יוצאים לגדנ"ע? קבלו טיפים שיעזרו לכם. צילום: דובר צהל

יוצאים לגדנ"ע? קבלו טיפים שיעזרו לכם

חמישה ימים של שטח עם החברים לכיתה, מדים והמון משמעת צבאית - קבלו את כל מה שצריך לדעת

שנת הלימודים בפתח, וברגע שתתחיל שנת הלימודים גם יתחילו לצאת בתי הספר השונים לגדנ"ע. אז מה זה בעצם גדנ"ע? זה מעין טעימה קטנה מהצבא הכוללת מטווחי ירי, יום שדאות, מנות קרב, מקלחות מהירות, מסע קצר והרבה חוויות. אז מה מומלץ לדעת לפני שיוצאים לשבוע חוויתי שכזה?

רושם ראשוני

כבר ביום הראשון שיגיע המפקד (או מפקדת) שלכם הוא ינהל אתכם שיחה קצרה. השיחה תכלול שאלות פשוטות כמו האם יש לכם בעיות רפואיות, האם אתם צמחוניים ומה אתם רוצים להיות בצבא. כשהמפקד שואל שאלה שקשורה לצבא, תראו אסרטיביות ונכונות, כי רושם ראשוני טוב יכול לזכות אתכם בכמה נקודות בונוס ובכך שתהיו החנת"רים קיצור של חניך תורן, שהוא בעצם יד הימין של המפקד.

מורלים

בכל רגע מתאים שיש, תמצאו זמן לעשות מורל ושמח. תראו לכולם מי הצוות הכי טוב, ומי צועק הכי חזק בצוות. גם נותן לכם כמה נקודות זכות ולא רק אצל המפקד! לא מכירים הרבה מורלים? הגיע הזמן לשבת ולהכין קצת שיעורי בית.

עוד במדור "על מדים" של פרוגי: 

עזרה הדדית

המפקדת נתנה דקה להגיע לקצה השני של הבסיס, אתם יכולים לעשות את זה, אבל מישהי צולעת בצוות שלכם. מה עושים? עוזרים לה! אם תרוצו קדימה ותגיעו לבד עם עוד כמה חברה, זה לא יעזור. המשימה היא קבוצתית, וככל שתראו אכפתיות כך המפקד יהיה יותר מרוצה. 

© דובר צה"ל

בוץ? המקלחת הכי טובה

יוצאים לשטח, המקום האהוב ביותר על החייל. ילמדו אתכם על הסוואה ותתבקשו לצבוע את הפנים שלכם בבוץ. העצה שלי היא לא לחשוב לרגע! קחו את המיימיה שלכם, שפכו מים על החול, תערבבו את המים עם החול ותהפכו את החול להכי סמיך שאתם יכולים. ברגע שזה קורה, תתחילו לצבוע ואל תרחמו על עצמכם. אולי אם תמרחו טוב מספיק אפילו תזכו לצ'ופר קטן, כמו לצבוע גם את הפנים של המפקד/ת.

מים, מים, מים

לפעמים תקבלו הפסקות קטנות, שבהם תקבלו פריסה של אוכל. כשחוזרים מהפסקה או פריסה או כשמתעוררים, אתם מתבקשים לחזור עם מיימיה מלאה וקשה להספיק. מה שהציל אותי עם הזמנים בגדנ"ע היה שהיה לי בקבוק של שני ליטר בתיק שמילאתי מראש, בכל הפסקה מילאתי את המיימיה מהבקבוק במקום לעמוד בתור בברזייה. נחשו מי לא איחרה לשום ח'?

© דובר צה"ל 

אתג"ר בצצ"ת

ביום שדאות ישאלו אתכם אם במקרה אתם יודעים מה זה המושג הזה, אתג"ר בצצ"ת, איך נזהרים כדי שהאויב לא יבחין בכם ומה הקשר בין השניים. אתם תדעו, בזכות הכתבה הזאת.

א- אור (אחרת האויב יראה איפה אתם בבירור)
ת- תנועה (זה יסיט אליכם מיד את מבטו של האויב. לא לזוז!)
ג- גוון (אם לא תשתלבו בסביבה, יראו אתכם ו... נתפסתם)
ר- רעש (קצת ברור, לא? עדיף להשאר בשקט.)

ב- ברק (עגילים או תכשיטים לדוגמא, יהיו בורקים וימשכו את העין)
צ- צל (צל של בן אדם מופיע בשטח שאמור להיות ריק. קצת חשוד, לא?)
צ- צורה (אם לא תהיו מוסוואים ויראו צורה של בן אדם, יבינו שאתם שם)
ת- תוואי לוואי (דברים שמשאירים מאחוריכם כשאתם בשטח. מלכלוך ועד עקבות נעליים)

עכשיו, אחרי שאתם יודעים את הבסיס, אתם מוכנים לגדנ"ע ואתם לא חוזרים בידיים ריקות, אלא עם תואר המצטיין המחלקתי. בהצלחה!

תגיות
תגובות