האחים שיודעים: כל הטיפים למתגייסים לקרבי.

האחים שיודעים: כל הטיפים למתגייסים לקרבי

עונת הגיוסים לחילות הקרביים נמצאת בעיצומה וכדי לעזור לכם להתכונן לגיוס ולצלוח את הטירונות והשירות בצורה הטובה ביותר, גייסנו את "האחים שיודעים" לעזרה. סתיו, מיקה ושגיא מביאים לכם את הטיפים הכי חשובים שכל חייל קרבי צריך לדעת לפני הגיוס!

בשיתוף עם צה"ל

עונת הגיוסים לחילות הקרביים נמצאת בעיצומה. אבל מעבר לקיטבג שהכנתם עם שלל גופיות, גרביים וממתקים שאמא התעקשה לדחוף לכם לתיק, קבלו את הטיפים הכי טובים של חברי "אח שיודע", המשרתים כלוחמים ומתעדים את שירותם הצבאי 24/7.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

סתיו דומן

לוחם בגדוד 9, חטיבה 401, חיל השריון

1. אתם עומדים להכיר המון אנשים מאוכלוסיות חדשות, ולכן כדאי שתבואו בראש פתוח. לפעמים מי שהכי הפוך ממך ומהעולם שלך, יהיה החבר הכי טוב שלך.

2. אתם עומדים לצאת מאזור הנוחות שלכם - אין יותר מקלחת כל יום או שינה ויציאות עם חברים מתי שמתחשק לכם. תהיו מוכנים לכך וקבלו את הסיטואציה באהבה ועם חיוך על הפנים.

3. אל תתעצלו - כל פעם שיש לכם הזדמנות למקלחת, קחו אותה בשתי ידיים מלאות בסבון, אתם לא יודעים מתי הפעם הבאה שזה יקרה.

4. שעת ט"ש (טרום שינה) זאת השעה הטובה ביותר שיש - אל תבזבזו אותה על התעסקות יתרה בסמארטפון. תשוחחו עם ההורים חמש דקות (אמא ואבא - אל תכעסו עליי) ואת יתר הזמן תנצלו כדי להתכונן ולהכין את עצמכם ליום המחרת, זה יגרום לבוקר שלכם להיות יותר מסודר.

"קחו כל קושי בחיוך", סתיו דומן © צילום פרטי, באדיבות דובר צה"ל

5. זהו הטיפ הכי חשוב שלי שאני מאמין בו בכל לבי - הנאות לפני שינה. אל תבזבזו את כל הזמן שלכם על שינה. נכון, חשוב לאגור כוחות, אבל בטירונות יש עוד דברים שחשוב לעשות. שבו עם חברים ותיהנו מהזמן הזה ביחד. שעות שינה תשלימו בבית, יש חוויות ושעות בטירונות שלא שווה לפספס בגלל שינה.

6. יותר מאשר קושי פיזי, יהיה לכם גם קושי נפשי - אל תפחדו להביע רגש. תאמצו חבר טוב בטירונות או אפילו תפנו אל המפקד ואל תפחדו לדבר על הקושי ולשתף. לפעמים הדיבור יקל לכם על העומס הנפשי וישחרר אתכם.  

7. תסמנו את הדברים שלכם - כל ציוד צבאי שאתם מקבלים, כתבו עליו בגדול את השם שלכם. כך תמנעו אובדן של פריטים

8. קחו כל קושי בחיוך וכל דבר תהפכו לחוויה מיוחדת. לדוגמא - כל הקפצה תהפוך לתחרות  וכל פעם תשאפו להיות הכי טובים שאתם יכולים.

9. בצבא אין דבר כזה "חטיפים" או "נשנוש", יש "צ׳וקולוקים". בכל אפשרות שיש תיקחו כמה כאלו ותשבו עם החברים, כי אין יותר כיף מלסיים תרגיל שכולם מזיעים ולשבת בסופו עם קולה ובמבה.

