היכון, הכן, צא! איך לנצל את שעת הט"ש בחוכמה?. צילום: דובר צה"ל

היכון, הכן, צא! איך לנצל את שעת הט"ש בחוכמה?

שעת הט"ש, היא השעה שבה אתם יכולים לשכוח טיפה את המסגרת הצבאית. אז איך תנצלו את השעה הזו בצורה הטובה ביותר? הכנו עבורכם לו"ז מיוחד שיעשה לכם סדר בשירות הצבאי!

מהרגע שבו אתם מחליפים נשיקות וחיבוקים נרגשים עם ההורים ועולים על האוטובוס, אתם יכולים לשכח מכל השעות הארוכות בהם יכולתם לרבוץ ולהתבטל כאילו אין מחר לפני הגיוס. מהשנייה שבה עליתם על המדים הינכם חיילים נאמנים וצייתנים אשר כפופים לצבא ההגנה לישראל ולכל הדרישות של מפקדיכם.

לאחר כל יום עמוס ומפרך שיעבור עליכם מרגע הגיוס אתם תקבלו שעת ט"ש - שעת טרום שינה, בה יוקצבו לכם 60 דקות ולא יותר, בהן תוכלו לעשות את כל העולה על דעתכם. זה נשמע הרבה, אך למעשה הדקות האלו עוברות במהירות האור, ולכן רצוי לנצל אותה לדברים המשמעותיים והבסיסיים ביותר.

עוד במדור "על מדים" של פרוגי: 

הדבר ראשון שאתם צריכים לעשות הוא להתחיל לרוץ ולתפוס מקום במקלחות! במשך כל היום תלבשו מדים ארוכים וחמים, ורק תחלמו לרגע בו תקלפו אותם מגופכם ותצאו לחופשי. לכן, הקצו לעצמכם בערך 10 דקות עד רבע שעה בהם תרחצו ותשטפו את גופכם וסוף סוף אחרי כל היום - תפיצו ריח נורמלי.

כי אחרי יום שלם בשטח, אתם רק תרצו להתקלח
כי אחרי יום שלם בשטח, אתם רק תרצו להתקלח © דובר צה"ל
נראה אתכם מצליחים לאכול פיצה תוך כדי! © giphy

דבר שני והכי חשוב - שיחות טלפון, תעשו לכם רשימה של אנשים איתם צריך לדבר ולהתעדכן, בין אם ההורים הדאגנים שאליהם כל כך התגעגעתם, הבת או הבן זוג שלכם - תבכו בטלפון ותגזימו בכמות הפעמים שתגידו להם "אני יותר!", או סתם חברים טובים שתמיד שם לזרוק מילה מעודדת או לגרום לכם להיקרע מצחוק.
לשיחות המרגשות כדאי להקצות בין עשרים דקות לחצי שעה. 

כי גם גיבורי על צריכים לדבר בטלפון
כי גם גיבורי על צריכים לדבר בטלפון © giphy

בדקות שנותרו תוכלו (ומאוד תרצו) לתפוס עמדה ולהטעין את הפלאפון, לנוח בשקט או לאכול. תזכרו שהצבא זה לא כמו בבית, אין לכם זמן לפתוח את המקרר כל כמה דקות ולצאת למסע גישושים וחיפושים אחר הנשנוש הבא! בצבא יש ארוחת בוקר בשעה מוקדמת, ארוחת צהריים ואורחת ערב בשעה גם מוקדמת יחסית ולכן אתם יכולים למצוא את עצמכם מאזינים למזמורים ממעמקי הבטן. בזמן שתנוחו בשעת הט"ש תזללו איזה מעדן שהבאתם מהבית ובנוסף לכך מומלץ לשמוע מוזיקה שאתם אוהבים וכך להתנתק ולהעביר את הזמן בכיף.

© giphy

לאחר שעת הט"ש יש כיבוי אורות, עד אז נצלו את הדקות שניתנו לכם בצורה הטובה והיעילה ביותר בהתאם לרצונות והצרכים שלכם. מקווים שעזרנו...

בהצלחה!

תגובות