מקצוע לחיים: שילוב חיילים במקצועות לאזרחות. צילום: באדיבות דובר צהל

מקצוע לחיים: שילוב חיילים במקצועות לאזרחות

הצבא הוא לא רק מקום בו תורמים שלוש שנים למדינה מבלי להתקדם גם מהבחינה האישית, מעבר לסיפוק שבשירות, צה"ל נותן הזדמנות לחייליו להשתלב במקצועות אזרחיים תוך כדי הכשרה ונתינת כלים במהלך השירות

פרויקט "מקצוע לחיים" הוא פרויקט מיועד לחיילים בחיל הטכנולוגיה, הלוגיסטיקה והרפואה ביחידה קדמית לחיילים ללא עברות משמעת אשר הומלצו על ידי המפקדים. עיקר הפרויקט הוא שילוב החיילים המקצועיים בתעשייה האזרחית ורכישת מקצוע אזרחי לחיילים. מדובר בפרויקט המגדיר את עצמו כחממה טכנולוגית מתקדמת, התורמת לחייל ויוצרת עבורו אפשרויות רבות לשילוב בתעשייה האזרחית בתום השירות הצבאי.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

© באדיבות דובר צהל

היום בערב (ד'), יתקיים בבניין הקריה בתל אביב, ערב השקה חגיגי של פרויקט "מקצוע לחיים" של חיל הטכנולוגיה והאחזקה (לשעבר חיל החימוש). בערב, שיהיה בהשתתפות ראש אט"ל האלוף יעקב ברק, נשיא התאחדות התעשיינים מר שרגא ברוש, סטף ורטהיימר ומנכל רפא"ל יואב הר אבן ועוד, יוצגו את עיקרי התוכנית "מקצוע לחיים" והפרטים עליה. 

שוחחנו עם סגן אלוף שושן קריסי ראש ענף קדם צבאי במקטנ"ר: "החיילים במסגרת הפרויקט זוכים למקצוע אזרחי וניסיון משמעותי ובכך אנו מחברים אותם לתעשייה בשני אופנים". מספר לנו ומפרט: "האחד: תוך כדי השירות הצבאי, בכל שנת שירות, אנחנו נוציא חייל הנדסאי, או חייל מבצעי ביחידות השדה שלנו, לחודש תעסוקה בחברה אזרחית בתעשייה (מה שבעבר היה נהוג להוציא חייל לחופשה חקלאית, היום מדובר בחופשה תעשייתית).

© באדיבות דובר צהל

החייל יקבל משכורת אזרחית מהתעשייה ולא מהצבא באותו החודש. וירכוש ניסיון אזרחי במקצוע. כך לדוגמא הנדסאי אלקטרוניקה, מקריית שמונה, שמשרת על גבי טנק יוכל להשתלב בשלוחת חברת אלביט בקריית שמונה או רפא"ל, משם יוכל להמשיך ולהתפתח בכוחות עצמו. "אנו מעוניינים לראות את הצבא כגוף שדואג לחייליו גם לאחר השחרור בכך שמקנה הכשרה למקצועות אזרחיים ואיכותיים ואף יוצר את הקשר בין החייל למקום העבודה"

בנוסף, אט"ל בשיתוף עם הקרן להכוונת חיילים משוחררים, מאפשרת לחיילים שמעוניינים להחליף המקצוע האזרחי לגשת לקורס מקצועי שונה בשלושת החודשים האחרונים של השירות הצבאי. לחיילת שרוצה להיות סייעת לרופא שיניים או להיכנס לעולם הסייבר ותוכנה, לדוגמא, תוכל ללמוד קורס שכזה ולצאת עם תעודה מקצועית שונה מהמקצוע הצבאי שלה.

© באדיבות דובר צהל

 

תגובות