה משפיע על החיילים גם ברמת ההרגשה שלהם וגם ברמת ההישגים שלהם. כשמפקד לא נוהג בצורה מקצועית החיילים שלו לא מקבלים את המשאבים שמגיעים להם וגם אם ינסו לא יצליחו להגיע למקום שירצו.

© באדיבות דובר צהל

כריזמטיות וסבלנות

במהלך הטירונות והקורסים שרובנו נעבור מתקיימים שיעורים רבים, חלקם יהיו מעניינים וחלקם קצת פחות. מה שבטוח הוא שכולם נעשים מסיבה מסוימת וכולם חשובים! לכן חשוב לנו שהמפקד שלנו יהיה כריזמטי וימשוך את תשומת ליבנו כדי שנוכל להקשיב לו ולהבין את דבריו במהרה. יחד עם זאת חשוב שהוא יהיה סבלני, לפעמים חיילים מסוימים מתקשים להבין חומר שחבריהם מבינים במהרה והם צריכים הסבר חוזר של החומר. לפעמים זה מטיש אך חשוב שכל אחד ואחד יבין את החומר בצורה הטובה ביותר.

 
תגובות