שגיא נוריאל

לוחם בגדוד שמשון, בחטיבת כפיר

1. תבואו בראש פתוח וחיובי לחוויה חדשה ושונה ממה שהכרתם עד כה, גם אם זה הולך להיות קשה. במיוחד בהתחלה כשמנתקים אתכם מהחיים האישיים ולמה שהייתם רגילים.

2. תהיו חברותיים - תתחברו לכולם, לא משנה מי הם או כמה לא נראה לכם שתתחברו אליהם, כי בסוף חברים זה הדבר הכי חשוב בצה"ל - אלו האנשים שאתם הולכים לחיות איתם!

3. מחברת ועט - לא, אני לא מחזיר אתכם לימי בית הספר. אבל תופתעו לגלות שמחברת ועט זה דווקא מאוד שימושי בשירות הצבאי ובמיוחד בתקופת הטירונות והגיוס. בשביל להבין משהו ולזכור אותו תצטרכו לכתוב הכל במחברת...

שגיא נוריאל
"תהיו חברותיים, זזה הכי חשוב בצבא", שגיא נוריאל © צילום פרטי, באדיבות דובר צה"ל

4. שעון יד- המערכת הצבאית עובדת לפי זמנים ובהכשרה לא יהיו עליכם טלפונים, אז תמיד כדאי שתענדו שעון יד ועדיף אחד כזה שעמיד להכל...

5. תביאו אוכל מהבית בימי ראשון כשאתם חוזרים לבסיס  - זה תמיד טעים מהרגיל בצורה מטורפת!

6. חיזוק מהבית - כשאתם יכולים תדברו עם ההורים, החברים מהבית או עם בני ובנות הזוג ואל תוותרו על שיחה יומית למישהו אהוב ויקר ללבכם. התמיכה הזאת נותנת כוחות להמשיך לא משנה כמה קשה יהיה. אתם גם יכולים להביא משהו קטן מהם כמו תמונה או כל מזכרת קטנה שתלך אתכם לכל מקום…

מיקה בילב

לוחמת בחטיבה 215, גדוד 402 בחיל התותחנים

1. תחקרו לפני הגיוס על התפקיד והמקום ותבואו כמה שיותר מוכנים, כי ידע זה כוח!

2. כידוע חיילים קרביים צריכים להיות בכושר, אל תבנו על זה שתפתחו סיבולת לב ריאה ושרירים אחרי שבוע בטירונות. כדאי להיכנס לכושר בסיסי עוד לפני הגיוס, כדי שההתאקלמות תהיה יותר נעימה. 

3. תבואו בראש טוב, גם אם לא קיבלתם את מה שהכי רציתם מבחינת השיבוץ שלכם לגיוס קרבי, אתם תיהנו גם שם. תבואו ב"רעל", תרימו ותעודדו את האווירה - זה סוחף וייתן גם לכם אנרגיות.

"תבואו בראש טוב", מיקה בילב
"תבואו בראש טוב", מיקה בילב © צילום פרטי, באדיבות דובר צה"ל

4. תדעו ותהיו מוכנים לזה שתגיעו למקום שונה מכל מה שחוויתם והכרתם עד עכשיו. הכניסה למערכת הזאת גורמת כמעט לכולם להיכנס לשוק וחשוב לזכור שעם הזמן מבינים את המערכת ומה היא מצפה מאתנו, ובסוף נותנים הכל כדי להיות הכי טובים ולתת את החלק חשוב שלנו מהדבר הענק הזה.

5. לכל דבר יש סוף. גם אם קשה ביום הגיוס, גם אם קשה בשבוע שטח, גם אם קשה באקט פיזי כלשהו ובכלל- גם אם קשה בטירונות, הכל נגמר בסוף. כשמסתכלים אחורה כל הדברים הקשים הם החוויות הכי טובות שנזכור לתמיד.

תגובות