גיוס הצנחנים: "הזמן שלכם לשאוף גבוה ולהיות הכי טובים". צילום: באדיבות דובר צה"ל

גיוס הצנחנים: "הזמן שלכם לשאוף גבוה ולהיות הכי טובים"

"מאז ומעולם הצבא היה קרוב למשפחה שלי, ולכן הגיוס לצה״ל תמיד היה חובה בשבילי. תמיד ראיתי את עצמי מתגייס לקרבי כי לדעתי זו התרומה הכי גדולה שאני יכול לתת למדינה שלי". טור אישי של יעקב רוזיליו מפקד כיתה בחטיבת הצנחנים

שמי יעקב רוזיליו, ואני גר בסוסיה. דחיתי בשנתיים את גיוסי לצבא על מנת ללמוד בישיבה גבוהה באילת. על אף הרצון ללמוד, החלום להתגייס כחייל קרבי הוא משהו שתמיד היה לי בלב. במהלך הלימודים התמיינתי ליחידות שונות ובסוף שובצתי כלוחם בחטיבת הצנחנים.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

והנה הגיוס הגיע, ואני גדול בשנתיים כמעט מכל החברים שמתגייסים איתי. במהלך ארבעה חודשים עברנו טירונות מפרכת ומאתגרת, ולאחר עוד ארבעה חודשים של אימון מתקדם סיימנו את ההכשרה. הרגע המרגש שבו עמדתי בגבעת התחמושת, ביחד עם כל החברים שלי אחרי מסע ארוך קשה הוא רגע שאזכור לכל חיי. בסיום ההכשרה נבחרתי כמצטיין מגמה, דבר שהפך את טקס הסיום למרגש אפילו יותר עבורי. תחושת סיפוק אדירה אחרי שהשקעת כל כך הרבה. כנראה שמישהו ראה את ההשקעה שלי.  

zanhan_(4)
@באדיבות דובר צה"ל

אחרי שנגמרה ההכשרה הגדוד שלי התחיל תעסוקה מבצעית באזור הצפון. אחרי שמונה חודשים שבהם אמרו לנו בדיוק מה לעשות ואיך, הגיע הזמן להגדיל ראש ולהתחיל לעשות הרבה דברים בעצמך. גם בזמן התעסוקה המבצעית, הרגשתי שאני רוצה לעשות יותר, שאני רוצה להשפיע יותר. לכן יצאתי לקורס מפקדי כיתות בביסל״ח. הקורס אפשר לי לאתגר את עצמי, ולגלות בעצמי דברים חדשים. את התחושות האלה רציתי להעביר לחיילים שלי שעליהם פיקדתי. פיקדתי על מחזור נובמבר 2016 לאורך הכשרת הטירונות שלהם. פתאום אתה רואה את ההכשרה שאתה עשית בעצמך מהצד השני, מהעיניים של המפקד. היה לי חשוב להעביר לחיילים שלי את הדברים שהרגשתי שהייתי רוצה לקבל בתיר טירון. זה היה יתרון עצום מבחינתי שהייתה לי את זווית ההסתכלות המיוחדת הזו.

גם לאחר ההכשרה הרגשתי שאני יכול לתת יותר מעצמי ולתרום עוד למדינה, ולכן אני עתיד לצאת לקורס קצינים. אני חושב שזה טוב להיות קצין בצהל, למצות את כל מה שאתה יכול לתת למדינה שלך, להשקיע. אתה רוצה לגדל דור של אנשים עם מוסר, והדרך לעשות את זה היא דרך ההובלה והפיקוד.

© באדיבות דובר צה"ל

אני מקווה שאוכל להעביר לחיילי את התחושות המדהימות שעברתי לאורך השירות שלי, במיוחד בנוגע לחברים שמלווים אותך בצבא. אני זוכר במיוחד את המסע בשבוע מלחמה. סחבנו אלונקות, ולמרות שהיה מאוד קשה אנשים לא וויתרו על עצמם, נתנו לטובת הכלל וביחד הצלחנו בסופו של דבר. כמה שהחברים מהאזרחות הם חברים טובים, הקשר עם החברים בצבא הוא אחר. החיבור עם  מישהו שחופר איתך בור בלילה גשום וישן איתך בו הוא של חברים לחיים. כשהתגייסתי אני זוכר שראיתי את המחלקה שלי ולא חשבתי שאני אתחבר אליהם.. היום הם החברים הכי טובים שלי. זה כיף שהם כבר לא רק ״החברים שלי מהבסיס״. אנחנו נפגשים גם מחוץ לצבא.

לקראת הגיוס אני רוצה לאחל למתגייסים החדשים הרבה הצלחה. אתם תעשו הרבה דברים שלא תחשבו שהייתם מסוגלים לעשות אותם קודם. כשהייתי על המטוס לקראת הצניחה הראשונה שלי, פתאום קלטתי שזו הפעם הראשונה שאני אשכרה עולה על מטוס ולא נוחת איתו בצורה המקובלת. זה הזמן שלכם לשאוף גבוהה ולהיות הכי טובים

תגובות